Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotoverhaal: jong & oud

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotoverhaal: jong & oud

    Na bijgeleerd te hebben in 'fotodiscussie', had ik graag deze foto eens gepost.

    Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Ik hoop dat jullie kunnen genieten van het verhaal dat deze foto vertelt.

    Last edited by OlivierNeese; 2 oktober 2006, 22:03.

  • #2
    Re: fotoverhaal: jong & oud

    leuke foto
    Mis wel een beetje scherpte

    Comment


    • #3
      Re: fotoverhaal: jong & oud

      Dit vind ik nu eens een prachtige foto. Zeer knap gedaan.
      [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

      FotoBlog

      Comment


      • #4
        Re: fotoverhaal: jong & oud

        Het beeld roept inderdaad een verhaal op. Een verhaal die ieder op zijn beurt zal invullen en /of de nodige gevoelens zal oproepen. Door zijn zwart/wit stelling is het ook tijdloos. Je kan over het beeld zitten kankeren of ervan "genieten". Genieten in de zin van mijmeren over de verhankelijkheid van het leven (waar ieder van ons toch mee te maken krijgt).
        Het is nu eenmaal een feit dat sterven en een kerkhof niet graag onder levenden besproken wordt waarmee ik bedoel dat sommigen onder ons daarom dit beeld als niet geslaagd zullen vinden.
        Hoe ouder je wordt hoe meer je met deze situaties te maken krijgt (ik beroepshalve toch en deel).
        Dat het beeld iets onscherp is draagt mee aan het mistieke van het leven en de dood.

        Kortom, een geslaagd beeld
        Nikon D70S met kitlens 18-70.

        Comment


        • #5
          Re: fotoverhaal: jong & oud

          Oorspronkelijk geplaatst door canon011 Bekijk bericht
          Het beeld roept inderdaad een verhaal op. Een verhaal die ieder op zijn beurt zal invullen en /of de nodige gevoelens zal oproepen. Door zijn zwart/wit stelling is het ook tijdloos. Je kan over het beeld zitten kankeren of ervan "genieten". Genieten in de zin van mijmeren over de verhankelijkheid van het leven (waar ieder van ons toch mee te maken krijgt).
          Het is nu eenmaal een feit dat sterven en een kerkhof niet graag onder levenden besproken wordt waarmee ik bedoel dat sommigen onder ons daarom dit beeld als niet geslaagd zullen vinden.
          Hoe ouder je wordt hoe meer je met deze situaties te maken krijgt (ik beroepshalve toch en deel).
          Dat het beeld iets onscherp is draagt mee aan het mistieke van het leven en de dood.

          Kortom, een geslaagd beeld
          " een verhaal DAT ieder op zijn beurt ..." is volgens mij taalkundig beter

          Comment


          • #6
            Re: fotoverhaal: jong & oud

            Is goed gezien en vastgelegd
            Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

            Comment


            • #7
              Re: fotoverhaal: jong & oud

              Oorspronkelijk geplaatst door canon011 Bekijk bericht
              Het beeld roept inderdaad een verhaal op. Een verhaal die ieder op zijn beurt zal invullen en /of de nodige gevoelens zal oproepen. Door zijn zwart/wit stelling is het ook tijdloos. Je kan over het beeld zitten kankeren of ervan "genieten". Genieten in de zin van mijmeren over de verhankelijkheid van het leven (waar ieder van ons toch mee te maken krijgt).
              Het is nu eenmaal een feit dat sterven en een kerkhof niet graag onder levenden besproken wordt waarmee ik bedoel dat sommigen onder ons daarom dit beeld als niet geslaagd zullen vinden.
              Hoe ouder je wordt hoe meer je met deze situaties te maken krijgt (ik beroepshalve toch en deel).
              Dat het beeld iets onscherp is draagt mee aan het mistieke van het leven en de dood.

              Kortom, een geslaagd beeld
              " een verhaal DAT ieder op zijn beurt.." zou taalkundig juister zijn !

              Comment


              • #8
                Re: fotoverhaal: jong & oud

                Is zelfde foto, zonder kader, niet eens gepost in Fotodiscussie ?
                The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                Comment


                • #9
                  Re: fotoverhaal: jong & oud

                  Oorspronkelijk geplaatst door weemaes Bekijk bericht
                  " een verhaal DAT ieder op zijn beurt.." is volgens mij taalkundig beter
                  Oorspronkelijk geplaatst door weemaes Bekijk bericht
                  " een verhaal DAT ieder op zijn beurt.." zou taalkundig juister zijn !
                  [off topic]
                  Was dit een echo of een verkeerde woordkeuze?
                  Zet dan ook even een punt achter 'beter' (einde zin), en haal de spatie tussen 'zijn' en het uitroepteken weg.

                  Uiteraard een flauw grapje, maar ik vroeg me even af of dit een taalforum is of fotoforum? Gaat het niet om de foto? Ik heb ook wel eens mensen gewezen op een taalfoutje (en omgekeerd), maar dat ging altijd via PB.

                  [on topic]
                  Ik vind het een zeer geslaagde foto. Eentje MET verhaal. Compliment.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotoverhaal: jong & oud

                    Tja, iemand op een pietluttig taalfoutje wijzen, maar dan blijkbaar niet snappen hoe je in één maal een juiste post maakt, da's vragen om reactie. Je slaat hier even een mal figuur

                    De foto zelf is prima volgens mij. Mooi verhaal, goede locatie, en onscherpte - als die er al is - stoort me geenszins.

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotoverhaal: jong & oud

                      Voor mij is dit een prachtplaatje met inderdaad een verhaal dat ieder zelf kan/mag invullen.
                      En iemand wijzen op taalfouten in een open fotoforum is in mijn ogen een zielig iets wat je niet zou moeten doen.
                      Last edited by jan.brouwers; 3 oktober 2006, 12:41.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                      Comment


                      • #12
                        Re: fotoverhaal: jong & oud

                        De levenscyclus prachtig in beeld gebracht.

                        Comment


                        • #13
                          Re: fotoverhaal: jong & oud

                          Inderdaad een mooie prent en perfect in zwart/wit.
                          _______ Xommy ______
                          Lidnummer: BD0248BE
                          ____________________

                          Comment


                          • #14
                            Re: fotoverhaal: jong & oud

                            heel goede opname, maar toch al meer gezien, weet alleen niet meer waar???.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: fotoverhaal: jong & oud

                              De foto heeft inderdaad even op fotodiscussie gestaan (zoals ik vermeld in mijn openingspost) Na veel bijgeleerd te hebben en kleine details te hebben gewijzigd, post ik hem nu hier. Hier kan mijn foto een groter publiek bereiken want ik vind dat verhaalfoto's/straatfoto's iets in de minderheid zijn.

                              Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties.

                              Comment

                              Working...
                              X