Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeeland: visjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zeeland: visjes

    Het laatste reeksje voorlopig, deze keer een aantal visjes:

    1. Botervisje (kopje)


    2. Zwarte grondel


    3. Dikkopje


    Graag jullie &
    Canon EOS 300D & 40D - Canon 50 / 1.8 II, 60 / 2.8 macro, 100-400 / 4.5-5.6 - Canon 550EX - Canon ST-E2
    Sigma 10-20 / 4.0-5.6, 18-125 / 3.5-5.6, 180 / 3.5 macro - Vosonic VP6230 - Ikelite OWH 300D + 2x DS-125

  • #2
    Re: Zeeland: visjes

    mooi en ze zwemmen wel in een passende omgeving hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Zeeland: visjes

      gelukkig reageert Bouk nog ... anders was ik helemaal de eerste

      Dit is een tak van de fotografie die heel moeilijk is. Onderwater, vrij zwemmende visjes ... nie echt makkelijk.

      Bovendien zijn de visjes hier niet echt super gekleurd (en dat komt niet alleen door het troebele water) dus het zeker ook nie makkelijk om mooi, aangenaam beeldje te maken.

      Dat om te zeggen dat dit soort foto's gewoon verdomd moeilijk is om te maken.

      Maar als ik dan enkel naar de foto's kijk (en de omstandigheden ff vergeet) dan zie ik 3 keer een soortgelijke foto, aanvaardbaar in scherpte, zonder echt retescherp te zijn. (Zou dit kunnen omdat je 3 keer F2.8 gebruikt hebt ? op F4 zal die lens waarschijnlijk iets scherper zijn)

      Eigenlijk vind ik ze niet zo slecht, maar ze missen wat 'pit', wat levendigheid. Hoe je dat onder die omstandheden erin krijgt weet ik ook nie.

      Ben er wel zeker van dat je met dezelfde techniek en materiaal in afrika veel mooiere beelden gaat maken (kleurijkere vissen, meer licht)

      enfin, ik hoop dat je er iets aan had, al kan ik zelf weinig tips geven.
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

      Comment

      Working...
      X