Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A3 printer zwart wit...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • A3 printer zwart wit...

    Wie heeft ervaring met een fotoprinter die zw/wit goed weegeeft, zonder kleurzweem.... ???? Graag tot A3+ en randloos...
    D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

    BD0323BE

  • #2
    Re: A3 printer zwart wit...

    Ik heb enkel ervaring met de Epson Stylus Pro 4000. Hier heb ik niets over te klagen. Dat is wel een A2 printer. Als je naar een model lager gaat denk ik dat de R2400 de enige is die goeie zw afdrukken kan afleveren. Zelf heb 'k er wel geen ervaring mee. Ik dacht dat Jeff (Digipics) een R2400 heeft, hij zal je vast en zeker raad kunnen geven.

    Comment


    • #3
      Re: A3 printer zwart wit...

      Martin,

      Ik heb de EPSON R2400 (A3) staan.

      Als je een mooie zwart/wit foto hebt, mag je die gerust komen afdrukken bij mij hoor.

      Daar zijn vrienden voor

      Sven

      Comment


      • #4
        Re: A3 printer zwart wit...

        Klopt. Epson R2400. Niks kleurzweem.
        Testafdrukken geen probleem.
        Nikon, Apple & Epson

        Comment


        • #5
          Re: A3 printer zwart wit...

          Ik heb zelf ook de epson 4000 c8 en ben er uitermate tevreden over. hefet zowel photoblack als matte black ter beschikking zonder cartridges te hoeven wisselen.
          Dez eprinters zijn 2e hands voor een leuke prijs te koop.

          Ik hoorde trouwens vandaag dat epson met ene nieuwe printer komt : de epson 3800.
          Website : www.alextimmermans.com
          Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
          Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

          Comment


          • #6
            Re: A3 printer zwart wit...

            Ik werk nu al 3 jaar met de Epson 1290s. Deze gaat tot A3+. Hij is niet van de snelste maar geet wel zeer mooie zwart/wit afdrukken op Matt Archival-papier van Epson. Het ding is eveneens zuinig met de z/w-cartridge. Ik kocht deze op aanraden van 'Digipics', toen ik zijn resultaten zag was ik 'verkocht'
            Black & White Photography : www.bertvanpaepegem.be

            Comment


            • #7
              Re: A3 printer zwart wit...

              Zelf heb ik een Epson R1800, print ook z/w op A3+ formaat maar jammergenoeg niet zonder kleurzweem. Wil je getrouwe z/w prints, dan is er het grote broertje de R2400!

              Comment


              • #8
                Re: A3 printer zwart wit...

                De HP B9180 doet zéér neutrale prints op matte papier, A3+ randloos.
                Instagram | The RX1 Files

                Comment


                • #9
                  Re: A3 printer zwart wit...

                  HP 8750... Geen supersnelle, maar wel enorm kwalitatieve foto's in kleur in Z/W....
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: A3 printer zwart wit...

                    Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo Bekijk bericht
                    Wie heeft ervaring met een fotoprinter die zw/wit goed weegeeft, zonder kleurzweem.... ???? Graag tot A3+ en randloos...
                    Eigenlijk maar een de epson 2400. Ook zijn vele formaten die het print is belangrijk. Wel een hoge aanschaftprijs/inktverbruik,maar is het in mijn ogen waard. Er gaat toch niets boven een perfekte z/w print, vooral zijn weergave van details in het lichte grijs. Perfekt ( bijna natte resultaten)

                    Comment


                    • #11
                      Re: A3 printer zwart wit...

                      Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                      Zelf heb ik een Epson R1800, print ook z/w op A3+ formaat maar jammergenoeg niet zonder kleurzweem. Wil je getrouwe z/w prints, dan is er het grote broertje de R2400!
                      Ik ben van de z/w weergave van mijn R1800 best tevreden. Om een perfecte gradatie te bekomen zijn er wel enkele voorwaarden die moeten vervuld worden:

                      1. Werken in Adobe RGB
                      2. Afdrukken met QImage
                      3. Niet de generische, maar zelf gegenereerde printerprofielen gebruiken voor elke papiersoort (de mijne komen van Marc-en-Ciel, en zijn superb).

                      Met deze parameters ben ik bereid een vergelijking met de afdrukken van de R2400 aan te gaan.
                      Fullator
                      Fotostudio Candela Zone
                      website: http://www.chronax.be
                      website: http://www.marquisemodels.eu

                      Comment


                      • #12
                        Re: A3 printer zwart wit...

                        was ik vergeten,

                        Maak eens gebruik van quadtonerip (even googelen).
                        werkt ook erg goed
                        Website : www.alextimmermans.com
                        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                        Comment


                        • #13
                          Re: A3 printer zwart wit...

                          Naar wat ik op Photokina gezien heb zijn er drie kandidaten (als je niet meer dan 1000 € wil uitgeven wel te verstaan)

                          - EPSON R2400 : 8 inktpatronen. Dé huidige referentie voor Z/W A3 prints.

                          - HP 9180 : 8 inktpatronen. Op PMA begin dit jaar aangekondigd, maar op het web zijn nog zeer weinig in depth reviews te vinden. Hij zou nu vlot leverbaar moeten zijn.

                          - Canon Pixma PRO 9500 : 10 inktpatronen. Op Photokina hét antwoord van Canon op de twee voorgaande, maar volgens Canon pas beschikbaar in 2007. Indrukwekkende prints komen uit dit toestel.

                          Als je vandaag een A3 Z/W wil zou ik alvast naar de Epson kijken. Maar als je net als ik een paar maand kan wachten, tja dan weet ik het niet meer hoor. De Canon en HP leken mij geduchte concurenten.
                          DigiCam

                          Comment


                          • #14
                            Re: A3 printer zwart wit...

                            Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
                            Naar wat ik op Photokina gezien heb zijn er drie kandidaten (als je niet meer dan 1000 € wil uitgeven wel te verstaan)

                            - EPSON R2400 : 8 inktpatronen. Dé huidige referentie voor Z/W A3 prints.

                            - HP 9180 : 8 inktpatronen. Op PMA begin dit jaar aangekondigd, maar op het web zijn nog zeer weinig in depth reviews te vinden. Hij zou nu vlot leverbaar moeten zijn.

                            - Canon Pixma PRO 9500 : 10 inktpatronen. Op Photokina hét antwoord van Canon op de twee voorgaande, maar volgens Canon pas beschikbaar in 2007. Indrukwekkende prints komen uit dit toestel.

                            Als je vandaag een A3 Z/W wil zou ik alvast naar de Epson kijken. Maar als je net als ik een paar maand kan wachten, tja dan weet ik het niet meer hoor. De Canon en HP leken mij geduchte concurenten.
                            Als je echt eur 1000,= te besteden hebt. kijk toch nog eens naar de epson p4000.
                            resultaten zijn ook met zwart wit zeeeeeer mooi en met QTR super.
                            geen gewissel meer met matte en photblack. echt ideaall. EN : a2 formaat

                            alex
                            Website : www.alextimmermans.com
                            Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                            Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                            Comment


                            • #15
                              Re: A3 printer zwart wit...

                              Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                              Zelf heb ik een Epson R1800, print ook z/w op A3+ formaat maar jammergenoeg niet zonder kleurzweem. Wil je getrouwe z/w prints, dan is er het grote broertje de R2400!

                              In dit verband: is dit de moeite waard ? Ik begrijp eigenlijk niet hoe het precies werkt: zijn die grote reservoirs permanent verbonden met de inktpatronen in de printer ? Staat dan het deksel voortdurend open, of zitten die ergens in de printer (ik heb nog geen 2400, maar denk er over ..)




                              Bedankt,

                              Stefan.

                              Comment

                              Working...
                              X