Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Automatische foto gallery

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Automatische foto gallery

    Hello,

    ik ben op zoek naar een automatische fotogallerij programma.
    Ik heb een eigen hosting + MySQL.

    Maar ik zoek iets wat mij het leven heel makkelijk maakt:
    Ik wil enkel in een directory op m'n site (bijvoorbeeld pictures) telkens een nieuwe subdirectory aanmaken (dus een dir voor elke album) met daarin de foto's. Als ik dan m'n album zou opvragen dan zou het script automatisch deze nieuwe directory's moeten zien en deze tonen...

    Nu heb ik Simpleviewer al gezien maar deze kan maar gebruikt worden voor 1 album. Als je een andere album wilt opzetten die je simpleviewer te kopieren in die directory en dat is geen oplossing. Ik zoek een centraal programma dat voor mij de directories afscant...

    Bij simmpleviewer zit wel een script om automatisch thumbnails te maken. Dit vind ik wel goed.

    Simpleviewer op zich vind ik ook prima maar ik zoek dus iets wat hogerliggend een pagina maakt met alle albums op m'n site en ik wil dus ook vermijden dat ik simpleviewer per album moet gaan kopieren...

    Coppermine is geen optie, vind ik veel te druk...en moet ik zelf nog te veel instellen (album definieren, foto's selecteren en koppelen aan album, ...)

    Iemand?

    Grts,

    Roel

  • #2
    Re: Automatische foto gallery

    ik dacht dat jalbum dat doet. ( http://jalbum.net/ )
    Directory aanmaken, foto's erin en kijken maar.

    Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Automatische foto gallery

      Oorspronkelijk geplaatst door raptorke Bekijk bericht
      Coppermine is geen optie, vind ik veel te druk...en moet ik zelf nog te veel instellen (album definieren, foto's selecteren en koppelen aan album, ...)
      En mijn inziens is de evolutie al lange tijd wat stilgevallen op een paar kleinere updates.

      Al eens gekeken naar Gallery? http://gallery.menalto.com/ Zeker de 2de versie eens bekijken. Behoorlijk wat instelmogelijkheden, templates, en zelfs plugins. Vergelijkbare dingen als Gallery2 ben ik nog niet echt tegen gekomen.

      mvg,
      peter

      Comment


      • #4
        Re: Automatische foto gallery

        Oorspronkelijk geplaatst door raptorke Bekijk bericht
        Hello,

        ik ben op zoek naar een automatische fotogallerij programma.
        Ik heb een eigen hosting + MySQL.

        Maar ik zoek iets wat mij het leven heel makkelijk maakt:
        Ik wil enkel in een directory op m'n site (bijvoorbeeld pictures) telkens een nieuwe subdirectory aanmaken (dus een dir voor elke album) met daarin de foto's. Als ik dan m'n album zou opvragen dan zou het script automatisch deze nieuwe directory's moeten zien en deze tonen...

        Nu heb ik Simpleviewer al gezien maar deze kan maar gebruikt worden voor 1 album. Als je een andere album wilt opzetten die je simpleviewer te kopieren in die directory en dat is geen oplossing. Ik zoek een centraal programma dat voor mij de directories afscant...

        Bij simmpleviewer zit wel een script om automatisch thumbnails te maken. Dit vind ik wel goed.

        Simpleviewer op zich vind ik ook prima maar ik zoek dus iets wat hogerliggend een pagina maakt met alle albums op m'n site en ik wil dus ook vermijden dat ik simpleviewer per album moet gaan kopieren...

        Coppermine is geen optie, vind ik veel te druk...en moet ik zelf nog te veel instellen (album definieren, foto's selecteren en koppelen aan album, ...)

        Iemand?

        Grts,

        Roel
        Zoiets als de site van MadMax? Die leest subdirectories en zet deze in een menu. Het enige wat je hoeft te doen is je foto's in thumbnail en grote foto via FTP in een nieuwe map te uploaden...
        Is alleen niet gratis...
        meer over mijn fotografie is te vinden op
        http://www.nandoonline.com

        Comment


        • #5
          Re: Automatische foto gallery

          Oorspronkelijk geplaatst door peter Bekijk bericht
          En mijn inziens is de evolutie al lange tijd wat stilgevallen op een paar kleinere updates.

          Al eens gekeken naar Gallery? http://gallery.menalto.com/ Zeker de 2de versie eens bekijken. Behoorlijk wat instelmogelijkheden, templates, en zelfs plugins. Vergelijkbare dingen als Gallery2 ben ik nog niet echt tegen gekomen.

          mvg,
          peter
          Als je deze gaat gebruiken, installeer dan gelijk Gallery Remote erbij. Daarmee maak je eenvoudig nieuwe mappen en upload je je foto's. Ik ben er zeer tevreden over.

          Comment


          • #6
            Re: Automatische foto gallery

            Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
            Zoiets als de site van MadMax? Die leest subdirectories en zet deze in een menu. Het enige wat je hoeft te doen is je foto's in thumbnail en grote foto via FTP in een nieuwe map te uploaden...
            Is alleen niet gratis...
            Ik las het net en wou net hetzelfde zeggen. Man.. ik ben je nog steeds eeuwig dankbaar Site werkt heerlijk en is toch nog redelijk zelf aan te passen met tekst en volgorde. EN een uitstekende aftersale.

            Dus mensen.. als je nog een knappe (en heel betaalbare) site nodig hebt... Azhrarn!!!

            Hier een paar die hij voor mij heeft gebouwd.

            I found a great domain name for sale on Dan.com. Check it out!

            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment

            Working...
            X