Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra batterij EOS 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extra batterij EOS 400D

    Hallo,

    Ik heb een battery-grip besteld voor mijn EOS 400D. Nu moet ik nog een extra batterij aankopen (NB-2LH ). Na enig speurwerk zie ik zowel Canon batterijen staan als batterijen zonder merk. Prijzen van 8 euro tot 50 euro, capaciteit van 800mAh tot 1100mAh.

    Mijn vraag is nu, zijn deze "merkloze" batterijen even goed en betrouwbaar als de Canon batterijen of raad men af van deze te gebruiken.

    Indien de merkloze even goed zijn, kies ik dan voor een 800mAh of een 1100mAh en heb je hier een andere oplader voor nodig dan dewelke bij de EOS 400D is bijgeleverd?

    Alvast bedankt voor de reacties


  • #2
    Re: Extra batterij EOS 400D

    Ik heb gewoon 6 Powerbank AA batterijen van 2700mAh in de grip gestoken - werkt perfekt en geeft wat meer power dan die Canon batterijen (zelfs namaak) - denk ik toch.
    flickr.com/wernerwattenbergh
    flickr.com/vdpsportfotograaf
    http://voetbalfotografie.wordpress.com

    Comment


    • #3
      Re: Extra batterij EOS 400D

      Je kan ook gewoon met één batterij werken in je battery grip. Je moet er geen twee tegelijk instoppen..

      Persoonlijk geef ik toch de voorkeur aan canon batterijen. Maar zoals wernwatt zegt kan je ook kijken voor 6 AA batterijen, daar heb je meer merken en veel meer keuze.

      mvg,
      Michiel
      Canon R | Leica Q
      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
      [/COLOR]

      Comment


      • #4
        Re: Extra batterij EOS 400D

        Hello,

        heb op mijn 350D ook de grip (is trouwens dezelfde als die voor de 400D) en heb toch maar een extra Canon batterij bijgekocht ... je geeft een klein fortuin uit aan de camera, grip, lens (en eventueel flitser), en dan ga je enkele tientallen euro's uitsparen op de batterij

        Een degelijke UV of Pol-filter kost stukken van mensen, maar daar heeft niemand een probleem mee ?

        Mijn raad, bespaar niet op die batterij, en ook niet op een degelijk CF kaartje, geef liever iets meer uit dan ben je tenminste gerust.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Extra batterij EOS 400D

          AA batterijen zijn niet gekozen om te besparen maar gewoon om te recupereren. Ik had ze nog van in mijn S2iS en herbruik ze nu in de 400D.
          flickr.com/wernerwattenbergh
          flickr.com/vdpsportfotograaf
          http://voetbalfotografie.wordpress.com

          Comment


          • #6
            Re: Extra batterij EOS 400D

            Oorspronkelijk geplaatst door wernwatt Bekijk bericht
            AA batterijen zijn niet gekozen om te besparen maar gewoon om te recupereren. Ik had ze nog van in mijn S2iS en herbruik ze nu in de 400D.
            Bedoelde ik ook niet, ik bedoelde dat je geen kloon moet kopen van de Canon batterij, gebruik zelf ook oplaadbare batterijen voor de flits, daar zitten er vier in, en ik heb een lader voor vier batterijtjes ... werkt perfect (heb wel altijd reserve mee, je weet nooit)

            Neem de AA-houder voor in de grip wel altijd mee, just in case, kan ik indien nodig snel enkele batterijen kopen en toch nog foto's maken.

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Extra batterij EOS 400D

              ik werk al jaren met cloon batterijen van 8 euro/stuk en die doen heus niet onder voor mijn originelen die 10 keer meer kosten zenne
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #8
                Re: Extra batterij EOS 400D

                Clonen zullen in de meeste gevallen niet onderdoen voor een originele. Kijk wat er aan de hand is in de laptop wereld; er zijn een aantal grote fabrikanten die dit soort zaken produceren en de markt daarvan voorzien.

                Ik gebruik ook namaak accu's in diverse soorten apparatuur en nog nooit problemen ondervonden.

                En je kunt gewoon dezelfde lader gebruiken.
                Ik ben er klaar mee.

                Comment


                • #9
                  Re: Extra batterij EOS 400D

                  Ik heb laats 3 accus gekocht bij http://www.akkuinternational.de kosten per stuk 4,95 euro en aan verzend kosten was ik 12,95 euro kwijt dus totaal nog geen 30 euro voor 3 accu's. ik gebruik ze gewoon samen met de orginele Canon accu in de BG-E3 grip en dat werkt prima, Ook het opladen doe ik gewoon op de orginele Canon lader. Er staat trouwens op hun site dat de accu's 800mAh zijn maar op de accu's zelf staat dat ze 900mAh zijn.

                  Een aanrader wat mijn betreft
                  Last edited by EJS; 4 oktober 2006, 23:36.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Extra batterij EOS 400D

                    Ik heb voor mijn 350d 2x Ansmann batterijen gekocht aan 19 euro/stuk, wel een maand of 6 geleden ondertussen. Net even gaan piepen en die kosten nu in dezelfde winkel 60 euro/stuk.
                    Hoe dan ook, ze doen het zelfs beter dan de originele.

                    Trouwens, alsof canon zelf die batterijen maakt...

                    De meesten herinneren zich nog wel het Nokia verhaal waarbij de gsm ontplofte met namaakbatterijen. (ondertussen ook al wel een jaar of 5 geleden). Verder volgens mij toch niks meer het journaal gehaald, dus inpompen die pillen!

                    greetz!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Extra batterij EOS 400D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
                      Kijk wat er aan de hand is in de laptop wereld; er zijn een aantal grote fabrikanten die dit soort zaken produceren en de markt daarvan voorzien.
                      Klopt.
                      Maar als je die batterij via de fabrikant van het toestel gekocht hebt, dan krijg je nadien ook direkt een nieuwe als er problemen vastgesteld worden. Heb je een cloon gekocht, ook al komt die van dezelfde fabrikant, dan sta je daar. Blijft het bij de accu, dan is het nog geen ramp maar als ook uw toestel defekt geraakt dan draai jij op voor alle kosten want dan zeggen ze dat je niet-originele stukken gebruikt hebt.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Extra batterij EOS 400D

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Klopt.
                        Maar als je die batterij via de fabrikant van het toestel gekocht hebt, dan krijg je nadien ook direkt een nieuwe als er problemen vastgesteld worden. Heb je een cloon gekocht, ook al komt die van dezelfde fabrikant, dan sta je daar. Blijft het bij de accu, dan is het nog geen ramp maar als ook uw toestel defekt geraakt dan draai jij op voor alle kosten want dan zeggen ze dat je niet-originele stukken gebruikt hebt.
                        Iets om effe bij stil te staan, wil je voor enkele euro's verschil je camera van 700 Euro (800 met grip) riskeren ?

                        Ieder zijn ding, maar ik steek er gewoon originele batterijen in

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Extra batterij EOS 400D

                          heb hier een echte en een onechte, nog nooit enig verschil bemerkt.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Extra batterij EOS 400D

                            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            Iets om effe bij stil te staan, wil je voor enkele euro's verschil je camera van 700 Euro (800 met grip) riskeren ?
                            Euuuhhh ... waar kan ik die vinden? Een 5D voor 700€?

                            Ieder zijn ding, maar ik steek er gewoon originele batterijen in

                            Mark
                            Ik nu ook
                            Dat ze nu beter zijn of niet, voor dat verschil wil ik geen discussie met Canon voor een eventuele garantie als er eens iets mis loopt.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Extra batterij EOS 400D

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                              Dat ze nu beter zijn of niet, voor dat verschil wil ik geen discussie met Canon voor een eventuele garantie als er eens iets mis loopt.

                              Wat zou er kapot moeten gaan? Waarom denk je dat originele beter zouden zijn dan namaak?
                              Fabrikanten van merkapparaten hebben hun werk blijkbaar goed gedaan door schrik aan te jagen om vooral maar hun eigen spullen te kunnen verkopen.

                              Sony, toch niet de eerste de beste, roept momenteel al 7.5 miljoen laptop accu's terug. M.a.w. risico loop je met alle apparaten.
                              Ik ben er klaar mee.

                              Comment

                              Working...
                              X