Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

28-75 lens Canon, welke ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 28-75 lens Canon, welke ?

    Hallo,

    Wie kan me het verschil uitleggen tussen deze twee lenzen:

    Tamron AF-SP 28-75/2.8 Ca

    Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI Canon 67

    Ik wil een lens aanschaffen voor portretfotografie (studio) en evt. macro.

    Welke kan ik dan ‘t beste aanschaffen? Ik heb de canon EOS 350D

    Groet,

    Ineke
    Last edited by Flokkie; 27 september 2006, 12:12.

  • #2
    Re: 28-75 lens Canon, welke ?

    Ik heb net op de Tamrom site gekeken en ik kan alleen de onderste lens vinden en geen andere 38-75/2.8. Dus waarschijnlijk wordt bij de eerste bedoeld dat die voor een Canon is en niet dat die veel Chromatische Aberatie heeft. Is er veel prijs verschil?


    Alle Tamron lenzen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: 28-75 lens Canon, welke ?

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Ik heb net op de Tamrom site gekeken en ik kan alleen de onderste lens vinden en geen andere 38-75/2.8. Dus waarschijnlijk wordt bij de eerste bedoeld dat die voor een Canon is en niet dat die veel Chromatische Aberatie heeft. Is er veel prijs verschil?


      Alle Tamron lenzen.
      De eerste is een occassion en is 100 euro goedkoper als de bovenste.

      Comment


      • #4
        Re: 28-75 lens Canon, welke ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Flokkie Bekijk bericht
        De eerste is een occassion en is 100 euro goedkoper als de bovenste.
        Daar hebben ze dus alleen de belangrijkste dingen bijgezet: brandpunt/lichtsterkte/vatting.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: 28-75 lens Canon, welke ?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Daar hebben ze dus alleen de belangrijkste dingen bijgezet: brandpunt/lichtsterkte/vatting.
          okay.. ik kan hem kopen voor 275 euro excl zonnekap. maar een nieuwe heb ik gezien voor 339 euro als ik me niet vergis.. (bij CameraNu.nl)

          Comment


          • #6
            Re: 28-75 lens Canon, welke ?

            'k heb de mijne hier 240 betaald met zonnekap, lijkt me dus niet zo'n geweldige deal...
            De prijs nog tot daar aantoe, maar die zonnekap is toch wel belangrijk, als was het maar om je glas te beschermen, ze zit er standaard zoizo bij bij Tamron, het feit dat de verkoper die kwijt is spreekt niet direct in het voordeel voor hoe die lens voor de rest mss behandeld is, ik zou ze laten schieten.

            groeten,
            Koen
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment


            • #7
              Re: 28-75 lens Canon, welke ?

              Voor 275 excl zonnekap zou ik hem ook laten schieten, bij geheugenkaart.be staat die 329€ en dan heb je tenminste zonnekap erbij en garantie.

              Comment


              • #8
                Re: 28-75 lens Canon, welke ?

                Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                'k heb de mijne hier 240 betaald met zonnekap, lijkt me dus niet zo'n geweldige deal...
                De prijs nog tot daar aantoe, maar die zonnekap is toch wel belangrijk, als was het maar om je glas te beschermen, ze zit er standaard zoizo bij bij Tamron, het feit dat de verkoper die kwijt is spreekt niet direct in het voordeel voor hoe die lens voor de rest mss behandeld is, ik zou ze laten schieten.

                groeten,
                Koen
                Heb jij hem 2e hands ergens gekocht? de goedkoopste die ik tot nu toe gezien heb is bij camera.nu voor 339,- excl verzendkosten maar incl zonnekap. Ik heb die occassion van 275,- al laten schieten want ik vind hem duur in verhouding tot een nieuwe.

                Comment


                • #9
                  Re: 28-75 lens Canon, welke ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76 Bekijk bericht
                  Voor 275 excl zonnekap zou ik hem ook laten schieten, bij geheugenkaart.be staat die 329€ en dan heb je tenminste zonnekap erbij en garantie.
                  is dat een betrouwbaar adres als ik hem daar bestel? want goedkoper heb ik (nog) niet gezien !

                  Comment


                  • #10
                    Re: 28-75 lens Canon, welke ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Flokkie Bekijk bericht
                    is dat een betrouwbaar adres als ik hem daar bestel? want goedkoper heb ik (nog) niet gezien !
                    Ik heb daar al heel wat gekocht, en de service is prima .
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: 28-75 lens Canon, welke ?

                      Beetje laat, maar idd, de mijne was 2 de hands
                      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                      Comment

                      Working...
                      X