Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorstel tot vergelijkende test foto-afdrukcentrales

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voorstel tot vergelijkende test foto-afdrukcentrales

    waarde fanaten,
    ik heb gezocht op "ontwikkelen" en "afdruk", blijkbaar zijn er genoeg tevreden en ontevreden klanten bij elke fotocentrale om er niet meer wijs uit te geraken. Helaas zijn de verzend- en administratiekosten bij een afdrukcentrum vaak nogal hoog om zomaar een fotootje door te sturen bij wijze van test. Vandaar dat ik volgend idee kreeg:

    - Iemand zorgt voor een foto waarbij de labo's toch voor een zekere uitdaging staan (bvb: zeer scherp en met grote contrasten)
    - Die foto wordt ergens in groot formaat jpeg te downloaden gezet
    - Wie een reeks foto's bestelt bij een afdrukcentrale stuurt deze foto ook mee, en de afdruk wordt opgestuurd naar diegenen die zich met de test bezighoudt. Postzegel en afdrukkosten zullen allicht niet meer dan €1 bedragen, dat zullen de fans van deze site er wel voor over hebben denk ik.
    - Diegene die de test uitvoert kan ofwel zelf oordelen, ofwel bvb de afdrukken eens naar een shooting day meebrengen ter beoordeling.

    Aangezien ikzelf pas een half jaar bezig ben met fotootjes maken vrees ik dat ik niet gekwalificeerd ben om fijne en juiste beoordelingen te maken, misschien dat één van de echt gepassioneerde en ervaren leden zich hiermee kan bezighouden? En als de mods het initiatief dan duidelijk op de startpagina aangeven, veronderstel ik dat er wel enig succes kan zijn... bovendien kunnen er dan ook verschillende afdrukken van één labo vergeleken worden... en niemand hoeft zich er diep voor in de schulden te steken.

    Gewoon maar een ideetje.... ik heb meer vertrouwen in het kennersoog van de mensen hier dan in de prijsvergelijkingen van test-aankoop

    En om het aanbod interessant te maken: diegene die zich ontfermt over de tests krijgt van mij drie grote flessen blauwe chimay

  • #2
    Re: Voorstel tot vergelijkende test foto-afdrukcentrales

    BD lid marc-en-ciel heeft hier voor ons al het een en ander mooi op een rijtje gestoken : http://www.marc-en-ciel.be/labotests.html

    Ik had wel de indruk dat er ondertussen enkele tests verdwenen zijn maar het kan ook aan mijn slaapgebrek liggen

    Dixie
    ooit ... .

    Comment


    • #3
      Re: Voorstel tot vergelijkende test foto-afdrukcentrales

      die link had ik nog niet gevonden, bedankt. Hoedanook, mijn trappist-aanbod blijft geldig Ikzelf ben altijd al gelukkig geweest met foto.com, maar ik ben ook nooit ZO kritisch geweest, 't is pas de laatse weken, dankzij bd, dat ik met een scherper oog begin te kijken.
      Velen die mijn fotoboeken zien (ambachtelijk ingeplakt ) vinden wel dat mijn foto's net postkaartjes zijn, al kan dat natuurlijk te maken hebben met dat witte randje -- maar als 't nog beter kan, dan zou ik het graag wel weten, al was het maar om die echte mooie foto's die ik ooit nog hoop te maken tot hun recht te doen komen.

      Comment


      • #4
        Re: Voorstel tot vergelijkende test foto-afdrukcentrales

        Er zijn inderdaad een aantal (oude) tests verwijderd.

        Maar!!!!!!!!!!!
        Er staan al een tiental nieuwe op en er volgen er nog heel wat.
        Dankzij enkele vrijwilligers zullen er in totaal ongeveer 30 labo's getest worden.

        Eventjes geduld nog en hou de trappist al maar koel.

        Grtz
        aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
        grtz
        marc-en-ciel

        Comment

        Working...
        X