Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Max 204kb.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Max 204kb.

    Vraagje.
    Als ik een foto upload met een groote van bv. 186kb wordt deze online ineens 212kb.
    Als ik deze foto dan weer download heeft hij een groote van 207kb.
    Dit is wel vervelend als je hier een limiet hebt 204kb.
    Weet iemand waar die spook kilobitjes vandaan komen?

    Groetjes.
    lucv.be - instagram - facebook

  • #2
    Re: Max 204kb.

    Je maakt zelf al een van de fouten die vaak gemaakt worden: 212485 bytes is niet hetzelfde als 212 Kb. Een kilo is hier namelijk 1024 en niet 1000. 186 Kb is dan 190464 bytes. Andere verschillen kunnen optreden doordat niet de werkelijke bestandsgrootte word gerapporteerd maar de hoeveelheid schijfruimte die wordt ingenomen. Die is altijd groter of gelijk aan de bestandsgrootte.

    Comment


    • #3
      Re: Max 204kb.

      Bedankt voor de info.
      Je hebt gelijk een beetje gemist tussen bytes en kb.
      Groote:186 kB (190.931 bytes)
      Maar de foto op harde schijf is 188 kB (192.512 bytes).
      Na het uploaden en terug downloaden 207 kB (212.485 bytes).
      Dus tijdens het uploaden komen er bytes bij.
      Is er een programma die je een correcter beeld geeft van hoe groot de foto werkelijk is eenmaal deze online staat.
      Ik gebruik nu photoshop om deze om te zetten maar deze geeft een geschatte groote van 171kb als ik me niet vergis.

      Groetjes.
      lucv.be - instagram - facebook

      Comment


      • #4
        Re: Max 204kb.

        Zoek eens naar het gratis programma BDSizer. Speciaal gemaakt voor dit forum. Daarmee blijf je altijd netjes onder de hier gestelde grens.

        Comment


        • #5
          Re: Max 204kb.

          Der zijn fotoservers die de foto's "resamplen" waardoor die soms onbedoeld weer een stukje groter worden. Ik weet niet 100% zeker of Photobucket dit ook met correct aangeboden foto's doet, maar in ieder geval wel met foto's die groter zijn dan 1 of 2 Mb en 1024x768.
          Bovendien is Photobucket de laatste weken aan het experimenteren met nieuwe resize mogelijkheden en daar loopt het nog niet zoals het moet. Zie onderandere deze topic in hun support forum.

          Misschien voorlopig een andere fotoserver gebruiken voor de foto's die je hier post?

          Overigens heb je hier een limiet van 200 Kb en geen 204 Kb. Zoals Leonidas al schreef is er een verschil tussen Kb en bytes(x1000). Dat zijn 204.800 bytes.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Re: Max 204kb.

            Het probleem ligt hier bij photobucket, ze zetten automatisch de bestanden om naar het beste schermresultaat.... wat je moet doen, is de foto uploaden en een resolutie kiezen van 1024 x 768. Is je afbeelding nog te groot, kies dan 800 x 600 (een afbeelding van om en bij de 200 kb wordt herleid naar een grootte van ong 130-160kb.). Heeft alles te maken met het dynamisch inladen vd foto.

            GrtZZZZZ.
            Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

            Gratis kijkplezier Coming soon

            Comment


            • #7
              Re: Max 204kb.

              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Overigens heb je hier een limiet van 200 Kb en geen 204 Kb. Zoals Leonidas al schreef is er een verschil tussen Kb en bytes(x1000). Dat zijn 204.800 bytes.
              Wist ik was even verstrooid sorry voor de misleidende titel.

              Bedankt voor de reacties.
              Zijn er fotoservers die jullie me kunnen aanraden die natuurlijk je foto laten zoals ze is.
              Groetjes.
              lucv.be - instagram - facebook

              Comment


              • #8
                Re: Max 204kb.

                Tinypic verandert niks aan je foto's zo lang je onder de 250 kB blijft. Meestal is de server vrij snel en bovendien is hij gratis.
                Beauty need only be a whisper
                Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

                Comment


                • #9
                  Re: Max 204kb.

                  Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Max 204kb.

                    Imageshack - ongewijzigd tot 1.5 Mb
                    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment

                    Working...
                    X