Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor Olympus E500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor Olympus E500

    Ik ben nog in het bezit van twee lenzen van een analoog toestel met schroefdraad en een pinnetje erop. Mijn vraag is, met de aankoop van Olympus e500, zijn deze lenzen verleden tijd of kunnen die nog gebruikt worden met een adapter? Indien niet spijtig eigenlijk want een ervan is f2.8-22.

    Mvg,
    Leo

  • #2
    Re: Lens voor Olympus E500

    Oorspronkelijk geplaatst door Leo1944 Bekijk bericht
    Ik ben nog in het bezit van twee lenzen van een analoog toestel met schroefdraad en een pinnetje erop. Mijn vraag is, met de aankoop van Olympus e500, zijn deze lenzen verleden tijd of kunnen die nog gebruikt worden met een adapter? Indien niet spijtig eigenlijk want een ervan is f2.8-22.

    Mvg,
    Leo
    Leo,

    Kijk hier eens:



    Heb je toevallig een zuiko 21mm F 3.5 dan is die 3à400 euro waard
    een 21mm F2 gaat eerder naar de 1.200 euro
    De meeste zuikos worden nog hoog gewaardeerd
    zelfs in het digitale tijdperk.

    DPaul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor Olympus E500

      Ik was er even uit daarom mijn laattijdig antwoord. De lenzen in mijn bezit zijn de volgende: Pentacon auto 1.8/50 en T 2.8/50 Jena DDR, de schroefdraad heeft een breedte van 4 cm. Misschien kan ik er nog iets mee aanvangen en anders worden ze verkocht.
      Bedankt voor de tip alleszins.

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor Olympus E500

        Oorspronkelijk geplaatst door Leo1944 Bekijk bericht
        Ik was er even uit daarom mijn laattijdig antwoord. De lenzen in mijn bezit zijn de volgende: Pentacon auto 1.8/50 en T 2.8/50 Jena DDR, de schroefdraad heeft een breedte van 4 cm. Misschien kan ik er nog iets mee aanvangen en anders worden ze verkocht.
        Bedankt voor de tip alleszins.
        WOW, nu zeg je het anders.
        Het zijn dus waarschijnlijk M42 lenzen (42mm en niet 40mm schroefdraad). Dat is belangrijk want 39mm is voor Leica !

        Dus heb je nu een M42/Oly converter nodig. Kost ongeveer 10 euro + shipping.

        Beide lenzen zijn toch goed te noemen. Ga eens kijken bij:



        DPaul.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor Olympus E500

          Nog eens goed nagemeten en het is waarschijnlijk toch een 42 mm schroefdraad als ik de dikte van de schroef erbij neem, niet simpel met een meetlat. Nu zou er op de pixmania.com ook een m42 te koop zijn voor pentax maar past dat dan eveneens voor olympus?

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor Olympus E500

            Oorspronkelijk geplaatst door Leo1944 Bekijk bericht
            Nog eens goed nagemeten en het is waarschijnlijk toch een 42 mm schroefdraad als ik de dikte van de schroef erbij neem, niet simpel met een meetlat. Nu zou er op de pixmania.com ook een m42 te koop zijn voor pentax maar past dat dan eveneens voor olympus?

            Hi, M42 past op alles wat op M42 kan geconverteerd worden.

            Caveats:
            - Canon 5D met de grote spiegel.
            - Merk en type objectief, gecombineerd met een converter van een bepaald merk, op een bepaalde dslr: is die combinatie werkbaar (maw. focust die juist).

            Daarvoor google zoeken naar foto's van mensen met die spullen.

            DPaul.
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

            Comment

            Working...
            X