Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop macro lens (Sigma 105)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop macro lens (Sigma 105)

    Ben van plan om me uiteindelijk een tweedehands macro lens aan te kopen.
    De keuze is gevallen op de "Sigma EX 105/2,8 Macro". Aangezien de vraagprijs "juist" in mijn budget valt (± 285 euro), vraag ik aan jullie of ik hier wel een goede zaak aan doe!
    Heeft iemand deze lens en wat zijn de resultaten hiervan?
    Raden jullie mij deze lens aan, ik zou hem het liefst all-round gerbuiken, van bloemekes (stilleven) tot beestjes, maar ook abstracte macro's van om het even wat. Ik veronderstel dat deze lens geen "IF" heeft dus zal die nog wat langer worden bij gebruik. Kunnen er problemen ontstaan bij het flitsen (schaduw)... ik heb namelijk een D70s met SB800, en geen budget voor een ringflits. Kortom kunnen jullie mij deze lens aanraden of afraden voor bovenstaand gebruik? Alvast bedankt voor jullie inbreng, tips of voorbeeldfoto's !!!
    Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

  • #2
    Re: Aankoop macro lens (Sigma 105)

    Nette prijs, hij kost ongeveer 410 euro nieuw. Zelf koop ik dingen nieuw vanwege garantie en de angst dat er al iets mee is.
    Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop macro lens (Sigma 105)

      In de loop van dit topic wordt ook wel wat verteld over de macrolenzen van Sigma. Wat ik denk (maar niet zeker weet) is dat je een prachtige lens hebt met deze 105mm. De reproductiefactor is gewoon 1:1 Ik vraag me alleen altijd af hoe ver je dan met je lens van het voorwerp af moet blijven?...
      One day, I would like to make nice pictures :-)
      www.lucaskoijen.nl

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop macro lens (Sigma 105)

        Oorspronkelijk geplaatst door hbosman Bekijk bericht
        Nette prijs, hij kost ongeveer 410 euro nieuw. Zelf koop ik dingen nieuw vanwege garantie en de angst dat er al iets mee is.
        Zo denk ik er tegenwoordig ook over, na m'n avonturen met de Nikkor 18-70 DX (zie hier)

        Neemt niet weg dan 285 een zeeer nette prijs is voor deze macrolens
        One day, I would like to make nice pictures :-)
        www.lucaskoijen.nl

        Comment

        Working...
        X