Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

    LensPen stelde op photokina zijn nieuwe sensor cleaner voor.
    http://www.lenspen.com/?cPath=2&prod...=SK-1&tpid=286

    Ik vond ook een review:
    http://www.sensorklearreview.blogspot.com/

    Blijkbaar is dit een goed alternatief voor sensorswabs.

    Iemand reeds ervaring mee ?
    Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

  • #2
    Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

    nog geen ervaring mee, maar ik gebruik wel al lang de lenspen voor m'n lenzen .. en dit met meer dan grote tevredenheid .. ik geloof er in ieder geval in, en ga er me zeker eentje bestellen

    Comment


    • #3
      Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

      Ik heb dat ding vandaag ook op photokina gezien, doch heb wel enkele bedenkingen. Als je je sensor gereinigd hebt, gaat het pennetje gewoon dicht, doch wordt niet gereinigd...dus het vuil blijft eraan kleven...en volgende keer gebruik je dan dit pennetje weer
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

      Comment


      • #4
        Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

        dopje dicht en draaien reinigt de tip. Je kan 50 tot 100 maal je sensor reinigen, daarna kan je de tip/deksel combo vervangen

        Comment


        • #5
          Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

          Ik heb er eentje besteld van een Amerikaanse eBay verkoper.
          Ik laat binnen een week of twee horen indien mijn CCD naar de knoppen is, of als alles goed werkt

          K.
          Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

          Comment


          • #6
            Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

            Ik heb er ook een besteld tegelijk met een LensPen waar Visio het over had.
            Ben benieuwd.
            Heb al redelijk wat stofdeeltjes op sensor van 30D gehad. In ieder geval meer dan bij mijn 300D in het verleden.

            Comment


            • #7
              Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

              Oorspronkelijk geplaatst door jcqc Bekijk bericht
              Ik heb er ook een besteld tegelijk met een LensPen waar Visio het over had.
              Ben benieuwd.
              Heb al redelijk wat stofdeeltjes op sensor van 30D gehad. In ieder geval meer dan bij mijn 300D in het verleden.
              Hehe, beetje als bij mij dan
              Heb die 300D 2 jaar gehad en heb die in feite pas na 2 jaar moeten reinigen.

              Die 30D heb ik pas 2 maand en het is nu al nodig om hem te reinigen...

              K.
              Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

              Comment


              • #8
                Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Bekijk bericht
                Hehe, beetje als bij mij dan
                Heb die 300D 2 jaar gehad en heb die in feite pas na 2 jaar moeten reinigen.

                Die 30D heb ik pas 2 maand en het is nu al nodig om hem te reinigen...

                K.
                Ja bij mij precies hetzelfde.

                Comment


                • #9
                  Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

                  Ik gebruik SensorSwab van photographic solutions.
                  (www.photosol.com)
                  Het leuke is dat ze de swabs in drie maten hebben ( http://www.photosol.com/swabproduct.htm) , waarmee je juist de breedte van uw sensor kan reinigen.
                  In twee bewegingen (van rechts naar links en van links naar rechts) is je sensor terug proper.
                  Iedere swab wordt in een cleanroom gemaakt en inidvidueel verpakt.
                  Nadeel: DUUR... (79 eur voor een doosje met 11 swabs) en 15 eur voor de vloeistof (59 ml gaat lang mee)
                  Happy to be a MACcie
                  Visit http://www.kurtwarlop.com for more

                  Comment


                  • #10
                    Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

                    Ik denk dat zowat iedereen hier wel sensor swabs kent.
                    Mijn vraag was wel degelijk specifiek of iemand ervaring heeft met sensorklear.

                    K.
                    Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

                      Opgelet!
                      De LensPen was (zoals de naam het zegt) oorspronkelijk bedoeld om lenzen te reinigen.
                      Bij mijn exemplaar bevat het kussentje een stof die op sommige lenzen sporen na laat.
                      Na verschillende oplossingen te hebben getest (o.a. Green Clean) gebruik ik nu de borsteltjes van Visibledust.
                      Een volledige droge oplossing die geen sporen na laat en heb nog geen enkel stofdeeltje dat bleef hangen na reiniging met de twee verschillende borstels.
                      Ik heb mijn set rechtreeks in Canada besteld maar er zijn nu verschillende winkels die ze in huis hebben (Konijnenberg, Focilux-Gent)
                      Het oog en niet het toestel bepaalt de kwaliteit van een foto.

                      Comment


                      • #12
                        Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

                        Ik heb de sensorKlear al ontvangen, maar nog niet de moed verzameld om hem uit te proberen

                        Ik ga eerst mijn kamerke eens ontstoffen

                        K.
                        Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

                          De SensorKlear lijkt heel goed zijn job te doen, ik zie weinig tot geen 'vlekjes' meer.

                          Grtz.
                          K.
                          Canon 30D + Canon EF 50 f1.8 + Canon EF-S 17-85mm IS f4-5.6 + Canon EF 70-300mm IS f4-5.6 + Canon EF-S 60mm f2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

                            Mss kunnen we een groepsaankoop doen?

                            Comment


                            • #15
                              Re: SensorKlear ? Iemand reeds ervaring mee ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Bekijk bericht
                              De SensorKlear lijkt heel goed zijn job te doen, ik zie weinig tot geen 'vlekjes' meer.

                              Grtz.
                              K.
                              Het moet zo zijn dat er helemaal geen vlekken zijn na behandeling, anders doet dat spul zijn werk niet goed.

                              Comment

                              Working...
                              X