Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 18-200 VR beginnersvraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 18-200 VR beginnersvraagje

    Beste BD'ers,

    als relatieve nieuweling in de digitale fotografie heb ik me deze zomer een Nikon D50 aangeschaft, met een Nikkor 18-200 VR lens (overal omschreven als de ideale reislens). Dit werkt allemaal heel leuk maar nu heb ik toch nog een vraagje omtrent deze lens. Je hebt enerzijds de zoom waaraan je kan draaien, vrij logisch dat dit dient om in en uit te zoomen, maar je hebt ook een tweede ring waaraan je kan draaien (van 0,5 tot oneindig), wanneer ik deze ring van het ene uiterste naar het andere uiterste verdraai merk ik geen verschil in het resultaat.
    Mijn vraag is dus : waarvoor dient deze ring ?

    Hartelijk dank voor alle reakties, als het echt een domme vraag is dan gun ik jullie het plezier om er eens hartelijk mee te lachen.

    mvg,
    Karel.

  • #2
    Re: Nikkor 18-200 VR beginnersvraagje

    Dat is je focusring, die gebruik je als je manueel wil focussen.
    Als het goed is gaat je beeld wel van wazig naar scherp en andersom als je er aan draait en door de zoeker kijkt. Als dat niet zo is dan moet je de lens terugbrengen want dan is ie kapot
    Van alles...

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 18-200 VR beginnersvraagje

      Ok,

      bedankt nu zie ik inderdaad het verschil.

      mvg,
      Karel.

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 18-200 VR beginnersvraagje

        ff meedelen dat ik niet gelachen heb, eerder mijn wenkbrouwen gefronst...

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 18-200 VR beginnersvraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door videopixel Bekijk bericht
          ff meedelen dat ik niet gelachen heb, eerder mijn wenkbrouwen gefronst...
          Bij mijn lens zat op het front een bolstaande glazenschijf?

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 18-200 VR beginnersvraagje

            Tip : Bij deze lens zit ook een handleiding die alle elementen uitlegd en richtlijnen wat wel en niet mag met de lens .
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment

            Working...
            X