Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UV filters waarvoor?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • UV filters waarvoor?

    Als ik zo de forums lees maken veel mensen gebruik van UV filters. Ik heb door middel van zoeken geen topics kunnen vinden over mijn vraag:

    Wanneer gebruik je UV filters, en wat is het effect?
    Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

  • #2
    Re: UV filters waarvoor?

    Oorspronkelijk geplaatst door hbosman Bekijk bericht
    Ik heb door middel van zoeken geen topics kunnen vinden over mijn vraag: Wanneer gebruik je UV filters, en wat is het effect?
    Moeilijk te geloven

    Comment


    • #3
      Re: UV filters waarvoor?

      Oorspronkelijk geplaatst door hbosman Bekijk bericht
      Als ik zo de forums lees maken veel mensen gebruik van UV filters. Ik heb door middel van zoeken geen topics kunnen vinden over mijn vraag:

      Wanneer gebruik je UV filters, en wat is het effect?


      Ik denk dat er iets scheelt met uwe search!

      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

      Comment


      • #4
        Re: UV filters waarvoor?

        Probeer eens zelf op die link te klikken?
        Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

        Comment


        • #5
          Re: UV filters waarvoor?

          Probeer deze eens : http://forum.belgiumdigital.com/sear...archid=1075281

          Comment


          • #6
            Re: UV filters waarvoor?

            UV-filters dienen om cameraverkopers ietsje extra winst te geven op de verkoop

            marges op fototoestellen zijn klein, op filters zijn ze groot

            Comment


            • #7
              Re: UV filters waarvoor?

              Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel Bekijk bericht
              UV-filters dienen om cameraverkopers ietsje extra winst te geven op de verkoop

              marges op fototoestellen zijn klein, op filters zijn ze groot
              Wat is dat met die links?
              Ze werkte. Maar nu niet mer. HVR zijne werkt ook niet meer.
              Zijn die gebonden aan tijd ofzo?
              Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

              Comment


              • #8
                Re: UV filters waarvoor?

                Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
                Wat is dat met die links?
                Ze werkte. Maar nu niet mer. HVR zijne werkt ook niet meer.
                Zijn die gebonden aan tijd ofzo?
                Ja, dat is vreemd

                Comment


                • #9
                  Re: UV filters waarvoor?

                  Sorry, 't wel off-topic maar hebben jullie ook dat je bij een search de cijfers en letters van zo'n plaatje moet gaan zitten overtypen? Het is echter niet altijd. Ik weet alleen niet wanneer wel en wanneer niet. Is die functionaliteit ergens aangekodigd / beschreven? Ik kan via Zoeken niks vinden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: UV filters waarvoor?

                    Oorspronkelijk geplaatst door hbosman Bekijk bericht
                    Als ik zo de forums lees maken veel mensen gebruik van UV filters. Ik heb door middel van zoeken geen topics kunnen vinden over mijn vraag:

                    Wanneer gebruik je UV filters, en wat is het effect?
                    Bij mij dienen die om de lens te beschermen,meer niet.
                    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                    Web-Albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: UV filters waarvoor?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Sorry, 't wel off-topic maar hebben jullie ook dat je bij een search de cijfers en letters van zo'n plaatje moet gaan zitten overtypen? Het is echter niet altijd. Ik weet alleen niet wanneer wel en wanneer niet. Is die functionaliteit ergens aangekodigd / beschreven? Ik kan via Zoeken niks vinden.
                      Ik heb het ook al gehad, ik vermoed dat je die letters/cijfers moet ingeven als je niet bent ingelogd. Als je bent ingelogd hoeft het niet.
                      (dit is althans mijn ervaring, correct me if I'm wrong)
                      Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

                      Comment


                      • #12
                        Re: UV filters waarvoor?

                        UV-filter is ter bescherming van de lens
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: UV filters waarvoor?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen_74 Bekijk bericht
                          Ik heb het ook al gehad, ik vermoed dat je die letters/cijfers moet ingeven als je niet bent ingelogd. Als je bent ingelogd hoeft het niet.
                          (dit is althans mijn ervaring, correct me if I'm wrong)
                          Inderdaad, login heeft er mee te maken.

                          Ik ben nog wat gaan testen: als ik niet ingelogd ben en kijk bijvoorbeeld bij m'n eigen profiel dan kan ik gewoon zoeken op "Zoek alle berichten van Leonidas" maar moet ik gaan zitten overtypen bij "Zoek alle discussies die gestart zijn door Leonidas". Ben benieuwd naar het nut van dat verschil.

                          Comment


                          • #14
                            Re: UV filters waarvoor?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                            Inderdaad, login heeft er mee te maken.

                            Ik ben nog wat gaan testen: als ik niet ingelogd ben en kijk bijvoorbeeld bij m'n eigen profiel dan kan ik gewoon zoeken op "Zoek alle berichten van Leonidas" maar moet ik gaan zitten overtypen bij "Zoek alle discussies die gestart zijn door Leonidas". Ben benieuwd naar het nut van dat verschil.
                            There are 10 types of people on this planet. Those that understand binary and those that don't.
                            Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                            Comment


                            • #15
                              Re: UV filters waarvoor?

                              Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
                              There are 10 types of people on this planet. Those that understand binary and those that don't.
                              Hmm, dat ken ik ergens van... Maar wat wil je daarmee zeggen?

                              Comment

                              Working...
                              X