Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma af 10-20mm f4-5.6 ex dc hsm minolta/ sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma af 10-20mm f4-5.6 ex dc hsm minolta/ sony

    Ik ben op zoek naar een groothoeklens voor landschap en creatieve fotografie.
    Nu kwam ik deze tegen de Sigma af 10-20mm f4-5.6 ex dc hsm minolta/ sony.
    Wie heeft er ervaring met deze lens, mag natuurlijk ook met een andere merk body zijn.
    Of lenzen van een ander merk in dit brandpunt bereik.
    Gaarne gebruikers ervaringen.

    Gr Leen.
    Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

  • #2
    Re: sigma af 10-20mm f4-5.6 ex dc hsm minolta/ sony

    Ik heb de Nikon-uitvoering van die lens en die bevalt prima. Een tijd geleden heb ik wat foto's online gezet voor zo'n zelfde vraag. Klik hier
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: sigma af 10-20mm f4-5.6 ex dc hsm minolta/ sony

      Oorspronkelijk geplaatst door leen Bekijk bericht
      Ik ben op zoek naar een groothoeklens voor landschap en creatieve fotografie.
      Nu kwam ik deze tegen de Sigma af 10-20mm f4-5.6 ex dc hsm minolta/ sony.
      Wie heeft er ervaring met deze lens, mag natuurlijk ook met een andere merk body zijn.
      Of lenzen van een ander merk in dit brandpunt bereik.
      Gaarne gebruikers ervaringen.
      Ik heb deze met nikon vatting. Ben er heel tevreden over.

      Hier een voorbeeld: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=103660
      Gallery: http://www.fotogallerij.be

      Comment


      • #4
        Re: sigma af 10-20mm f4-5.6 ex dc hsm minolta/ sony

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ik heb de Nikon-uitvoering van die lens en die bevalt prima. Een tijd geleden heb ik wat foto's online gezet voor zo'n zelfde vraag. Klik hier
        Ziet er goed uit, wijnig vignetering en nog goed scherp in de hoeken voor de gebruikte f4.

        Ben ook wel benieuwd hoe de Tamron sp11-18 f/4.5-5.6 di II ld zich daar mee kan meten, helaas is de Tonika 12-24 niet leverbaar in Minolta vatting en de groothoek van Sony vind ik erg duur en zijn waarschijnlijk ook nog wijnig gebruikers van.

        Gr Leen.
        Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

        Comment


        • #5
          Re: sigma af 10-20mm f4-5.6 ex dc hsm minolta/ sony

          Heb deze vergelijking van Ken Rockwell al gelezen ?
          http://www.kenrockwell.com/tech/digi...distortion.htm

          (akkoord... Ken, ... maar toch, neem er een zak zout bij en z'n adviezen zijn wel te smaken )
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

          Comment


          • #6
            Re: sigma af 10-20mm f4-5.6 ex dc hsm minolta/ sony

            Zie:
            http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=128367

            de tweede foto is met de 10-20 gemaakt op 10mm f8 of zoiets. Ben heel tevreden van dit lensje
            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

            Comment


            • #7
              Re: sigma af 10-20mm f4-5.6 ex dc hsm minolta/ sony

              Jammergenoeg is deze lens momenteel nergens te vinden
              Sigma laat de minolta / sony liefhebbers weer eens in de kou staan
              https://www.behance.net/Lynx1966

              Comment


              • #8
                Re: sigma af 10-20mm f4-5.6 ex dc hsm minolta/ sony

                Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
                Jammergenoeg is deze lens momenteel nergens te vinden
                Sigma laat de minolta / sony liefhebbers weer eens in de kou staan
                Ja overal in bestelling, ze wachten denk ik tot er genoeg Sony's zijn verkocht, maar er zullen toch nog genoeg gebruiker zijn van Minolta.

                Gr Leen.
                Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

                Comment


                • #9
                  Re: sigma af 10-20mm f4-5.6 ex dc hsm minolta/ sony

                  Oorspronkelijk geplaatst door leen Bekijk bericht
                  Ja overal in bestelling, ze wachten denk ik tot er genoeg Sony's zijn verkocht, maar er zullen toch nog genoeg gebruiker zijn van Minolta.

                  Gr Leen.
                  Als dit waar is....

                  Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
                  https://www.behance.net/Lynx1966

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma af 10-20mm f4-5.6 ex dc hsm minolta/ sony

                    Als het nog lang duurt ga ik maar voor deze Tamron AF 11-18 Di II Super-groothoek Minolta die is teminste wel leverbaar.
                    Die ene milimeter maakt ook niets uit, maar is wel weer duurder.
                    En of die beter is weet ik niet, zal niet veel uitmaken vermoed ik.

                    Gr Leen.
                    Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

                    Comment


                    • #11
                      Re: sigma af 10-20mm f4-5.6 ex dc hsm minolta/ sony

                      Oorspronkelijk geplaatst door leen Bekijk bericht
                      Als het nog lang duurt ga ik maar voor deze Tamron AF 11-18 Di II Super-groothoek Minolta die is teminste wel leverbaar.
                      Die ene milimeter maakt ook niets uit, maar is wel weer duurder.
                      En of die beter is weet ik niet, zal niet veel uitmaken vermoed ik
                      Gr Leen.
                      die eene mm maak veel uit, in graden zeker. Vergeleken met sigma verliest je dus 3 mm. Gebruikt de 12-24 DG van sigma en ben daar zeer te spreken over en heb helaas geen gebruikerservaring met de 10-20.

                      Comment

                      Working...
                      X