Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

My Baby

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • My Baby

    Vandaag mijn "nieuwe" 50 mm mkI eens getest samen met mijn vrouwke. We hebben beiden veel plezier gehad, hopelijk jullie ook.
    Ik weet het bij nr1, de persoon op de achtergrond trekt wat aandacht weg..., bij 3 is de handdoek niet echt dat maar twas dat of een vuile broek...

    Mvg Jan







    Exif foto 1&2:
    Camera Model: Canon (Canon EOS 350D DIGITAL)
    Lens Focal Length: 50,00 mm (50-50 mm)
    Shutter Speed: 1/500 sec
    F-Number: F6,3
    ISO: 200
    Compensation: EV 0/2

    Exif foto 3:
    Idem 1 & 2 enkel 1/640 sec
    Last edited by janvangent; 21 september 2006, 01:13. Reden: toevoegen EXIF data
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

  • #2
    Re: My Baby

    goed van kleur en scherpte, niet meer weg doen die lens,,,,,,, en het model.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: My Baby

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      goed van kleur en scherpte, niet meer weg doen die lens,,,,,,, en het model.
      grt,bouk.
      Zo is het. Met die mooie vrouw zou ik ook heel veel plezier kunnen hebben
      En foto's maken natuurlijk.

      Wat betreft deze foto's; die eerste niet zo, de tweede wauw. Erg mooi. De derde prachtige lach. Last van die handdoek? Boven een stuk eraf, onder een stuk eraf en je hebt een mooi portretje.
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

      Comment


      • #4
        Re: My Baby

        Foto's getrokken met hard licht (over de middag?) ...
        Mooi model, achtergrond zorgvuldig gekozen, compo OK ... enkel nog wachten op "zachter" licht
        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

        Comment


        • #5
          Re: My Baby

          no2 is prachtig.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #6
            Re: My Baby

            3 mooie beelden met als voorkeur nr. 2
            Nikon materiaal

            Comment


            • #7
              Re: My Baby

              Uhm sorry maar durft hier nu niemand meer eerlijk zijn??

              Mooie foto's maar wat mij betreft teveel verscherpt en telkens uitgebrande huid op de neus en onder de ogen.

              Compositie is mooi, afwerking kan beter... En zeker voor in de showcase...

              Alleja, mijn gedacht he...
              Time is a precious little thing....

              Comment


              • #8
                Re: My Baby

                Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bekijk bericht
                Uhm sorry maar durft hier nu niemand meer eerlijk zijn??

                Mooie foto's maar wat mij betreft teveel verscherpt en telkens uitgebrande huid op de neus en onder de ogen.

                Compositie is mooi, afwerking kan beter... En zeker voor in de showcase...

                Alleja, mijn gedacht he...
                Ik heb 20% verscherpt met BD sizer, waar 30% standaard staat ingesteld, hoeveel verscherp jij normaal?
                Over de uitgebrande vlekken heb je idd gelijk! Hoeveel zou je onderbelichten in dit geval?

                Mvg Jan
                Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                Comment


                • #9
                  Re: My Baby

                  Hey jan,

                  wat verscherpen betreft doe ik meestal vanuit mijn raw foto's in nikon capture.
                  Ik verscherp daar tot je het net niet ziet.
                  Vooral op huid zie je het heel fel en zeker als je zo'n hard licht hebt.
                  Wat je eventueel kunt doen is de huid selecteren in ps of een ander programma en daar een klein klein beetje gaussian blur opzetten.
                  Of gewoon iets minder verscherpen.

                  Of als je in lagen werk, kun je een nieuwe laag aanmaken waarin je verscherpt en daarop een mask leggen. Je kleurt dan over de stukken die je verscherpt wilt hebben. Typisch zijn dat de haren, de ogen en de wimpers..


                  Dan wat betreft de uitgebrande plekken, dat kun je ook vrij eenvoudig oplossen.
                  Je neemt de clone stamp zet die op een 10 to 20% opacity (die waarde moet je wat mee spelen) en een borstel met een zachte rand. Vervolgens kies je in plaats van 'normal' 'darken'. Je neemt een referentieplek ergens op de huid waar de kleur goed zit en dan veeg je deze lichtjes over de te lichte plekken.

                  Let daarbij wel op dat je zeker geen randen krijgt. Evt de borstel nog wat verzachten of de opacity nog wat lager zetten.

                  Keep on shoot!ng
                  Time is a precious little thing....

                  Comment

                  Working...
                  X