Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verbruik batterijen flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verbruik batterijen flits

    Wanneer ik tijdens het fotograferen de power-knop van de flits laat aanstaan, verbruikt deze dan veel energie (batterijen) ?
    Bijv. tijdens een huwelijksmis : kan de flits tijdens de plechtigheid blijven aanstaan zonder risico te lopen na 30minuten gedaan te zijn met spelen ?
    En speelt het aan en uitzetten van het fototoestel zelf hierbij een rol ?
    Concreet gaat het over een Canons eos 350d + Canon 420 EX

    Wie adviseert mijn hieromtrent ?
    Canon
    http://www.jodeconinck.be/

  • #2
    Re: Verbruik batterijen flits

    Oorspronkelijk geplaatst door laavark Bekijk bericht
    Concreet gaat het over een Canons eos 350d + Canon 420 EX

    Wie adviseert mijn hieromtrent ?
    Hoi Laavark,

    Ik gebruik zelf ook de 420 EX. En ja, wanneer de aan/uit knop op 'aan' staat verbruikt de flitser batterijstroom (al is het maar om het display en het rode 'ik-ben-klaar-voor-een-flits' te laten zien).

    Overigens op de flitser zit een instelling waarmee de flitser automatisch autschakeld na 90 seconden. Zie hiertoe de handleiding.

    Mijn ervaring leert me dat ik voor een dag huwelijksfoto's maken rustig mijn flitser aan kan laten staan, waarbij ik 2 sets van 4 batterijen gebruikte. Dit omdat je natuurlijk niet wilt hoeven wachten op halfvolle batterijen, waardoor je flitser nog niet opgeladen was.

    Gr.Don
    Last edited by DoSaas; 29 september 2006, 14:05. Reden: tekstfout
    Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
    http://dosaas.myjalbum.net

    Comment


    • #3
      Re: Verbruik batterijen flits

      Beter gecontroleerd batterijen verwisselen dan een foto gemist omdat de flits nog aangezet moet worden. Volgens mij is het verbruik in de standby standvan zowel flits als camera erg laag.

      Mijn Nikon D70 zette ik op vakantie vrijwel nooit uit en heb nooit een leg accu gehad.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Verbruik batterijen flits

        Een flits vreet veruit het meeste stroom tijdens het opladen, daarna bijna niets meer (enkel om de lading op peil te houden en een paar indicatie LED's van stroom te voorzien).

        Ik zou de flitser dus laten aanstaan om steeds klaar te zijn "voor de actie" en natuurlijk een set reserve batterijen voorzien.

        Naast oplaadbare batterijen heb ik voor kritische situaties (trouw- of ander feest) trouwens ook steeds een gewoon pakje alkaline duracells bij.
        Je weet maar nooit dat je oplaadbare batterijen net nů aan het eind van hun leven zitten
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

        Comment

        Working...
        X