Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 datakabel op verschillende camera's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1 datakabel op verschillende camera's

    Ik heb 2 camera's 1 van Canon en 1 van Medion (die ik als cardreader gebruik sinds ik mijn canon heb). Deze werken allebei met hetzelfde type kabel, kan ik mijn Canon kabel werkt op mijn Medion en vice versa. Ik gebruik momenteel mijn Canon kabel op beide camera's, Nu is mijn vraag kan dit 1 van mijn camera's of de kabel beschadigen.

    MVG

    Elie

    EDIT: Beide camera's werken met mini-usb.
    Last edited by eldec; 27 september 2006, 21:55.

  • #2
    Re: 1 datakabel op verschillende camera's

    Ik gebruik die mini-USB kabel ook op veel andere producten. Het is een standaard kabel zoals voorgeschreven, dus het kan in principe geen kwaad.

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: 1 datakabel op verschillende camera's

      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      het kan in principe geen kwaad.
      Niet alleen "in principe"
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: 1 datakabel op verschillende camera's

        Bedankt voor de snelle reacties!!!



        MVG

        Elie

        Comment


        • #5
          Re: 1 datakabel op verschillende camera's

          Wel ik moet zeggen dat ik toch al een toestel gekocht heb, een Sandisk kaartlezer, die ook mini-USB gebruikt, maar waarvan het stekkertje blijkbaar iets langers moet zijn om erin te passen. Ik heb dan ook slechts enkele kabeltjes die daarmee gebruikt kunnen worden.

          Ook zijn er toestelletjes (bus-powered dan) die niet met bepaalde kabels om kunnen omdat die niet genoeg stroom zouden kunnen leveren. Ik heb het dan over zo van die ziplinq kabeltjes. Daar zouden er nieuwere van in de omloop zijn, maar nog niet in belgie blijkbaar.

          Maar daar loopt het natuurlijk nog geen beschadigingen mee op natuurlijk.

          Dave
          pixelpusher

          Comment


          • #6
            Re: 1 datakabel op verschillende camera's

            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            Wel ik moet zeggen dat ik toch al een toestel gekocht heb, een Sandisk kaartlezer, die ook mini-USB gebruikt, maar waarvan het stekkertje blijkbaar iets langers moet zijn om erin te passen. Ik heb dan ook slechts enkele kabeltjes die daarmee gebruikt kunnen worden.

            Ik heb net nog eens de kabeltjes vergeleken en de mini usb stekkers zijn precies even lang.

            Comment


            • #7
              Re: 1 datakabel op verschillende camera's

              Oorspronkelijk geplaatst door eldec Bekijk bericht
              Ik heb net nog eens de kabeltjes vergeleken en de mini usb stekkers zijn precies even lang.
              Die stekkertjes moeten voldoen aan een bepaalde norm en zijn dus allemaal hetzelfde als ze de benaming USB, mini-USB of dergelijke gebruiken.

              Sommige merken gebruiken inderdaad afwijkende connectoren maar dan gebruiken ze niet meer dezelfde benaming voor hun kabel/connector.





              Standardization
              The design of USB is standardized by the USB Implementers Forum (USB-IF), an industry standards body incorporating leading companies from the computer and electronics industries. Notable members have included Apple Computer, Hewlett-Packard, NEC, Microsoft, Intel, and Agere.

              As of 2006 the USB specification is at version 2.0 (with revisions). Hewlett-Packard, Intel, Lucent, Microsoft, NEC, and Philips jointly led the initiative to develop a higher data transfer rate than the 1.1 specification. The USB 2.0 specification was released in April 2000 and was standardized by the USB-IF at the end of 2001. Previous notable releases of the specification were 0.9, 1.0, and 1.1. Equipment conforming with any version of the standard will also work with devices designed to any previous specification (known as: backwards compatibility).

              Smaller USB plugs and receptacles, called Mini-A and Mini-B, are also available, as specified by the On-The-Go Supplement to the USB 2.0 Specification. As of 2006-08-02, the specification is at revision 1.2.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: 1 datakabel op verschillende camera's

                Het is bij beide camera's de 5de van onder (USB mini), dus ik denk dat ik de canon kabel op beide kan gebruiken


                MVG

                Eldec

                Comment


                • #9
                  Re: 1 datakabel op verschillende camera's

                  Oorspronkelijk geplaatst door eldec Bekijk bericht
                  Het is bij beide camera's de 5de van onder (USB mini), dus ik denk dat ik de canon kabel op beide kan gebruiken


                  MVG

                  Eldec
                  Ik gebruik hier maar één en dezelfde mini-USB op verschillende Canon camera's, Epson P4000, Tom Tom, MP3 speler, ...

                  En het is niet Canon dat die kabel maakt hé, ze kopen die ook ergens.
                  Als de connector past is het goed, al de rest is toch hetzelfde.
                  Het zijn maar draadjes van de ene connector naar de andere, geen andere elektronica en ook altijd dezelfde verbindingen.
                  Het enige dat je kan hebben is dat ene kabel van een brol-merk is en de andere van een deftige makelij is maar dat merk je snel als de connector van de kabel valt (nog nooit geweten met USB-kabels)
                  Last edited by VerSeg; 28 september 2006, 13:03.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1 datakabel op verschillende camera's

                    Ok en welbedankt allemaal, nu kan ik met een gerust hart verder fotograferen.

                    Comment

                    Working...
                    X