Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 24-105 L f/4 IS <-> 24-70 L f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EF 24-105 L f/4 IS <-> 24-70 L f2.8

    Hallo,

    Ben ferm aan't twijfelen tussen deze twee prachtjes van lenzen. Heb beide nog nooit in m'n handen gehad , maar heb een aantal sterke reviews gelezen over dit paar.
    De vraag is, welke zouden jullie kiezen als voornamelijk reislens voor binnen en buiten? Hebben jullie gebruikservaring?
    Ik ben heel "picky" op scherpte en gebruiksgemak, ook al gaan die zaken soms niet echt samen... maar ja

    Tough one, isn't it?

    Met dank,

    Peter

  • #2
    Re: EF 24-105 L f/4 IS &lt;-&gt; 24-70 L f2.8

    Deze discussie is al eens aan bod gekomen hier. Heb het topic even opgezocht voor je...

    Ik ben momenteel aan het sparen voor de 24-105. Minder lichtsterk, maar dit zal voor een deel opgevangen worden door de IS (hoop ik toch). Er zijn wat kwaliteitsproblemen geweest met de 24-105, maar hoop dat deze nu verholpen zijn. Voor de rest zou de beeldkwaliteit evenwaardig moeten zijn.

    Ohja, ik ga hem vooral gebruiken voor wandellens en voor trial sport.
    ...Canon EOS D...
    .:Mijn website in opbouw:.

    Comment


    • #3
      Re: EF 24-105 L f/4 IS &lt;-&gt; 24-70 L f2.8

      Minder lichtsterk, maar dit zal voor een deel opgevangen worden door de IS (hoop ik toch).
      Nu ben ik geensinds expert maar IS is alleen om het beeld stil te houden waardoor de foto scherper wordt. Toch heeft dat totaal geen zin bij snel bewegende beelden waardoor je toch weer back to basic bent en een snelle lens nodig hebt.
      Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

      Comment


      • #4
        Re: EF 24-105 L f/4 IS &lt;-&gt; 24-70 L f2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door mitChill Bekijk bericht
        Ik ben momenteel aan het sparen voor de 24-105. Minder lichtsterk, maar dit zal voor een deel opgevangen worden door de IS (hoop ik toch).
        Meer dan goed genoeg, wees maar gerust. En de IS werkt prima.
        Er zijn wat kwaliteitsproblemen geweest met de 24-105, maar hoop dat deze nu verholpen zijn.
        De eerste 1000 of zo en dan niet eens in België. Dus geen reden tot paniek.
        Voor de rest zou de beeldkwaliteit evenwaardig moeten zijn.
        Beeldkwaliteit is super, ik vind deze even goed als de 70-200 L. Heel goede kleurweergave en effectief bruikbaar vanaf f4.0.
        Ohja, ik ga hem vooral gebruiken voor wandellens en voor trial sport.
        Ideaal lenske daarvoor
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: EF 24-105 L f/4 IS &lt;-&gt; 24-70 L f2.8

          Yep, moet ik je gelijk in geven. Sluitertijd zal bij f4 lager liggen en dus meer beweging als het onderwerp niet stil staat...

          Maar voor trial is die 24/70 echt te beperkt qua zoom en te zwaar om van rots naar rots te springen Dus voor mij 24-105.
          ...Canon EOS D...
          .:Mijn website in opbouw:.

          Comment


          • #6
            Re: EF 24-105 L f/4 IS &lt;-&gt; 24-70 L f2.8

            Ik ken die sport niet, dus ik kan niet oordelen. Maar heb je de 24mm nodig? Anders zou je kunnen kijken voor die nieuwe Sigma 50-150mm/2.8. Ik wil proberen deze morgen (vandaag dus) te kopen. Deze lens sluit erg goed aan bij lenzen bv 17-55mm/2.8.
            Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

            Comment


            • #7
              Re: EF 24-105 L f/4 IS &lt;-&gt; 24-70 L f2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door hbosman Bekijk bericht
              Maar heb je de 24mm nodig?
              Als reislens voor binnen en buiten?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: EF 24-105 L f/4 IS &lt;-&gt; 24-70 L f2.8

                Vorige week tijdens een korte city-trip heeft die 24-105 echt veel op mijn cam gezeten, alleen voor extreme situaties had ik ook nog een 12-24 bij.
                ik heb foto's in cathedralen op 90mm met sluitertijden van 1/20 die echt nog voldoende scherp zijn! Ook op volle opening presteert deze lens enorm goed, er wordt in veel testen gezegd dat ze teveel vignettering heeft op 24mm vol open maar mijns inziens valt dit zeer goed mee voor een lens met zo'n zoomrange. Ik heb best wel wat lenzen en deze is de eerste die ik kocht met IS en dit heeft mij reeds meer dan overtuigd . De 24-70 heeft dan weer het voordeel van zijn lichtsterkte en dat is nu eenmaal iets wat bij bewegende delen een must is, die IS gaat hier niks doen. Op termijn komt die 24-70 ook zeker nog in de tas maar die 24-105 gaat in ieder geval niet meer weg !
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #9
                  Re: EF 24-105 L f/4 IS &lt;-&gt; 24-70 L f2.8

                  Ik ben ook uitermate tevreden van de 24-105 lens, zou ze niet meer willen missen !

                  Comment


                  • #10
                    Re: EF 24-105 L f/4 IS &lt;-&gt; 24-70 L f2.8

                    Met dank voor jullie reacties! Het blijft idd afwegen tussen deze twee lenzen idd. Ik ben d'er nog niet uit, maar laat jullie zeker resultaten zien wanneer ik m'n knoop heb doorgehakt. Thx manne!

                    Comment


                    • #11
                      Re: EF 24-105 L f/4 IS &lt;-&gt; 24-70 L f2.8

                      De ene keer heb je meer voordeel aan beeldstabilisatie, en de andere keer zou je best een lichtsterkere lens kunnen gebruiken.
                      Het is dus niet gemakkelijk om de juiste keuze te maken tussen beide lenzen .

                      Ik heb zelf gekozen voor de 24-105 omdat die een groter zoombereik heeft, en de beeldstabilisatie maakt het heel gemakkelijk om scherpe foto's te maken uit de hand, zelfs op 1/15 sec en 105mm .
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: EF 24-105 L f/4 IS &lt;-&gt; 24-70 L f2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        De ene keer heb je meer voordeel aan beeldstabilisatie, en de andere keer zou je best een lichtsterkere lens kunnen gebruiken.
                        2.8 Is mooi meegenomen om in donkerdere situaties sneller scherp te stellen maar hoeveel foto's kan je effectief aan 2.8 nemen m.b.t. scherptediepte?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: EF 24-105 L f/4 IS &lt;-&gt; 24-70 L f2.8

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          2.8 Is mooi meegenomen om in donkerdere situaties sneller scherp te stellen maar hoeveel foto's kan je effectief aan 2.8 nemen m.b.t. scherptediepte?
                          en op F4 met iso 1 stop omhoog heb je ook 2.8 of ben ik nu verkeerd?

                          Comment


                          • #14
                            Re: EF 24-105 L f/4 IS &lt;-&gt; 24-70 L f2.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                            en op F4 met iso 1 stop omhoog heb je ook 2.8 of ben ik nu verkeerd?
                            Qua sluitertijd wel, maar qua scherpstellen niet.

                            Dave
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #15
                              Re: EF 24-105 L f/4 IS &lt;-&gt; 24-70 L f2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                              en op F4 met iso 1 stop omhoog heb je ook 2.8 of ben ik nu verkeerd?

                              Comment

                              Working...
                              X