Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograferen op beurzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotograferen op beurzen

    Beste BD leden

    Morgen moet ik foto's gaan nemen op Green Expo in Flanders Expo.
    deze foto's worden misschien gepubliceerd op een website of in een tijdschrift.

    Ik beschik over een 350D met kitlens, en verder heb ik van ciscoo een 70-200L F4 en een 28-70L F1.2,5 (of was het 2,8? ) mogen lenen.

    Ik hoop dat ik hiermee over voldoende materiaal beschik.

    wat ga ik zoal moet fotograferen?
    * algemene overzichtfoto's van de zaal en de genodigden
    * close-up foto's van de sprekers
    * enkele sfeerbeelden (binnenkomst, receptie,...)
    * detailopnames van machines op de beurs

    is er iemand op de hoogte van de lichtomstadigheden op een beurs? maw: zou ik goede, duidelijke foto's kunnen nemen zonder een statief?

    ik dacht om een hogere isowaarde te nemen (200 of 400), en met diafragmavoorkeur te werken. (bij portretten mag de achtergond best wat onscherp zijn, terwijl bij sfeerbeelden alles beter scherp is)

    hebben jullie nog suggesties of tips?

    alvast bedankt

    Bert

  • #2
    Re: fotograferen op beurzen

    op een beurs zijn de lichtomstandigheden altijd om te huilen .. 't zal plantrekkerijworden met hoge iso's, grote diafragma's en lage sluitertijden

    Comment


    • #3
      Re: fotograferen op beurzen

      statief meenemen... en experimenteren. Bvb lange sluitersnelheden, mensen in beweging etc
      | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
      100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

      Comment


      • #4
        Re: fotograferen op beurzen

        of iso 800 of zelfs 1000
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: fotograferen op beurzen

          ik ben gisteren gaan fotograferen, en de lichtomstandigheden waren gewoonweg slecht. Op iso 1600, met een f/4 had ik nog steeds sluitertijden van 1/10

          ik heb alles moeten fotograferen op statief, en heb ze allemaal bewust 1 stop onderbelicht, zodat ik toch een kortere sluitertijd zou hebben. Nu ja, de personen stonden ook niet bepaald veel stil, dus het was plaatjes schieten a volonté, en achteraf de scherpe eruit halen. Op 150 foto's meer dan 60 moeten weggooien

          volgende keer ga ik toch beter uitkijken voor een externe flits. Misschien dat ik dan wat meer geluk heb.

          postief punt: bijna iedereen vond de geslaagde foto's goed, dus ik ben toch nog redelijk trots op mezelf. Dit is namelijk de eerste keer dat ik zoiets fotografeer

          @ iedereen: thx voor de tips

          Bert

          Comment

          Working...
          X