Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat zouden jullie doen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat zouden jullie doen ?

    Bij terugkeer van een begeleide reis ( met 'Te Voet' ) naar Tibet/Nepal moest ik in Kathmandu mijn fotorugzak afgeven in de luchthaven. De problemen in Londen zorgden ervoor dat handbagage niet toegelaten was ...

    Mijn rugzak ( met 20D, 24-105L, 17-40L, 70-200L, 1,4 extender, Canon 580X-flash en geheugenkaarten ) werd een week later bij iemand van de groep afgeleverd.Toen ik ze ging afhalen bleek de rugzak leeg te zijn ...

    Noch de reisverzekering, noch de luchtvaartmaatschappij zijn bereid een schadevergoeding te betalen want ( tot mijn verwondering ) is foto-materiaal bij diefstal niet verzekerd ...
    Het feit dat ik ( na groot protest ! ) alles MOEST afgeven en het feit dat anderen die na ons incheckten plotseling hun handbagage NIET meer moesten afgeven spelen blijkbaar geen rol.

    De advocaat van het justitiehuis in Kortrijk raadde mij aan om te procederen tegen 'Te Voet'. Het reisagentschap is volgens hem de enige organisatie waarmee ik een band heb en zou daarom dan ook verantwoordelijk zijn en mij moeten vergoeden.
    Een andere advocaat die ik sprak raadde het af wegens te kleine slaagkansen.

    Wat zouden jullie doen ?

  • #2
    Re: Wat zouden jullie doen ?

    Sorry dat ik u niet kan helpen maar ik wil u wel veel succes en sterkte wensen.....


    Ik mag er gewoon niet aan denken, en zeggen dat ik zelf ook daar op reis wil gaan, triestige dinges

    Comment


    • #3
      Re: Wat zouden jullie doen ?

      Ik vrees ook dat je bot gaat vangen, maar ik zou toch eerst eens proberen een deftig gesprek te voeren met de reisorganisatie. Ik help je alvast hopen.
      Ook al omdat ik ook van plan ben om in april 2007 een gelijksoortige reis te doen, maar nu wel een beetje schrik begin te krijgen. Wanneer heb jij deze reis gedaan?
      http://www.myricreaties.be

      Comment


      • #4
        Re: Wat zouden jullie doen ?

        Luchtvaartmaatschappij is diegene die als goede huisvader over je materiaal en over jou moet beschikken... Zij moeten al het mogelijke doen wat ze kunnen. Zij zijn verantwoordelijk voor jou en je bagage!

        Maar je hebt zelf geen contract met de luchtvaartmaatschappij, dus is dit een derde partij, waar jij niet tegen kan procederen. Echter heb je wel een contract met de reisorganisator, en die moet dan jou probleem behandelen... Zij zullen op hun beurt de schade verhalen op de luchtvaartmaatschappij...

        Niet te snel afgeven!

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: Wat zouden jullie doen ?

          Wat een nachtmerrie!

          Oorspronkelijk geplaatst door Barto Bekijk bericht
          Noch de reisverzekering, noch de luchtvaartmaatschappij zijn bereid een schadevergoeding te betalen want ( tot mijn verwondering ) is foto-materiaal bij diefstal niet verzekerd ...

          De advocaat van het justitiehuis in Kortrijk raadde mij aan om te procederen tegen 'Te Voet'. Het reisagentschap is volgens hem de enige organisatie waarmee ik een band heb en zou daarom dan ook verantwoordelijk zijn en mij moeten vergoeden.
          Inderdaad dient de luchtvaartmaatschappij in te staan voor jouw veiligheid en je bagage, hoewel je je contract afsloot met Te Voet. Maar alvorens het over procederen te hebben: heb je al aangifte bij hen gedaan? Ik heb vorig jaar ook een incidentje gehad met m'n bagage en heb tijdens de reis hieromtrent met Iberia moeten communiceren en dat nadien ook zelf met hen afgehandeld, hoewel het een georganiseerde reis was. Je verwijst naar de reisverzekering, maar was dat echt het argument op basis waarvan zij hun tussenkomst weigeren? Daar zijn zij toch geen partij bij?

          Oorspronkelijk geplaatst door Barto Bekijk bericht
          Een andere advocaat die ik sprak raadde het af wegens te kleine slaagkansen.

          Wat zouden jullie doen ?

          1. Bij de dienst die op volgende brochure vermeld wordt mijn licht opsteken.

          Treuzel niet: soms heb je maar een aantal dagen om van iets aangifte te doen enz.

          2. de polis van mijn reisverzekering nog eens lezen om zeker te zijn dat dit geval er effectief niet onder valt. Maar ik vrees er wat voor...

          Weinig kans, maar ik vraag het toch maar: werd er op een bepaald moment formeel vastgesteld dat de rugzak niet vol meer was, vooraleer jij hem in ontvangst nam?
          Probeer in 't vervolg zelf je rugzak in ontvangst te nemen, dat je tenminste zelf onmiddellijk de nodige vaststellingen kan doen en aangifte van doen. Als de luchtvaartmaatschappij beweert dat ze de rugzak vol heeft afgeleverd, wordt het inderdaad een moeilijk zaakje...

          3. In elk geval: geen enkel document (vliegtickets, enz) dat je nu nog hebt, weggooien!

          4. En wat ikzelf nu ga doen: naar een all-risk verzekering uitkijken.



          Groetjes,


          Evi
          Imagination is intelligence having fun.
          Piep!

          Comment


          • #6
            Re: Wat zouden jullie doen ?

            Da's echt wel balen.
            Je rechten als vliegtuigpassagier zijn opgenomen in de conventie van Warschau. (full text)

            Over verloren of beschadigde bagage lees ik er het volgend in:

            Notice of baggage liability limitations
            Liability for loss, delay, or damage to baggage is limited unless a higher value is declared in
            advance and additional charges are paid. For most international travel (including domestic
            portions of international journeys) the liability limit is approximately US$9.07 per pound
            (US$20.00 per kilo) for checked baggage and US$400.00 per passenger for unchecked
            baggage. For travel wholly between US points, Federal rules require any limit on an airline’s
            baggage liability to be at least US$1,250.00 per passenger. Excess valuation may be
            declared on certain types of articles. Some carriers assume no liability for fragile, valuable or
            perishable articles. Further information may be obtained from the carrier.


            Even de kleine lettertjes lezen bij de luchtvaartmaatschappij is dus aangewezen!

            Veel succes gewenst
            Meer foto's op mijn website

            Comment


            • #7
              Re: Wat zouden jullie doen ?

              Als je een familiale verzekering hebt is er een grote kans dat je rechtsbijstand hebt natuurlijk.
              Een familiale dient enkel voor als je schade toebrengt aan anderen maar de rechtsbijstand dient ook als anderen u schade toebrengen.
              Doe aangifte bij je verzekering en sleur er zoveel mogelijk voor de rechtbank.
              Wat heb je nog te verliezen?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Wat zouden jullie doen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Wat heb je nog te verliezen?
                Nog meer geld aan al die rechtzaken die je tegen grote maatschappijen zelden kan winnen als alleenstaande gedupeerde...?

                Innige deelneming, 'k wens het niemand toe

                Comment


                • #9
                  Re: Wat zouden jullie doen ?

                  Wat erg zeg

                  Ik zou flippen denk
                  Geef mij maar de auto en een bestemming dichterbij zoals Noorwegen volgend jaar

                  Ik wens je nog veel succes hoor in je zoektocht naar een oplossing......
                  Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat zouden jullie doen ?

                    Jeeezes man, dat moet echt balen zijn.
                    Dat wens ik zelfs mijn ergste vijand niet toe.
                    In alle geval veel sterkte hoor! Ik duim voor je dat alles in orde komt!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat zouden jullie doen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
                      Wanneer heb jij deze reis gedaan?
                      Ik kwam terug midden augustus toen de problemen in Londen ( dreiging van aanslagen ... ) net begonnen waren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat zouden jullie doen ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eefke Bekijk bericht
                        Inderdaad dient de luchtvaartmaatschappij in te staan voor jouw veiligheid en je bagage, hoewel je je contract afsloot met Te Voet. Maar alvorens het over procederen te hebben: heb je al aangifte bij hen gedaan? Ik heb vorig jaar ook een incidentje gehad met m'n bagage en heb tijdens de reis hieromtrent met Iberia moeten communiceren en dat nadien ook zelf met hen afgehandeld, hoewel het een georganiseerde reis was. Je verwijst naar de reisverzekering, maar was dat echt het argument op basis waarvan zij hun tussenkomst weigeren? Daar zijn zij toch geen partij bij?
                        Ik heb via aangetekende brieven aangifte gedaan bij de luchtvaartmaatschappij, maar ik krijg geen reactie.
                        De reisverzekering weigert tussenkomst omdat in hun polis staat dat foto-materiaal niet vergoed wordt...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat zouden jullie doen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Eefke Bekijk bericht
                          Weinig kans, maar ik vraag het toch maar: werd er op een bepaald moment formeel vastgesteld dat de rugzak niet vol meer was, vooraleer jij hem in ontvangst nam?
                          Probeer in 't vervolg zelf je rugzak in ontvangst te nemen, dat je tenminste zelf onmiddellijk de nodige vaststellingen kan doen en aangifte van doen. Als de luchtvaartmaatschappij beweert dat ze de rugzak vol heeft afgeleverd, wordt het inderdaad een moeilijk zaakje...
                          Men heeft de rugzak ( zonder mij iets te laten weten en uiteraard zonder mijn toestemming !!! ) afgeleverd bij iemand van onze groep.
                          Deze heeft jammer genoeg getekend voor ontvangst zonder de inhoud ervan te controleren. Ik zou NOOIT getekend hebben !!!
                          Hoe dit in godsnaam mogelijk was snap ik niet ! Ik vermoed dat het te maken had met de 'bagage-chaos' waarover ook in het nieuws bericht werd...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat zouden jullie doen ?

                            Iedereen hartelijk dank voor de reacties !

                            Groeten,

                            Bart

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat zouden jullie doen ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Barto Bekijk bericht
                              ... Deze heeft jammer genoeg getekend voor ontvangst ...
                              "Case closed" denk ik ... helaas

                              Comment

                              Working...
                              X