Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In het bos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • In het bos

    Mijn neefje in het bos..

    Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

  • #2
    Re: In het bos

    Een fijn plaatje voor in het familiealbum maar voor mij niets voor showcase, sorry. En waar is het bos ?
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      Re: In het bos

      Een mooie nostalgische plaat noem ik dit!
      _______ Xommy ______
      Lidnummer: BD0248BE
      ____________________

      Comment


      • #4
        Re: In het bos

        Een fijn plaatje voor in het familiealbum maar voor mij niets voor showcase, sorry.
        Ik begrijp niet goed waarom je zo een opmerking maakt. Het forum staat vol met dergelijke foto's. Verder hou ik meer van opbouwende kritiek, nu komt het over alsof ik hier niets te zoeken heb. Zeg dan teminste wat je niet goed vind.
        Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

        Comment


        • #5
          Re: In het bos

          Ik vond dit idd ook een beetje een eigenaardige opmerking, we zijn hier tenslotte als foto amateurs, en niet iedereen beschikt over een studio, visagistes enz...
          Overigens is een mooi snapshot vind ik nog.
          Enige wat ik zou aangepast hebben is een crop zodat de schaduwen of donkere zones rechtsboven verdwijnen :-)
          Last edited by xommy; 1 oktober 2006, 19:52.
          _______ Xommy ______
          Lidnummer: BD0248BE
          ____________________

          Comment


          • #6
            Re: In het bos

            Prachtige foto! Mooie momentopname.
            Heb je misschien hiervan een reeks genomen?
            In sepia zou ook mooi zijn, al eens geprobeerd?


            Tim W.
            Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

            Comment


            • #7
              Re: In het bos

              Enige wat ik zou aangepast hebben is een crop zodat de schaduwen of donkere zones rechtsboven verdwijnen :-)
              Wat die donkere zones betreft ben ik het met je eens. Ik denk alleen dat er een stuk van de kar zal verdwijnen als ik van boven crop (of dat er nog te weing foto overblijft boven de kar). Dit noem ik nu eens opbouwende kritiek

              Hieronder de foto in sepia, vind deze precies beter. Bedankt voor de tip!
              Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

              Comment


              • #8
                Re: In het bos

                Persoonlijk vind ik de zwart witte mooier :-) (da's smaakverschil ) en probeer het gewoon eventjes met die crop, (voor jezelf dan) en eventueel een beetje van de onderkant ook wegcroppen zodat je een 16:9 achtig formaat krijgt
                het is gewoon, de ogen worden precies aangetrokken naar rechtsboven toe.
                _______ Xommy ______
                Lidnummer: BD0248BE
                ____________________

                Comment


                • #9
                  Re: In het bos

                  mooi plaatje z.w. is idd het mooist

                  grt frank

                  Comment


                  • #10
                    Re: In het bos

                    Oorspronkelijk geplaatst door renaat Bekijk bericht
                    Ik begrijp niet goed waarom je zo een opmerking maakt. Het forum staat vol met dergelijke foto's. Verder hou ik meer van opbouwende kritiek, nu komt het over alsof ik hier niets te zoeken heb. Zeg dan teminste wat je niet goed vind.
                    voor gerichte kritiek, zou ik hem in discussie plaatsen, vind de sepia wel veel mooier.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: In het bos

                      Ik vind dit soort foto's prima hier passen. De uitvoering had misschien wat beter gekund, maar dat is veel proberen. (bijv het karretje iets schuiner voor de diepte, iets meer zijkant in zicht nu is ie nogal plat, een iets ander standpunt zodat je niet naar het einde van de weg wilt kijken. Het kind en de kar zijn het onderwerp en daar moet de kijker naar blijven kijken. )
                      Maar dat is echt muggenziften hoor want de basis is al heel goed.

                      Je kunt van dit soort poses en attriburen heel artistieke foto's maken, maar dat is gewoon een kwestie van veel oefenen.

                      Ik ga zowieso voor de zw, hoewel deze iets meer contrast mag hebben.

                      Gewoon lekker doorgaan
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: In het bos

                        Wil toch nog effe wat kwijt.
                        Als ik in de titel lees "In het bos" dan kijk ik effe en zie dat bos dus niet, vandaar dat vraagje over het bos van mij.
                        Voor mij zit in deze foto te weinig contrast en daardoor is het een gewoon "vlak"plaatje voor mij. De waarde voor de maker zal beslist groter zijn dan die voor mij, maar wat ik bedoelde met mijn opmerking over showcase zal ik dan ook nog ff proberen te verduidelijken.
                        Als we allemaal onze "familiekiekjes" -want dat is dit plaatje in min ogen- in showcase gaan plaatsen dan kun je het forum helemaal niet meer volgen denk ik.
                        Maar als ik de maker op een of andere manier gekrengt heb dan wil ik me daarvoor hier oprecht verontschuldigen, ik had reeds gezegd dat het "naar mijn mening" was.
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                        Comment

                        Working...
                        X