Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Locatie fotoshoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Locatie fotoshoot

    Hallo,

    Kan iemand mij tips geven over locaties voor een fotoshoot.
    Liefst ergens waar geen ander volk komt, bij voorkeur verlaten gebouw of fabriek, leegstaand vervallen pand,...

    Bedankt!

    Linsey

  • #2
    Re: Locatie fotoshoot

    welke fotoshoot wil je dan doen?

    Comment


    • #3
      Re: Locatie fotoshoot

      ik wil enkel een locatie, leuke plaatsen, liefst verlaten gebouw, fabriek of zo

      Comment


      • #4
        Re: Locatie fotoshoot

        Spijtig dat het vlasfabriek daar aan de Nijverheidsstraat al afgebroken is...
        Verder van huis dan maar Zeer mooie abdijruïnes vind je in Villers-La-Ville en Aulne (beiden totaal verschillend van karakter), Aulne is minder gekend en dus minder druk bezocht. Villers is buiten 't seizoen ook rustiger denk ik (behalve dit weekend: orchideeëntentoonstelling).
        De kanten van Rance heb je ergens de verlaten steengroeve van Beauchateau, ook zeer leuk, met loodrecht uitgezaagde marmerwanden. Surrealistisch zicht... op 't eerste zicht (bij het opkomen van het terrein) niet zo indrukwekkend, tot je daar aan die wand staat.
        Zeer leuk en niet zo ver weg: het fort van Steendorp. 't Fort zelf is niet toegankelijk, maar wel een prachtige wandelomgeving, vooral bij mooi avondlicht (zaklamp mee als het donker gaat worden!). Je moet wel wat zoeken... 't staat nergens aangegeven. Als je de baan vanuit Temse neemt heb je plots aan je rechterkant iets wat lijkt op een dicht, verhoogd bos. Parkeer daar ergens in een straatje vlakbij... je moet je door een anti-fietsershekje wurmen om in dat bos te geraken, maar 't is dus wel degelijk toegankelijk. Als je de oprit van de steenbakkerij passeert ben je te ver.

        In Boom moet het 't schijnt ook schoon zijn, daar heb je een aantal verlaten steenbakkerijen.

        Verder: de oude stadsomwalling van dinant; van de omwalling zelf is niet veel meer te zien, er staat nog één gebouwtje (privé), maar je hebt een prachtzicht op de stad. Je moet daar ergens in een wijk zoeken naar "ancien remparts de dinant", trapjes omhoog en wandelen maar

        Ho ja, één van mijn favorieten: de ruïnes van bouvignes, ook vlak bij dinant. Als je bouvignes (drie huizen en een kerk ) binnenrijdt zie je een pijl "ruïnes de crêvecoeur" (vlak bij de kerk), via deze weg kan je te voet een leuk klimmetje naar boven doen; als je 's avonds gaat: lantaarn meenemen of zoiets. De andere mogelijkheid: je blijft gewoon de baan volgen (er is er maar één), dan kom je op een soort "parkeerterrein" uit (enfin toch een open vlakte), dan is 't maar 200m meer vlak te wandelen. Hoedanook, altijd zaklamp meedoen het voordeel aan deze ruïnes is dat ze vrij en doorlopend toegankelijk zijn en dat bijna niemand ze weet liggen behalve de mensen uit de buurt. Ze worden niet "uitgebaat" dus maakt niemand er reclame voor).

        Minder "favoriet" maar ook wel eens leuk: de kasteelruïne van Fagnolle. Een vlaktekasteel. Als 't open is is wellicht de eigenaar daar (lijkt wat op de kerstman ), die heeft er een bar in ingericht Fagnolle zelf wordt onder de mooiste dorpen van wallonië gerekend maar daar heb ik toch serieus mijn bedenkingen bij.

        Wat je ook kan gaan fotograferen, zo lang het nog kan: als je naar Doel rijdt via de E34 (de alternatieve baan naar de kust), steeds wegwijzers "Doel" volgen, kom je op een gegeven moment een heel eenzaam, vervallen boerderijtje tegen, genre pastoorswoning, moet ooit HEEL mooi geweest zijn. Parkeren is daar nogal moeilijk, evt fiets in de auto leggen en wat verder parkeren. Misschien op zondag gaan, dan heb je 't minst kans dat er continu camions af en aan rijden.
        Doel zelf is ook serieus aan 't verkrotten, maar 't is denk ik minder fotogeniek.

        Je kan ook eens kijken bij de toeristische diensten van de verschillende provincies, bekijk de websites eens. "VVV" is in 't Frans "SI", Syndicat de l'Initiative. Op de website van de provincie Luik staan alleszins verschillende folders in pdf, onder andere één over de fortengordel rond luik (die forten zijn telkens één zondag in de maand te bezoeken, wel trui meedoen ), en een andere publicatie (maar ik weet niet of die in pdf te vinden is) behandelt de kastelen aan de maas. Ik heb ze enkel in 't duits liggen wegens geen andere talen meer beschikbaar daar: "Schlosser an der Maas". Ook interessant.

        Ook eens te bezichtigen (ik moet het nog eens doen): 't fort van Liezele ("over 't water ") - de kanten van Bornem, Puurs... dagelijks open geloof ik, de zondag is er geleide wandeling.
        Bornem heeft ook een fort, maar dat wordt nu gebruikt als recreatiezone en er staan zo van die visserschaletjes rond, de binnenkant is niet te bezichtigen.
        Zie ook www.forten.info

        Zo, dat zijn al een paar van de dingen die ikzelf bezocht en goed bevonden heb, 'k heb hier ondertussen per provincie een classeur informatie (vooral van de walen dan)

        pff ge kunt zien dat ik eens wat tijd had niks zo plezant als uitstapjes in elkaar steken
        Als je foto's wil zien van wat ik opnoem of je wil eens door mijn toeristische informatie komen neuzen, ik woon in Waasmunster dus kom maar af

        Ha ja, momenteel "in reklam" in boekenvoordeel: "wandelen door de mooiste landschappen van belgië", natuurlijk niet allemaal ruïnes maar wel mooie en vaak fotogenieke vrij korte wandelingen (enfin, tot een km of 8), 100 stuks in totaal, met wat randuitleg bij. Beste 10 euro die ik ooit besteed heb denk ik (de kringloopwinkel niet meegeteld...)
        Ik was misschien beter reisorganisator geworden ipv elektrieker

        Comment

        Working...
        X