Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon hoekzoeker C

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon hoekzoeker C

    Ik was me van plan deze aan te schaffen.
    Ik had er wel enkele vraagjes bij.

    Ik vind het vooral interessant om het zoekerbeeld te kunnen vergroten, dit maakt het toch een stuk gemakkelijker om manueel scherp te stellen of is dat hier niet het geval?

    In zo'n hoekzoeker zit één spiegel denk ik? Dat maakt zeker wel dat alles in spiegelbeeld staat of niet?

    Dan nog een laastste kleine vraag, wel belangrijk! Bij Topfoto zag ik deze aan 169€, dit leek mij wel weinig... dus is dat een goeie prijs?

    Voila, da ist
    Last edited by Maarten_T; 19 september 2006, 17:35. Reden: Oops, accesoires zeker? mag verplaatst worden...

  • #2
    Re: Canon hoekzoeker C

    Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
    Ik was me van plan deze aan te schaffen.
    Ik had er wel enkele vraagjes bij.

    Ik vind het vooral interessant om het zoekerbeeld te kunnen vergroten, dit maakt het toch een stuk gemakkelijker om manueel scherp te stellen of is dat hier niet het geval?

    In zo'n hoekzoeker zit één spiegel denk ik? Dat maakt zeker wel dat alles in spiegelbeeld staat of niet?

    Dan nog een laastste kleine vraag, wel belangrijk! Bij Topfoto zag ik deze aan 169€, dit leek mij wel weinig... dus is dat een goeie prijs?

    Voila, da ist
    Hi,

    Ik bezit anglefinder c:

    - Zonder kan ik niet manueel scherpstellen = must vooral op korte afstand. Je ziet op 2.5x vergroting op een cm na waar de scherpte zit ..
    - spiegelbeeld: nooit wat van gemerkt
    - 169 euro lijkt mij een deal. Echte anglefinder C zijn zelfs op ebay zeer zeldzaam en duur.

    - De enige caveat: de tubus draait om de dioptrie op je eventuele bril te matchen.
    Maar dat is een beetje in conflict met de dioptriecorrectie van je toestel.

    Dus dat is in het begin wat zoeken om alles echt scherp te krijgen



    mvg,
    Paul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Canon hoekzoeker C

      Oké, dan zit er waarschijnlijk een prisma in, anders zou je alles gespiegeld krijgen hé

      Comment

      Working...
      X