Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opslag stemt niet overeen toestel-CF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opslag stemt niet overeen toestel-CF

    D200 geeft aan in het display 112 of 111 opslagcapaciteit naargelang het type kaart. ExtreemIII of dane-elec XS beide 1 gb en ik kan +_ 220 foto's opslagen op de kaart. Soms telt hij 1 af per foto dat ik neem of telt hij 1 af als ik 2à3 foto's neem. Weet iemand hier een verklaring voor? of staat het al ergens vermeld op dit forum?
    Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

  • #2
    Re: Opslag stemt niet overeen toestel-CF

    Hallo,

    Dit gaat samen met de detail in de opgenomen foto.
    Veel lucht ( kleine foto), Veel detail ( grotere foto)
    Iemand anders, zal misschien nog wel iets verduidelijken.
    Groetjes
    Leo
    lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

    Comment


    • #3
      Re: Opslag stemt niet overeen toestel-CF

      Als je de foto's opslaat in JPG, dan worden die gecomprimeerd. Dan heb je dus niet, zoals bij Raw, 1 bit per pixel bvb.
      Het klassieke voorbeeld : als je foto bestaat uit een helder blauwe hemel, dan hebben al deze pixels nagenoeg dezelfde kleur, en dan kan dat in de JPG met veel minder bit worden weergegeven, dan een detail-foto van weet ik veel wat met veel verschillende kleuren, contrasten, scheidingslijnen etc ...

      Wat de camera weergeeft is ongeveer hoeveel foto's er waarschijnlijk nog op kunnen. Afhankelijk van het soort foto's dat je neemt, kunnen er dat dus meer zijn.

      It's all in the bits and bytes !
      Canon EOS 300D - EF-S 18-55mm - Tamron 28-75mm f:2.8 - EF 80-200mm f:2.8 L - Sigma EF-500 Super - SanDisk CF Ultra II 512MB

      Comment


      • #4
        Re: Opslag stemt niet overeen toestel-CF

        Oorspronkelijk geplaatst door ChiChiWaWa Bekijk bericht
        Dan heb je dus niet, zoals bij Raw, 1 bit per pixel bvb.

        Comment


        • #5
          Re: Opslag stemt niet overeen toestel-CF

          of is het 1 byte ?
          RAW is altijd dezelfde grootte voor een foto, dat wilde ik eigenlijk zeggen. Geen compressie, puur de sensor informatie.
          Canon EOS 300D - EF-S 18-55mm - Tamron 28-75mm f:2.8 - EF 80-200mm f:2.8 L - Sigma EF-500 Super - SanDisk CF Ultra II 512MB

          Comment

          Working...
          X