Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson printer print groene kleuren ... :-(

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Epson printer print groene kleuren ... :-(

    Ik heb een aantal weken terug een Epson R320 gekocht. Ik heb daar al geweldige resultaten uit gehaald, maar mijn foto's van gisteren zijn allemaal groen geworden. :-( Dat waren twee zwart-wit foto's en 6 foto's met een zwarte achtergrond en al het zwart is zwart-groen geworden. Hoe kan dit? Mijn kleuren zijn niet op, de laagste kleur staat nog op 1/3 en de meeste op 1/2. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik normaal altijd het fotopapier in een gesloten karton hou en dat deze "batch" een week los op tafel heeft gelegen. (geen directe zon er op). Zou het daar mee te maken kunnen hebben? Het was trouwens dat papier dat een paar weken terug in de Aldi lag. (6 euro voor 50 bladen en iets van een 270 m2)
    http://www.dennisclaes.be

  • #2
    Re: Epson printer print groene kleuren ... :-(

    Zijn ze zwart-groen geworden of zijn ze zwart-groen uit de printer gekomen?
    In het tweede geval: printkoppen reinigen.

    Comment


    • #3
      Re: Epson printer print groene kleuren ... :-(

      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      Zijn ze zwart-groen geworden of zijn ze zwart-groen uit de printer gekomen?
      In het tweede geval: printkoppen reinigen.
      Ik denk ook aan printkoppen reinigen via utility menu

      Comment


      • #4
        Re: Epson printer print groene kleuren ... :-(

        mijn epson r300 had ik 2 maandjes laten stilstaan en bij het volgende printen had ik ook een groenzweem.ik heb de inktpatronen moeten vervangen , reinigen deed er nisk meer aan.Is er trouwens een manier om je inktpatronen goed te bewaren als je die eventueel bij lange stilstand van de printer eruit haalt ?

        Comment


        • #5
          Re: Epson printer print groene kleuren ... :-(

          Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
          mijn epson r300 had ik 2 maandjes laten stilstaan en bij het volgende printen had ik ook een groenzweem.ik heb de inktpatronen moeten vervangen , reinigen deed er nisk meer aan.Is er trouwens een manier om je inktpatronen goed te bewaren als je die eventueel bij lange stilstand van de printer eruit haalt ?
          Ik dacht dat je de inktpatronen er bij Epson er in moet laten steken. In elk geval is het bij een Epson 1290 voldoende dat ze er enkele uren uit zijn om de printer grondig te beschadigen. Bij de 1290 zijn de printkoppen los van de inktpatroon en "beschermt" de inktpatroon de printkop -gedeeltelijk- tegen uitdrogen.

          Regelmatig een foto afdrukken is de beste remedie...

          PS. Ik al een paar keer gelezen dat de situatie na een (printkop) reinigingscyclus nog een dag kan verbeteren. Tijdens deze periode kan er kennelijk nog wat opgedroogde inkt terug oplossen in de nieuwe inkt die tijdens de reinigingscyclus in de printkop "gespoten" is.

          Alain

          Comment


          • #6
            Re: Epson printer print groene kleuren ... :-(

            woops, ik kreeg blijkbaar geen topic notifications aan en dacht dat er niemand gereageerd had.

            Ik heb dus ondertussen de printkoppen gekuisd (gewoon bij eigenschappen van de printer gekozen voor het reinigen van de printkoppen), maar nog steeds het probleem.

            De foto's komen er dus wel goed uit en hebben ongeveer een half dag tot een dag nodig om zwart-groen te worden. Het is exact hetzelfde papier van dezelfde blok waarmee ik al perfecte zwart-wit foto's mee heb afgeprint.

            Er is wel één kleur van de 6 (PhM dacht ik) die zo goed als leeg is. Maar er zit dus nog wel inkt in.

            Voorlopig ben ik gestopt met printen en ga ik eerst eens die kleur vervangen, hopelijk is het daar mee opgelost. Ironisch genoeg kwam ik de vrijdag nog in de Aldi en zag dat er nog altijd van dat photopapier lag voor 6 euro en heb mijn kans gegrepen om nog twee pakken bij te kopen. (daarvoor altijd zeer tevreden geweest)

            Nog suggesties?
            http://www.dennisclaes.be

            Comment


            • #7
              Re: Epson printer print groene kleuren ... :-(

              De foto's komen er dus goed uit?
              Dan ligt het aan het papier en/of de inkt.

              Comment


              • #8
                Re: Epson printer print groene kleuren ... :-(

                Yep, de foto's komen er goed uit, pas uren later "vergroenen" ze.

                Het rare is dat ik met papier van exact dezelfde blok en met exact dezelfde inkt (het Aldi papier van een paar weken terug en de inkt die bij de printer zat) al perfecte resultaten heb behaald. Het enige wat nu verschilt ten opzichte van toen is dat er één kleur op minder dan 20% staat (maar dus niet leeg is). Ik snap er echt niets van. Ik ga mijn cardridges eens vervangen (zodra ik tijd heb om naar de winkel te gaan) en hoop dat het hiermee opgelost is.
                http://www.dennisclaes.be

                Comment


                • #9
                  Re: Epson printer print groene kleuren ... :-(

                  Even vraagje uit nieuwsgierigheid hoor, waarom print je de foto's uit? Als je ze ook kan laten afdrukkken bij de fotograaf of kruidvat oid? Scheelt volgens mij ook nog eens bergen inkt?

                  Gr. Sylvia
                  Canon EOS 400D en Analoog Canon Eos 300
                  Ik ben hier om te leren.........

                  Comment


                  • #10
                    Re: Epson printer print groene kleuren ... :-(

                    Je hebt half gelijk. Als je 11x15 print, kan je ze voor de helft, soms zelfs een derde zo goedkoop laten afdrukken bij het kruidvat ofzo. Maar ik print altijd in A4 en print momenteel aan zo'n 50 cent per blad. Bij het kruidvat betaal je al snel 3 euro voor een A4 geloof ik en dan print ik dus wel veel goedkoper.
                    http://www.dennisclaes.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Epson printer print groene kleuren ... :-(

                      ja als je t zo bekjikt wel......Maar ik ga dan ook alleen maar uit van de 'normale' foto's 10*15(volgens mij zijn mijn foto's trouwens 9*13....Kan ik nix aan doen...)

                      ikzelf wacht altijd totdat ik iets van 200 foto's heb en dan druk ik ze pas af, maar dat zijn dan ook meestal maar een stel huis/tuin en keukenfoto's :
                      **********
                      En een afdruk van een A4 foto bij de kruidvat is 1,58 per foto....en dan nog 0,99 cent ontwikkelingskosten ongeacht hoeveel A4 foto's dat je besteld.*

                      Gr. Sylvia
                      Canon EOS 400D en Analoog Canon Eos 300
                      Ik ben hier om te leren.........

                      Comment


                      • #12
                        Re: Epson printer print groene kleuren ... :-(

                        tja, voor huis tuin en keuken foto's is dat idd de goedkoopste oplossing. Ik moet mijn foto's echter bespreken op de fotoclub en dan verwachten ze wel A4 formaat. Maar ieder zijn keuze natuurlijk.

                        Tip: op pixmania.be geven ze soms ook toffe promoties. Zo heb ik onlangs nog 100 foto's laten afprinten voor 12 euro (verwerking en verzending inbegrepen).
                        http://www.dennisclaes.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Epson printer print groene kleuren ... :-(

                          Ik heb een gelijkaardig probleem met m'n MP500, met dat verschil dat de vergroening reeds na een goed half uur.
                          Nou,... vergroening, ... eerder een verkleuring vh rood. In de fotos die ik afdrukte verbleekte na een half uur het rood, ..... alsof het in de kookwas gezeten had . Andere kleuren leken ok.
                          'k Heb 'n 20-tal verschillende instellingen geprobeerd (meer rood afdrukken, "vivid", ....) maar niets hielp, uiteindelijk gaat het rood weg. (en bvb frisgroen gras ziet er eerder geel uit)

                          'k Heb nu Canon papier gekocht en daar treed de verkleuring niet op.

                          PS: 'k heb ook gezien (maar nog niet geprobeerd) dat fuji blijkbaar foto-papier maakt afhankelijk van het merk van printer, epson en canon zouden het zelfde papier zijn, maar hp ligt apart, ...., aldi papier enkel goed op hp ????
                          Last edited by TedereTijger; 11 oktober 2006, 09:42. Reden: Fuji-comment
                          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                          MySite - All your base are belong to us - What you say

                          Comment


                          • #14
                            Re: Epson printer print groene kleuren ... :-(

                            Ik heb daar al meer over gelezen, dat Canon printers alleen maar echt goed werken met Canon papier en Canon Inkt. Naar't schijnt (geruchten) hebben ze dat zelfs express zo gedaan.

                            Epson heeft daar minder last van, hoewel ze het systeem met de chips in de inktpatronen ook wel voor een deel om die reden hebben ontwikkelt.

                            Alleszins: ik heb dus met dezelfde inkt en hetzelfde papier al heel goede resultaten behaald, dus naar mijn mening ligt het niet aan één van die twee. (I could be wrong of course ...)
                            http://www.dennisclaes.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Epson printer print groene kleuren ... :-(

                              Oorspronkelijk geplaatst door sylviab Bekijk bericht
                              Even vraagje uit nieuwsgierigheid hoor, waarom print je de foto's uit? Als je ze ook kan laten afdrukkken bij de fotograaf of kruidvat oid? Scheelt volgens mij ook nog eens bergen inkt?

                              Gr. Sylvia
                              Alleen dan heb je zelf de volledige controle over jouw afdrukken
                              (en onmiddellijk beschikbaar)
                              Canikon 40D - D200, D300

                              Comment

                              Working...
                              X