Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop: DE BETERE BOEKEN

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop: DE BETERE BOEKEN

    Hey mensen,

    Er zijn zoveel boeken over deze software geschreven dat ik niet weet wat goed is en wat niet...
    Heb dat boek van scott kelby doorbladerd, maar dat boek kan me niet echt bekoren...

    Een paar persoonlijke toppers die ik al heb:

    Photoshop: Masking and compositing van Katrin Eismann
    Real World camera raw with adobe CS2 van Bruce Fraser
    Adobe phooshop CS one on one van deke mclelland

    Welke goede kwaliteitsboeken zijn er nog?

    Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: Photoshop: DE BETERE BOEKEN

    Adobe Photoshop CS2 for photographers (Martin Evening)
    Uitgegeven bij focal Press (en aangekocht bij www.hcw.be)
    | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
    100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop: DE BETERE BOEKEN

      2 van je 3 heb ik ook

      Verder:
      Hoi allemaal, Ik ben op zoek naar een echt goed boek over PS CS2. Daar ik visueel ingesteld ben ( hoe kan het ook anders met fotograferen als hobby) zoek ik een boek waar veel getoond wordt met voorbeelden en geen pagina's met droge tekst. Ik heb mijzelf de laatste jaren van alles en nog wat eigen gemaakt, maar merk wel


      Boeken van Dan Margulis, die eerder té geavanceerd zijn en niet voor iedereen interessant zijn.

      En mss het beruchte Channel Chops dat niet meer te krijgen is; en voor zover het nog nodig is, want dat was vroeger veel meer het geval. De info zit naar verluid ook wel behoorlijk in het Eismann boek en het Photoshop Channels boek van Kelby.
      Last edited by maGuy; 25 september 2006, 06:40.

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop: DE BETERE BOEKEN

        Leuke topic, zal later mijn selectie ook eens bekend maken.

        Misschien is het nog interessant als iedereeen zijn argumentatie neerschrijft waarom je die boeken zo interessant vindt. Kwestie van zo objectief mogelijk informatie te verzamelen.
        (samenvatting is natuurlijk ook altijd welkom ;-) )
        Stijn Swinnen
        Dank u om mijn website te bezoeken - Lenske Boortmeerbeek
        I am not a gear whore showing off my glass collection

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop: DE BETERE BOEKEN

          ik heb ook al redelijk wat Photshopboeken bekeken en er is weinig te vinden die algemene uitleg én voorbeelden kunnen combineren.

          Het boek van Scott kelby (toch wel) "Photoshop Klassiekers" lijkt me wel een topper (39€ ongeveer in Standaert, Club, ...) Alles zeer duidelijk en bruikbaar. Van makkelijk tot vrij ingewikkeld. Ook "Het beste van Photoshop Elements 4.0" lijkt me zeer interessant, van diezelfde auteur.

          Wat ook interessant is, is het tijdschrift "Digitaal Beeld". In de meeste bibliotheken in te kijken (en te kopiëren) of vrij te koop. Daar staan steevast interessante Photoshopbewerkingen in.

          Greetz


          R
          Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop: DE BETERE BOEKEN

            Nog mensen met interessante boeken? Wat met die DVD lessen, nl total training?
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop: DE BETERE BOEKEN

              Euhm ik weet niet of jullie dit interessant vinden:

              Ik ga pas beginnen met fotografie en dus ook met fotobewerking en ik was zo eenbeetje aan't zoeken en kwam daarop.
              Dus ik kan hellaas niets zeggen over de kwaliteit van de tutorials, en het is ook geen boek natuurlijk.

              Grtz, Stanlie
              Cultures don't meet, People do
              Photoblog

              Comment


              • #8
                Re: Photoshop: DE BETERE BOEKEN

                Voor wie een brede kennis wil ivm kleurcorrectie t.e.m. uitleg over alle beeldformaten, duidelijke uitleg over pixels, kanalen, you name it? Het boek waar je altijd op kan terugvallen bij problemen. Ook het boek dat je ter hand neemt om een belager een ferme tik te verkopen wanneer je hem aan de voordeur hoort rommelen midden in de nacht...

                Het Photoshop Handboek van Deke McCLelland (Bestverkochte Photoshopauteur)

                Verder wanneer je al wat bezig bent.

                Het tijdschrift kost wel wat kluiten 12 euro of zo maar is het meestal wel waard.
                Website http://www.kristofpattyn.be

                a lotta canonstuff

                Comment


                • #9
                  Re: Photoshop: DE BETERE BOEKEN

                  Het boek van Scott Kelby (PhotoShop CS voor Digital Photographers) vind ik persoonlijk wel een zeer goede uitgave.
                  Het toont je stap voor stap de instellingen voor de meest courante handelingen en hij verwijst naar de meest gebruikte instelwaarden (percentages, en dergelijke).
                  Het is wel gericht naar Apple-gebruikers (daar hoor ik gelukkig bij).
                  Andere boeken (en ik heb er nogal wat) vind ik steeds veel te theoretisch en weinig uitnodigend om te raadplegen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Photoshop: DE BETERE BOEKEN

                    Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    Het is wel gericht naar Apple-gebruikers (daar hoor ik gelukkig bij).
                    Hierin moet ik je tegenspreken. Photoshop bestaat er zowel voor PC als MAC en de toetscombinaties zijn nagenoeg gelijk. Het boek is weliswaar geschreven vanuit een MAC standpunt, maar vermeldt netjes tussen haakjes de Windows shortcuts.

                    Dus ook perfect bruikbaar voor Windows Shoppers

                    Uiteraard gaat het met een stukje gezond fruit wat sneller

                    Comment


                    • #11
                      Re: Photoshop: DE BETERE BOEKEN

                      UNDERSTANDING EXPOSURE van Bryan Peterson is een schitterend boek.


                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Photoshop: DE BETERE BOEKEN

                        Mijn favorieten:

                        - Welcome to Oz: A Cinematic Approach To Digital Still Photography with Photoshop.
                        - Photoshop Restoration and Retouching: gaat voornamelijk over (letterlijk) herstellen van oude foto's.

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #13
                          Re: Photoshop: DE BETERE BOEKEN

                          Photoshop One on One (Deke McClelland)
                          Photoshop for Photographers (Martin Evening)
                          Photoshop Top Secret (DVD)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Photoshop: DE BETERE BOEKEN

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                            Nog mensen met interessante boeken? Wat met die DVD lessen, nl total training?
                            Ik heb total training (wel voor CS2). Absoluut de moeite.

                            Grt,
                            JanMetDePet
                            Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                            Comment


                            • #15
                              Re: Photoshop: DE BETERE BOEKEN

                              Heeft iemand een tip over lectuur voor fotoshop elements 5?
                              CS2 lectuur zal daar wel niet over gaan zekers

                              Comment

                              Working...
                              X