Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

monopod statief zinvol?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • monopod statief zinvol?

    Bij fotograferen boven de 200mm moet ik statief gaan gebruiken. is echter zo omslachtig 1.om mee te nemen 2. om op te stellen 3.om flexibel mee te werken

    Ik dacht daarom aan een monopod statief, is dat zinvol (kdenk van wel) maar welke kop moet ik daarbij best gebruiken?

  • #2
    Re: monopod statief zinvol?

    Oorspronkelijk geplaatst door Freddy56 Bekijk bericht
    Bij fotograferen boven de 200mm moet ik statief gaan gebruiken. is echter zo omslachtig 1.om mee te nemen 2. om op te stellen 3.om flexibel mee te werken

    Ik dacht daarom aan een monopod statief, is dat zinvol (kdenk van wel) maar welke kop moet ik daarbij best gebruiken?


    Die van Tamron en Manfrotto zijn ook verkrijgbaar met kop. En Gitzo heeft er ook eentje welke u meteen als wandelstok kunt gebruiken.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Re: monopod statief zinvol?

      Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
      En Gitzo heeft er ook eentje welke u meteen als wandelstok kunt gebruiken.
      Enig idee waar ik die 's zou kunnen vastnemen ,in de buurt van
      Leuven of Mechelen ?

      mvg etienne

      Comment


      • #4
        Re: monopod statief zinvol?

        Ook leki heeft er een die ook als wandelstok is te gebruiken.
        De leki sierra foto system.
        Je kunt er verschillende balhoofden opzetten maar ook zo gebruiken zonder balhoofd.
        Zelf heb ik enkele monopods in handen gehad en vind die toch nog onhandig en soms zwaar omdat ze niet als wandelstok geschikt zijn vandaar dat ik zelf voor de leki ga.
        Marlies
        Groetjes Marlies

        https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

        Comment


        • #5
          Re: monopod statief zinvol?

          het wandelstokidee is vooralsnog niet aan de orde. Wel de compactheid en lichtheid van monopod of licht statief. Mijn Manfrotto statief is veel te zwaar om mee te zeulen (is filmstatief) maar heb ook nog een licht aluminium en stevig Linhof statief (is alleen iets te lang om helemaal prettig mee te nemen).
          kGa eerst is kijken of Mafrotto 322 grip action ballhead daar op past en hoe dat werkt en dan eventueel uitbreiden met een manfrotto monopod.
          bedankt voor jullie reacties.

          Comment


          • #6
            Re: monopod statief zinvol?

            Oorspronkelijk geplaatst door Freddy56 Bekijk bericht
            het wandelstokidee is vooralsnog niet aan de orde. Wel de compactheid en lichtheid van monopod of licht statief. Mijn Manfrotto statief is veel te zwaar om mee te zeulen (is filmstatief) maar heb ook nog een licht aluminium en stevig Linhof statief (is alleen iets te lang om helemaal prettig mee te nemen).
            kGa eerst is kijken of Mafrotto 322 grip action ballhead daar op past en hoe dat werkt en dan eventueel uitbreiden met een manfrotto monopod.
            bedankt voor jullie reacties.

            Mijn Manfroto 560B met 234RC is helemaal niet zwaar hoor, 610 gram statief + 217 gram voor de kop met snelkoppeling.
            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
            Web-Albums

            Comment


            • #7
              Re: monopod statief zinvol?

              Als je geen statief wil gebruiken is een monopod altijd zinvol. De vertikale beweging kunje al bijna geheel voorkomen. Alleen de zijwaardse beweging blijf je houden. Voorts werkt het ook snel en eenvoudig. Als je de juiste hoogte eenmaal hem ingesteld is het lopen, neerzetten en schieten.

              Wat je ook nog kan doen is een klein tavelmodeleke aanschaffen. Dan kun je tegen een boom aanleunen of een paaltje of hekwerk gebruike om een foto te schieten. Je bent dan echter niet meer vrij om je compositie te bepalen.
              Tromp (D50/ 18-55)

              Comment

              Working...
              X