Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alles gestolen !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alles gestolen !!!


    Dit is zo'n thread die iedereen wel eens leest en hoopt zelf nooit te moeten posten:

    Vandaag was het dus blijkbaar mijn beurt: al mijn materiaal gestolen uit de wagen op de bedrijfsparking te Vilvoorde-centrum.

    Ik raakte het volgende kwijt :

    Nikon D200 met RRS L-bracket #4046044
    Nikon AFS-VR 70-200 f 2.8 #254286
    Nikon AFS-DX 17-55 f 2.8 #303827
    Nikon AFS-DX 12-24 f 4.0 #US220242
    Nikon AFS-VR 105 Micro f2.8 #211711
    Nikon SB-800 #2139398
    Nikon AF-D 50 f1.4 #US4621230
    Laptop ALDI (2005)

    Allemaal in Lowepro Stealth reporter 500 AW met klein materiaal zoals lader voor D70, Canon 500D (77mm) close-up lens, statiefvoet voor 70/200 met RRS koppelplaat, Sandisk Ultra 2 CF 256 Mb...

    Nu kan je zeggen , "is erom vragen" maar deze parking ligt ingesloten achter een rijhuis , met prive-inkom tss de burelen en ons magazijn. Het materiaal lag volledig uit zicht.

    Ondanks de serienrs heb ik weinig hoop nog iets terug te zien.

    Ik kan alleen hopen enkelen onder jullie extra te motiveren je materiaal NOOIT en NERGENS uit het oog te verliezen...
    Denk nooit "hier kan het wel even".

    Silent M.

  • #2
    Re: Alles gestolen !!!

    alle, mijn deelneming. Dit is dus inderdaad een thread waarvan niemand hoopt, dat hij deze moet posten.

    Bedankt voor de waarschuwing.
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: Alles gestolen !!!

      ai ai ai ai... erg als iets gestolen wordt, maar dan ook nog zo een waslijst
      Triestig dat anderen niet van ander mans spullen kunnen blijven waar ze voor werken.

      Ik hoop dat je er iets van terug hoort

      Sterkte

      ps. heb het ook onder de aandacht gebracht in het speciale gestolen hoekje in "Aangeboden"
      Last edited by LJ Tom; 29 september 2006, 19:21.
      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

      Comment


      • #4
        Re: Alles gestolen !!!

        Kerel, dat is brute pech.

        Als het materiaal idd uit het zicht lag, vind je dat niet 'toevallig' dat er in jouw wagen werd ingebroken ?

        Van een vriend van mij werd ooit een zeiljacht twv 7milj BEF gestolen.
        Later bleken de daders getipt door zgn. vrienden die ooit mee op zee waren geweest.
        Ik bedoel maar : soms moet je de daders of hun kompanen niet te ver zoeken.

        Comment


        • #5
          Re: Alles gestolen !!!

          Was ook mijn eerste gedacht....
          Wie wist dat je gear in de wagen lag?

          Jo.
          Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
          Kerel, dat is brute pech.

          Als het materiaal idd uit het zicht lag, vind je dat niet 'toevallig' dat er in jouw wagen werd ingebroken ?

          Van een vriend van mij werd ooit een zeiljacht twv 7milj BEF gestolen.
          Later bleken de daders getipt door zgn. vrienden die ooit mee op zee waren geweest.
          Ik bedoel maar : soms moet je de daders of hun kompanen niet te ver zoeken.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Alles gestolen !!!



            Véél sterkte man !
            Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

            Comment


            • #7
              Re: Alles gestolen !!!

              Waar gaat het toch naartoe met deze wereld
              One day, I would like to make nice pictures :-)
              www.lucaskoijen.nl

              Comment


              • #8
                Re: Alles gestolen !!!

                Triestig

                Je weet terug waarvoor je werkt, de komende maanden .
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                Comment


                • #9
                  Re: Alles gestolen !!!

                  Doet mij terug denken aan de tip van een zware afgesloten koffer die met ketting verankerd ligt in je bagageruimte. Het zou toch weer een hindernis extra zijn hé, zeker als er ook nog eens een alarmpje aanhing of zo.
                  Als jij deze nu op de markt brengt heb je alles in een wip terugverdiend

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alles gestolen !!!

                    Jawatte,...
                    Dit moet verschrikkelijk zijn.
                    Nog maar eens een illustratie van hoe gevaarlijk het niet is je "gerief" in je wagen te laten liggen.
                    Anderzijds kan je het ook thuis laten, en het op die manier niet kunnen gebruiken.

                    Ik mag er niet aan denken.
                    Moesten ze nu eens met hun poten van nen mens zijn gerief blijven hé!!!

                    kurt
                    Mijn deelneming!
                    Blog: http://kurtsesselle.blogspot.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alles gestolen !!!

                      Zeer spijtige zaak.

                      Een goede tip , laat uw materiaal verzekeren. Dit kost niet zo veel en je
                      bent gedekt tegen diefstal ! (ook indien achtergelaten in auto ! (niet zichtbaar))
                      Mijn aanvraag is ingediend bij de verzekeringsmakelaar.

                      Sterkte.

                      Patrick.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alles gestolen !!!

                        Ja, dit lijkt me nu toch ook wel toeval of ligt deze tas altijd in je koffer ?
                        De kans is klein dat je er nog iets gaat van horen

                        Dit is ook een van de redenen waarom ik mijn signature op het forum beperkt hou

                        Oorspronkelijk geplaatst door patevi Bekijk bericht
                        Zeer spijtige zaak.

                        Een goede tip , laat uw materiaal verzekeren. Dit kost niet zo veel en je
                        bent gedekt tegen diefstal ! (ook indien achtergelaten in auto ! (niet zichtbaar))
                        Mijn aanvraag is ingediend bij de verzekeringsmakelaar.

                        Sterkte.

                        Patrick.
                        Er zijn hier verscheidene threads over geweest.
                        Verzekeringen zijn niet zo happig om dit soort dingen te verzekeren.
                        Wat doe je met stukken die je 2de hands koopt en dus geen factuur hebt.
                        Trouwens is diefstal uit een auto wel gedekt ?
                        BD0497BE : Nikon body + glas
                        www.RudyVerrijt.info

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alles gestolen !!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                          Ja, dit lijkt me nu toch ook wel toeval of ligt deze tas altijd in je koffer ?
                          De kans is klein dat je er nog iets gaat van horen

                          Dit is ook een van de redenen waarom ik mijn signature op het forum beperkt hou



                          Er zijn hier verscheidene threads over geweest.
                          Verzekeringen zijn niet zo happig om dit soort dingen te verzekeren.
                          Wat doe je met stukken die je 2de hands koopt en dus geen factuur hebt.
                          Trouwens is diefstal uit een auto wel gedekt
                          ?
                          Ik heb enkele weken terug zo’n polis afgesloten, heb deze week de officiële documenten gekregen om terug te sturen, ik heb zo’n kleine 7000 euro aan materiaal in mijn tas zitten ( nieuwwaarde ), daarvan is er vrij veel tweedehands aangekocht, van de zaken waarvan ik facturen had ( zowel op mijn naam als op naam van de vorige kopers ) heb ik bij de aanvraag gevoegd, van de overige heb ik gewoon afdrukken gemaakt met prijzen van fotozaken om een waarde te kunnen indiceren. Voor de rest van iedere lens, body enz een foto gemaakt + foto waar serienummer enzo goed leesbaar is. Dit alles aan mijn makelaar gegeven en hiervoor betaal ik zo’n 165 euro op jaarbasis.
                          Wat betreft inbraak in je wagen is het inderdaad vrij delicaat en daar was echt niks tegen te doen. Tussen 7 en 22u mag je materiaal in je wagen zitten maar dan onzichtbaar in de koffer. Tussen 22 en 7 u moet die wagen in een afgesloten parking ( ondergrondse bewaakte parking ok ) staan, dus niet op de openbare weg !
                          Voor de rest is alles eigenlijk verzekerd, schade door eigen fout, verloren op luchthavens noem maar op… De vrijstelling is wel 250 euro natuurlijk.
                          Ik moet er wel bijvertellen dat ik bij diezelfde makelaar vrij veel zaken heb lopen dus misschien wel iets betere voorwaarden hierdoor krijg…
                          Nu 165 euro per jaar lijkt misschien veel maar als je zaken voorhebt zoals de topicstarter hier ben je die vlug vergeten waarschijnlijk…
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alles gestolen !!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            Ik heb enkele weken terug zo’n polis afgesloten, heb deze week de officiële documenten gekregen om terug te sturen, ik heb zo’n kleine 7000 euro aan materiaal in mijn tas zitten ( nieuwwaarde ), daarvan is er vrij veel tweedehands aangekocht, van de zaken waarvan ik facturen had ( zowel op mijn naam als op naam van de vorige kopers ) heb ik bij de aanvraag gevoegd, van de overige heb ik gewoon afdrukken gemaakt met prijzen van fotozaken om een waarde te kunnen indiceren. Voor de rest van iedere lens, body enz een foto gemaakt + foto waar serienummer enzo goed leesbaar is. Dit alles aan mijn makelaar gegeven en hiervoor betaal ik zo’n 165 euro op jaarbasis.
                            Wat betreft inbraak in je wagen is het inderdaad vrij delicaat en daar was echt niks tegen te doen. Tussen 7 en 22u mag je materiaal in je wagen zitten maar dan onzichtbaar in de koffer. Tussen 22 en 7 u moet die wagen in een afgesloten parking ( ondergrondse bewaakte parking ok ) staan, dus niet op de openbare weg !
                            Voor de rest is alles eigenlijk verzekerd, schade door eigen fout, verloren op luchthavens noem maar op… De vrijstelling is wel 250 euro natuurlijk.
                            Ik moet er wel bijvertellen dat ik bij diezelfde makelaar vrij veel zaken heb lopen dus misschien wel iets betere voorwaarden hierdoor krijg…
                            Nu 165 euro per jaar lijkt misschien veel maar als je zaken voorhebt zoals de topicstarter hier ben je die vlug vergeten waarschijnlijk…
                            Welke verzekeringsmaatschappij, welke verzekeringsagent? Ik betaal 35 EUR per 1000 EUR...

                            sugar
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                            http://supermasj.zenfolio.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alles gestolen !!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Ik moet er wel bijvertellen dat ik bij diezelfde makelaar vrij veel zaken heb lopen dus misschien wel iets betere voorwaarden hierdoor krijg…
                              Nu 165 euro per jaar lijkt misschien veel maar als je zaken voorhebt zoals de topicstarter hier ben je die vlug vergeten waarschijnlijk…
                              Dit heb ik nog gehoord ! We willen je wel verzekeren als we al je polissen mogen beheren.

                              165 Eur is niet goedkoop maar er op een bedrag 7000 Eur peanuts.
                              BD0497BE : Nikon body + glas
                              www.RudyVerrijt.info

                              Comment

                              Working...
                              X