Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verkeerd opgeslagen foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verkeerd opgeslagen foto's

    Tijdens mijn laatste reis stelde de hotelmanager voor om mijn foto's op dvd-r te branden zodat ik mijn sd-kaart kon wissen voor nieuwe opnames.
    Het was een multi-session disk. bij thuiskomst stelde ik vast dat het eerste gedeelte van de multi-session disk normaal leesbaar is, terwijl in het tweede deel van de disk wel files te zien zijn, maar deze kunnen niet geopend worden (ze hebben wel de extensie .jpg en ook de grootte van de files wordt weergegeven, maar ze worden niet herkend als jpg files door microsoft picture manager, windows viewer etc...) Mijn SD kaart werd geformateerd en er staan nieuwe foto's op. Bestaan er nog mogelijkheden om deze foto's (zo'n 150) te redden?

  • #2
    Re: verkeerd opgeslagen foto's

    Hallo, op een geformateerde kaart staan nog alle foto's, behalve degene die overschreven zijn door de nieuw gemaakte foto's. Bekijk het maar alsof in een straat enkel de adressen verwijderd zijn door de format, maar de huizen staan er nog er steeds.
    Met dit programma kan je je files nog terugvinden-ttz. de "huizen" krijgen terug een adres en zijn dus terug te vinden. Werkt zeer goed en het is nog gratis ook.
    Je kan hiermee ook proberen op de cd naar onleesbare bestanden te zoeken.
    Moest je problemen hebben ermee laat dan maar wat horen.

    Groetjes,

    Luc
    Last edited by ObiWan; 3 oktober 2006, 18:39.

    Comment

    Working...
    X