Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke viewsonic voor foto- en videobewerking?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke viewsonic voor foto- en videobewerking?

    Welke Viewsonic gebruiken jullie.
    Ik dacht aan de ...

    - ViewSonic VX2025wm, 20.1 inch
    - ViewSonic VX922, 19 inch (omwille van de 2ms refresh)

    Budget <500€

    Zijn er andere merken/types die jullie gebruiken (in de zelfde klasse) die ook noemenswaardig zijn en die ik hier vergeet?
    Mvgr
    DimitriM (BD0913BE)
    website: http://www.pbase.com/dimitrim

  • #2
    Re: Welke viewsonic voor foto- en videobewerking?

    niemand ervaring met bovenstaande?
    Mvgr
    DimitriM (BD0913BE)
    website: http://www.pbase.com/dimitrim

    Comment


    • #3
      Re: Welke viewsonic voor foto- en videobewerking?

      Ik moet zeggen dat voor fotobewerking die 2ms refresh van geen tel is, en voor videobewerking gebruik je best een externe monitor (bijvoorbeeld op firewire op de "tv" uitgang van je videokaart omdat de kleuren anders overkomen op PAL dan op VGA. De kleuren zullen fletser ogen op je beeldscherm en je moet ook rekening houden met overscan/safe zones.

      Ik zou zeggen, koop een goedkoper model, en steek geld in een calibratietoestel.

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #4
        Re: Welke viewsonic voor foto- en videobewerking?

        Als zowel reactiesnelheid (games) en kleurkwaliteit (en kijkhoek, fotobewerking) van belang zijn ben je het beste af met een Nec 20wgx2, er zijn hier al verschillende topics op BD. Zoek maar eens reviews, verslaat verschillende zogezegde 2ms TN panelen terwijl het een 6ms S-IPS scherm is.
        Gaming monitor guides, reviews, and how-to's - all in one easy to navigate place that makes your monitor research that much easier.

        Prijs is recentelijk wat gezakt maar zit wel nog rond 550 euro:
        NEC MultiSync LCD20WGX2PRO Zilver, Zwart kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.
        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

        Comment


        • #5
          Re: Welke viewsonic voor foto- en videobewerking?

          Ik heb sinds enige tijd een ViewSonic VX2025wm. Dit scherm vind ik uitstekend om foto's te bewerken. Echt een aanrader.
          PS Ik had een topic geplaatst : CRT of TFT .... 't Ja, uiteindelijk ben ik voor de ViewSonic gegaan en heb nog geen moment spijt gehad ...
          Black & White Photography : www.bertvanpaepegem.be

          Comment

          Working...
          X