Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200 f4 upgraden naar IS versie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70-200 f4 upgraden naar IS versie ?

    Hello,

    heb een vraagje, ik maak graag foto's op het circuit van de wagens die passeren, hiervoor gebruik ik momenteel de gekende Canon 70-200 f4 lens, en ben hier best tevreden over.

    Voor panning shots werkt deze prima en heb ik geen IS nodig, maar als ik dan in de pitlane of op de paddock nog enkele foto's wil nemen zonder van lens te wisselen (heb nog geen 2e body , hopelijk binnenkort ) dan mis ik soms IS op 150 tot 200mm (geeft zo'n mooie DOF met die afstand op f4).

    Ik dacht eventueel de 70-200 f4 te verkopen en een 70-300 IS lens te kopen, maar die voelt veel minder degelijk aan, daarom was ik best tevreden over het feit dat Canon nu de 70-200 f4 IS lens heeft ... alleen een beetje duur natuurlijk.

    Als ik het goed begrepen heb heeft deze nieuwe L-lens ook twee modes IS, zodat horizontale panning mét IS kan ... de 2.8 versie is een beetje héél véél te duur, maar zouden jullie de f4 non-IS lens verkopen en de nieuwe IS versie aankopen ?

    Als ik enkele goede argumenten heb kan ik mijn lief vrouwtje ook beter overtuigen ...

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

  • #2
    Re: 70-200 f4 upgraden naar IS versie ?

    waarom zou die IS voor een mooiere DOF zorgen?
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: 70-200 f4 upgraden naar IS versie ?

      Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
      waarom zou die IS voor een mooiere DOF zorgen?
      mm
      Heeft niks met de IS te maken, maar een wagen fotograferen op 150 tot 200 mm met f4 tot f8 geeft een krappe DOF bedoelde ik, daarom gebruik ik graag ook deze zoom om stilstaande wagens vanop een afstand te fotograferen, maar op zo'n afstand komt IS volgens mij dan wel van pas als het niet echt zonnig is en de sluitertijden naar beneden gaan (zonder ISO op te drijven dan).

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: 70-200 f4 upgraden naar IS versie ?

        Het antwoord op deze vraag is heel simpel.

        U heeft een goede lens en mist IS.
        Dezelfde lens met IS is beschikbaar.

        Dat is een persoonlijke keuze volgens eigen behoefte hoor ...
        U haalt zelf aan dat IS nuttig zou zijn, dus ... ja

        Je kan natuurlijk ook altijd een tripod laten meesleuren door uw vrouwtje
        En je moet niet uw vrouw overtuigen maar uzelf
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: 70-200 f4 upgraden naar IS versie ?

          da's juist, maar zo begreep ik het niet uit je openingspost.
          kun je je niet beter een monoppod aanschaffen dan?
          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: 70-200 f4 upgraden naar IS versie ?

            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            da's juist, maar zo begreep ik het niet uit je openingspost.
            kun je je niet beter een monoppod aanschaffen dan?
            mm
            Heb een degelijk statief en een stevig monopod, het statief gebruik ik regelmatig om foto's van mijn modelauto's te nemen, met de remote op de camera, werkt prima.

            Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn monopod altijd meeneem ... en dan in de auto laat liggen, ik heb het nog nooit gebruikt , ik zal het toch eens moeten proberen ...

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: 70-200 f4 upgraden naar IS versie ?

              Voor mij is het prijsverschil te groot tegenover de voordelen van de IS.
              De F4 is de beste lens/prijsverhouding die ooit gemaakt is in de L serie.
              Snel, scherp en licht in gewicht. Kortom een topper van een L lens voor zijn prijs.
              Kom ik te kort in sec. ga ik hoger in iso dan vang is ook een deel bewegingsonscherpte op. De IS versie moet zich nog bewijzen, de non IS versie heeft zich al bewezen.
              Mvg, drh

              "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

              Comment


              • #8
                Re: 70-200 f4 upgraden naar IS versie ?

                Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
                Kom ik te kort in sec. ga ik hoger in iso dan vang is ook een deel bewegingsonscherpte op.
                Da's ook een oplossing maar met het verhogen van de ISO verminder je de kwaliteit en zelfs met een grotere scherpte is het eindresultaat altijd minder goed.
                De IS versie moet zich nog bewijzen, de non IS versie heeft zich al bewezen.
                Maar de IS-techniek heeft zich al bewezen, de hogere ISO nog niet.
                Allé, toch bij veel toestellen blijft dit een probleem.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: 70-200 f4 upgraden naar IS versie ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Da's ook een oplossing maar met het verhogen van de ISO verminder je de kwaliteit en zelfs met een grotere scherpte is het eindresultaat altijd minder goed.
                  Maar de IS-techniek heeft zich al bewezen, de hogere ISO nog niet.
                  Allé, toch bij veel toestellen blijft dit een probleem.
                  Ik moet je gelijk geven op deze puinten, Persoonlijk heb geen probleem met de iso onscherpte tot iso 600, meer met bewegings onscherpte als er te weinig licht is. Wat de IS techniek betreft die is wel goed, maar ik heb me verkeert uitgedrukt. Voorbeeld de prime 300 L F4 zonder IS is beters als de prime 300L F4 met IS. En dat bedoel ik dat de nieuwe lens zich nog bewijzen moet of hij net zo scherp is als zijn voorganger.
                  Mvg, drh

                  "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: 70-200 f4 upgraden naar IS versie ?

                    Voor de prijs van die f4 IS koop ik wel een 70-200 2.8 veel scherper en lichtsterker en niet te vergeten een veel accuratere autofocus..... f4 is en blijft f4 , je mag er nog 7 x IS opzetten ...met een 2.8 lens kan je foto's maken die een f4 nooit zal kunnen maken . Maar die discussie is hier al uitvoerig aan de orde geweest ....
                    Net zoals de discussie over een scherpe lichtsterke vervanger voor de kitlens ...de 24-70 2.8 is zogezegd niet goed ( te weinig breedhoek ) maar de24-105 IS prijzen ze de hemel in ...nochthans even weinig breedhoek

                    Dus aan de topicstarter : doe zoals ik ....test gewoon zelf uit
                    Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

                    Comment


                    • #11
                      Re: 70-200 f4 upgraden naar IS versie ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn monopod altijd meeneem ... en dan in de auto laat liggen, ik heb het nog nooit gebruikt , ik zal het toch eens moeten proberen ...
                      Ik zou dat toch eens eerst doen alvorens al dat geld buiten te smijten voor de IS-versie! De monopod heb je, probeer 'm dan tenminste eens. En als het toch niet handig blijkt te zijn kan je nog verder zien, maar ondertussen doe je je portemonnee niet zeer, en krijg je je vrouwjte niet op je dak
                      Die IS ga je toch ook niet kopen om dan in de wagen te laten liggen hé

                      Comment

                      Working...
                      X