Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

motocross

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • motocross

    Binnenkort ga ik eens een cross fotograferen , iemand tips ?
    sluiter , diafragma , praktische tips ??
    waar staan ?
    evt panning

    Hoe meer tips hoe liever

    Dank bij voorbaat ,
    Mvg,
    Marijn

    My Flickr

  • #2
    Re: motocross

    Bij een bocht! Zodat je ze van ver ziet afkomen. Dan kan je goed inzoomen en foto's maken en je hebt de nog de kans om ze bij de bocht ook eens te fotograferen. Bij de bocht zou ik een lagere sluitertijd kiezen en 'meetrekken'. Ik zou ook af en toe een andere locatie zoeken zodat je foto's wat verschillend zijn.

    Ik heb het nog nooit gedaan, maar zou het wel op deze manier doen denk ik.


    Veel succes!
    [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

    FotoBlog

    Comment


    • #3
      Re: motocross

      hoeveel mm zal ik nodig hebben ??
      Mvg,
      Marijn

      My Flickr

      Comment


      • #4
        Re: motocross

        Oorspronkelijk geplaatst door Reus Bekijk bericht
        hoeveel mm zal ik nodig hebben ??
        Minstens toch 200mm of 300mm. In de bocht zou je met 18mm wel leuke foto's kunnen maken. (misschien flitsen met lange sluitertijd en zo meetrekken, vergeet je diafragma natuurlijk niet goed te zetten)
        [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

        FotoBlog

        Comment


        • #5
          Re: motocross

          heb dat ooit ook al es gedaan
          en voor de pannings heb ik toen gewerkt met sluitertijd op 1/100 of 1/125s
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Re: motocross

            Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
            heb dat ooit ook al es gedaan
            en voor de pannings heb ik toen gewerkt met sluitertijd op 1/100 of 1/125s
            Welke lens Gebruikte je toen ?

            Ik heb enkel 18-55 ter beschikking , ik ben van plan met een ef 28-105 te kopen , of kom ik toe met 55 mm of kom ik zelfs niet toe met 105 mm ??
            Mvg,
            Marijn

            My Flickr

            Comment


            • #7
              Re: motocross

              Voor de MX GP op Zolder (vorig jaar) heb ik vooral de Sigma 70-200 gebruikt, ik had wel kortere lenzen bij, maar die heb ik bijna niet gebruikt.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: motocross

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Voor de MX GP op Zolder (vorig jaar) heb ik vooral de Sigma 70-200 gebruikt, ik had wel kortere lenzen bij, maar die heb ik bijna niet gebruikt.
                oei en zou ik met 105mm toekomen of direct doorsparen voor een lens met meer bereik ?
                Mvg,
                Marijn

                My Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: motocross

                  Oorspronkelijk geplaatst door Reus Bekijk bericht
                  oei en zou ik met 105mm toekomen of direct doorsparen voor een lens met meer bereik ?
                  Op de cross kan je meestal vrij dicht bij de actie komen, en dan kan je met een 105mm al een heel eind verder.

                  Het bereik tussen 28 en pakweg 60mm zal je minder gebruiken omdat je dan wel heel dichtbij moet komen, en meestal mag je niet zo dicht, voor je eigen veiligheid.

                  Probeer er ook op zaterdag bij te zijn, want dan loopt er meestal minder volk in de weg, en krijg je de beste kansen om knappe foto's te maken van je favoriete crossers .
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: motocross

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Op de cross kan je meestal vrij dicht bij de actie komen, en dan kan je met een 105mm al een heel eind verder.

                    Het bereik tussen 28 en pakweg 60mm zal je minder gebruiken omdat je dan wel heel dichtbij moet komen, en meestal mag je niet zo dicht, voor je eigen veiligheid.

                    Probeer er ook op zaterdag bij te zijn, want dan loopt er meestal minder volk in de weg, en krijg je de beste kansen om knappe foto's te maken van je favoriete crossers .
                    thnx voor de tips b@ndit , nu nog wat weekendwerk doen en dan een EF 28 -105 kopen
                    Mvg,
                    Marijn

                    My Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: motocross

                      Oorspronkelijk geplaatst door Reus Bekijk bericht
                      nu nog wat weekendwerk doen en dan een EF 28 -105 kopen
                      Toch nog iemand onder de 18jaar die voor zijn fotomateriaal werkt.
                      Ik moest er de helft van mijn vakantie (1maand) voor opofferen ...
                      [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

                      FotoBlog

                      Comment

                      Working...
                      X