Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe batterij voor Nikon SB800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe batterij voor Nikon SB800

    Ik maak nogal veel reportages en heb het gevoel dat mijn Nikon SB800 niet goed meekan. Als ik veel opnames na mekaar maak heeft ie het moeilijk snel en kort na mekaar op te laden. Daarom had ik gedacht een externe batterij voor mijn flits te kopen.
    Maar ik vind bitter weinig informatie daarover. Is er iemand thuis in die dingen?
    Welke merken, waar te koop enzovoort.
    Of zegt er iemand dat ik mijn flits verkeerd gebruik en dat die daarom te traag oplaadt na elke flits?
    * Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 24-70mm f/ 2.8 G ED
    * Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 ED VR II

  • #2
    Re: Externe batterij voor Nikon SB800

    Oorspronkelijk geplaatst door maarten1 Bekijk bericht
    Ik maak nogal veel reportages en heb het gevoel dat mijn Nikon SB800 niet goed meekan. Als ik veel opnames na mekaar maak heeft ie het moeilijk snel en kort na mekaar op te laden. Daarom had ik gedacht een externe batterij voor mijn flits te kopen.
    Maar ik vind bitter weinig informatie daarover. Is er iemand thuis in die dingen?
    Welke merken, waar te koop enzovoort.
    Of zegt er iemand dat ik mijn flits verkeerd gebruik en dat die daarom te traag oplaadt na elke flits?

    gebruik je ook de 5e batterij in dat aparte houdertje ?/
    alex
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

    Comment


    • #3
      Re: Externe batterij voor Nikon SB800

      In de "Fotografische accessoires" folder van Nikon staat de SD-8a en hier kunnen 6 AA accu's/batterijen in. Dat is ook het enige dat ik er van weet. Maar misschien dat type# eens googlen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Externe batterij voor Nikon SB800

        Volgens mijn kennis 2 mogelijkheden:

        - Nikon SD-8A
        - Quantum flashpacks (top is de Turbo 2 x 2)

        De Nikon is véél goedkoper (+/-200€), maar gaat ook niet zo lang mee.
        De Quantum is echt duur (+/- 800€), maar gaat echt lang mee en laad ook razend snel op.

        mvg Sven

        Comment


        • #5
          Re: Externe batterij voor Nikon SB800

          Ik gebruik altijd de 5e batterij maar het verschil is amper merkbaar. De batterijen gaan iets langer mee, dat is alles. Maar sneller opladen doet ie niet.
          Ik had gehoord dat die Quantum batterij ook niet 'je van het' is.
          Zijn er nog andere alternatieven?
          * Nikkor AF-S 14-24mm f/2.8 G ED
          * Nikkor AF-S 24-70mm f/ 2.8 G ED
          * Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8 ED VR II

          Comment


          • #6
            Re: Externe batterij voor Nikon SB800

            Heb ook eens de Quantum batterij gehad,maar die was weer sneller terug bij de winkel dan een postduif in zijn hok Nadat ik de Quantum batterij al div keren had opgeladen.ging deze echt niet veel langer mee dan de normale voeding(accu/battery) en dat vond ik toch teveel geld voor iets dat niet veel beter is
            Last edited by NoName; 28 september 2006, 08:24.
            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
            www.langenacker.nl

            Comment


            • #7
              Re: Externe batterij voor Nikon SB800

              Met een SD-8a kun je langer werken en de intervalsnelheid gaat omhoog.
              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

              Comment


              • #8
                Re: Externe batterij voor Nikon SB800

                mensen ik vrees dat ik van het weekend ook met hetzelfde probleem beetje ga zitten

                ik moet dit weekend twee dagen op een muziekevenement fotos nemen,
                tijdens de dag is dat geen probleem , maar s'avonds en snachts zal er dus hele wat geflitst moeten worden..

                ik heb twee sets van 4 gp 2500 mah batterijen..

                ik neem ze alle bij geladen mee, maar 4 batterijen in de sb800 zullen snel leeg zijn, daarmee pak ik men lader ook mee, maar vrees er wat voor dat als mijn lading leeg zal zijn, de tweede set niet op tijd opgeladen zal zijn

                ik trek meestal wel met de diffusor op de flits om het licht wat meer te gaan spreiden en vraag mij nu eignelijk af of dat meer batterij zou verbruike dan met ?, met de diffusor erop op 14 of 17 moet de flits in ttl bl namelijk niet zoomen , en dat zal toch al redelijk wat batterij uitsparen hoop ik ...

                en dan nog iets , batterijen verkope ze in 4 sets , niet in 5 dus ik gebruik extra batterijhouder niet, zou dit nu echt zo veel schelen?
                Last edited by kemizz; 28 september 2006, 18:25. Reden: was iet vergeten :)
                www.kemizz.com
                Brand new Blog
                kemizzdotcomonflickr

                Comment


                • #9
                  Re: Externe batterij voor Nikon SB800

                  De extra batterijhouder werkt super. Misschien een kwestie van extra accu's kopen. Als je direct schiet met omnibounce ga je toch al gauw 400 foto's per accuset doen.
                  Koop er 2 sets bij voor een paar tientjes en je kunt 3x5 inzetten = al gauw verrrr over de 1000 foto's!!!!
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Externe batterij voor Nikon SB800

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    De extra batterijhouder werkt super. Misschien een kwestie van extra accu's kopen. Als je direct schiet met omnibounce ga je toch al gauw 400 foto's per accuset doen.
                    Koop er 2 sets bij voor een paar tientjes en je kunt 3x5 inzetten = al gauw verrrr over de 1000 foto's!!!!
                    hoe bedoel je als je direct schiet met omnibounce?
                    Bedoel je dan met de diffusor derop of met de groothoekadapter naar benede?

                    wnr gaat de flits nu meer verbruiken, ?
                    en ik veronderstel dat ik dan toch zou moetn om en bij de 250 fotos moet kunne nemen met een 4 batterije..
                    www.kemizz.com
                    Brand new Blog
                    kemizzdotcomonflickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Externe batterij voor Nikon SB800

                      Bij indirect flitsen in grote ruimtes kan je veel licht verliezen en werkt de iets verzachtende omnibounce voordeliger. 250 foto's uit een lading ga je volgens mij in alle omstandigheden halen. Het gebruik van de extra accu scheelt bij volledige capaciteit flits bijna de helft in de herlaadtijd.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment

                      Working...
                      X