Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

haarscherpe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • haarscherpe lens

    Hallo

    ik zoek voor mijn canon digitale reflex een lens die haarscherpe beelden geeft
    Het bereik moet rond de 18-80 mm liggen Het moet zeker niet perse een L lens zijn, zolang ze maar scherp is, en lichtsterk is natuurlijk ook mooi meegenomen
    Wel liefst een canon lens, tenzij er andere merken zijn die een super lens hebben.

    Bedankt voor de hulp

    mvg
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

  • #2
    Re: haarscherpe lens

    denk de 50mm 1.2 is dan wel een aardig lensje hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: haarscherpe lens

      Onlangs met een EF 24-70mm f2,8L mogen fotograferen. Prachtige lens en superscherp, maar wel met een rood elletje.
      Anders voortbordurend op de optie van Bouk; een 50mm f1,4...
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

      Comment


      • #4
        Re: haarscherpe lens

        Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
        Onlangs met een EF 24-70mm f2,8L mogen fotograferen. Prachtige lens en superscherp, maar wel met een rood elletje.
        Anders voortbordurend op de optie van Bouk; een 50mm f1,4...
        en nog wat borduren; de canon ef 50 1.8, spotgoedkoop en toch wel redelijk scherp hoor...

        Grts JVG
        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

        Comment


        • #5
          Re: haarscherpe lens

          Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
          en nog wat borduren; de canon ef 50 1.8, spotgoedkoop en toch wel redelijk scherp hoor...

          Grts JVG
          Redelijk scherp? Dat betekent dattie minder scherp presteert dan de f1,4? En ik maar denken dat ik goed af zal zijn met die 3x zo goedkope f1,8 - wanneer ik de knoop doorhak om hem te kopen...
          meer over mijn fotografie is te vinden op
          http://www.nandoonline.com

          Comment


          • #6
            Re: haarscherpe lens

            Buiten een EFs 17-85 zie ik zo niet onmiddelijk iets in één lens.
            1000 Euro voor een EFs zou ik persoonlijk niet uitgeven, wegens de beperkte inzetmogelijkheden van de EFs.

            Mogelijke alternatieven met een MAX aan kwaliteit.

            - 17-40 mm F4 L USM met een 85mm F1.8 USM twee lenzen voor de prijs van de 24-70 L USM. Deze mogelijkheid dekt je bereik, met een "gat" tussen de 40 en de 85 natuurlijk, eventueel de 50mm F1.4 derbij maar dan ga je duurder.

            - De 24-70 F2.8 L USM, héél goei lens maar je heb minder groothoek dan je graag zou hebben.

            - De 24-105 F4 L USM IS, mooie lens maar heb van de week vernomen van een gebruiker dat ze veel vertekening heeft, en ook een kleine 1000 Euro en geen F 2.8.

            Nie gemakkelijk hé !


            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: haarscherpe lens

              Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
              Redelijk scherp? Dat betekent dattie minder scherp presteert dan de f1,4? En ik maar denken dat ik goed af zal zijn met die 3x zo goedkope f1,8 - wanneer ik de knoop doorhak om hem te kopen...
              Nee hoor heb hem zelf! Zo zie je maar dat iets verkeerd kan overkomen. Is een zalig lenske, echt waar natuurlijk het prijsverschil zit em ergens he... tik es op google ef50 1.8 1.4 vergelijkingen genoeg.

              Als je in Gent bent altijd welkom voor een testje ze!

              Grts JVG
              Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

              Comment


              • #8
                Re: haarscherpe lens

                Niet volledig volgens je wishlist, maar kijk anders ook eens naar de Tamron 28-75 f/2.8? Hier een voorbeeldje van een Nikon-gebruiker die er zeer tevreden van is.
                Groeten, David

                Comment


                • #9
                  Re: haarscherpe lens

                  Voor haarscherpe beelden zou ik mij beperken tot een prime.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: haarscherpe lens

                    De 17-55 2.8 IS EF-S. Dan heeft hij zowel groothoek als lichtsterk, als haarscherp + IS er bovenop!

                    Misschien niet even haarscherp op 2.8 als een prime op 2.8 maar dat vraagt hij ook niet hé. Elke lens, zelfs een prime is scherper als je het diafragma wat dichter draait.

                    Soms vraag ik mij af waarom mensen EF-S afraden. Ik heb nu een aps sensor, ik neem dus het voordeel erbij dat ik ef-s kan gebruiken. Mensen met een 1D/5D kunnen geen gebruik maken van dat voordeel
                    Nu stel dat ik een 5D had zou 'k ook geen lens in de range 17-55 kopen, die afstand vind ik dan niet meer interessant, dan zou 'k een 24-70 willen.
                    En nu vind ik een 24-70 niet interessant, omdat ik nu eenmaal zo'n aps sensor heb...

                    Comment


                    • #11
                      Re: haarscherpe lens

                      de TS vraagt een lens (rond) de 18 en 80mm, nou dan zit je met een 50mm toch goed.
                      of bedoeld de TS een 18-80 haarscherpe lens, das een ander verhaal natuurlijk.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: haarscherpe lens

                        Zowat het scherpste dat je in dat gebied gaat vinden is de ef-s 60mm f2.8 macro.

                        Moet het een zoom zijn dan zou ik aan ef-s 17-55 f2.8 denken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: haarscherpe lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                          Nee hoor heb hem zelf! Zo zie je maar dat iets verkeerd kan overkomen. Is een zalig lenske, echt waar natuurlijk het prijsverschil zit em ergens he... tik es op google ef50 1.8 1.4 vergelijkingen genoeg.

                          Als je in Gent bent altijd welkom voor een testje ze!

                          Grts JVG
                          Ik heb inderdaad vergelijkingen gezien (met name het verschil in bokeh is verrassend) De vraag is alleen, zie je het ook als je de resultaten van de twee lenzen niet parallel legt.
                          Ik vecht nog steeds met de keuze of de f1,4 het verschil van 200 euro waard is of niet...
                          meer over mijn fotografie is te vinden op
                          http://www.nandoonline.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: haarscherpe lens

                            Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                            Ik heb inderdaad vergelijkingen gezien (met name het verschil in bokeh is verrassend) De vraag is alleen, zie je het ook als je de resultaten van de twee lenzen niet parallel legt.
                            Ik vecht nog steeds met de keuze of de f1,4 het verschil van 200 euro waard is of niet...
                            Er is meer verschil dan enkel 1.8 en 1.4 he. Bouwkwaliteit is beter en vooral de 1.4 heeft USM!

                            Voor de rest is het natuurlijk een persoonlijke keuze of dit voor jou 200€ meer waard is.

                            Comment


                            • #15
                              Re: haarscherpe lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              de TS vraagt een lens (rond) de 18 en 80mm, nou dan zit je met een 50mm toch goed.
                              of bedoeld de TS een 18-80 haarscherpe lens, das een ander verhaal natuurlijk.
                              grt,bouk.

                              Ik bedoelde idd een zoom 18-80 mm

                              mvg
                              Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                              www.ginodepreter.com

                              Comment

                              Working...
                              X