Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boertige "klanten"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • boertige "klanten"

    hey,

    waarschijnlijk komt dit bij jullie wel bekend over, je loopt ergens beeldekes te maken op een of ander event en er komen mensen op je af die je een visitekaartje en heelder coordinaten in de handen proppen met de vraag de foto's op te sturen, ik ga daar nog steeds braafjes op in, kom thuis, zet de foto's op pc, bewerk ze eventueel een beetje, zet er een copyright op en stuur de foto's door met een begeleidend mailtje met verdere info, dan begint het afwachten, meestal krijg je dan nog niet eens een "bedankt" terug of "foto's goed ontvangen", vandaag nog met iemand van openmonumentenstrijd van vorige week, heb naar die persoon gebeld en die antwoordt laconiek : "och jawel, ik heb die foto's vorige week ontvangen en geforwarded naar de verantwoordelijken van de site" maar me dunkt staat de forward-knop toch niet zover van de reply-knop he ??? dus een vlugge bedankt was toch een beetje op zijn plaats....niet dat ik zo slechte foto's maak denk ik want op verscheidene heb ik hier al redelijke kritieken gehad...

    hoe gaan jullie hier mee om ? wimpelen jullie de visitekaartjes-zwaaiers galant af of gaan jullie daar ook nog steeds op in ?

    vriendelijke groeten, dimidub
    ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
    http://www.flickr.com/photos/dimidub/

  • #2
    Re: boertige "klanten"

    alles heeft zijn prijs....

    als ze een reportage willen moeten ze maar betalen
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

    Comment


    • #3
      Re: boertige "klanten"

      Ik draai meestal de rollen om. Ik geef mijn visitekaartje met de vraag om mij te mailen met het verzoek, waarop ik een reply kan doen met de gevraagde foto's.
      Bovendien stuur ik nooit zomaar foto's zonder voorafgaande afspraken over het beoogd gebruik ervan.

      Comment


      • #4
        Re: boertige "klanten"

        Als de foto's willen van een evenement geef ik hun mijn kaartje en vraag ik 50€ voor de foto's op CD of DVD en vermelding van mijn naam als ze gebruikt worden voor een publicatie
        Last edited by Lohad; 18 september 2006, 12:24.
        Nikon materiaal

        Comment


        • #5
          Re: boertige "klanten"

          Dat is de reden waarom ik mijn site yourconcertshots.com opgericht heb. Ik was het namelijk beu om veel tijd te spenderen aan het sturen van de foto's, om dan nadien uren bezig te zijn om uit te leggen op vragen zoals: 'Hoe moet ik een ZIPfoto open doen?' en 'Hoe kan ik dit nu inkaderen?' Of zips terug in stukjes te gaan knippen omdat hun mailboxen met maximum groottes werken.
          Ik geef gewoon een kaartje met mijn URL en dan kunnen ze zelf gaan kijken naar de foto's.
          www.YourConcertShots.com

          Comment


          • #6
            Re: boertige "klanten"

            Heb het tot nu toe ook 1 keer voorgehad : regionale zender organiseert doop van hun luchtballon en hebben naast 2 plaatselijke BV's enkel een videocamera bij...

            Komen er 2 verantwoordelijke "plastrons" naar mij met de vraag of ik de gebeurtenis wil vastleggen en hun doormailen...

            Thuis gekomen met meer dan 70 shots, wat nabewerkt en dezelfde avond nog doorgestuurd...

            Resultaat : Nooit meer iets van gehoord... nog geen bedankje . "Sign O the times " ?

            Lesson learned dus : volgende keer "boter bij de vis" en wel op voorhand....

            Bye
            Silent M.

            Comment


            • #7
              Re: boertige "klanten"

              Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
              Heb het tot nu toe ook 1 keer voorgehad : regionale zender organiseert doop van hun luchtballon en hebben naast 2 plaatselijke BV's enkel een videocamera bij...

              Komen er 2 verantwoordelijke "plastrons" naar mij met de vraag of ik de gebeurtenis wil vastleggen en hun doormailen...

              Thuis gekomen met meer dan 70 shots, wat nabewerkt en dezelfde avond nog doorgestuurd...

              Resultaat : Nooit meer iets van gehoord... nog geen bedankje . "Sign O the times " ?

              Lesson learned dus : volgende keer "boter bij de vis" en wel op voorhand....

              Bye
              Silent M.
              In dat geval kan je best een heel klein formaat doorsturen, eventueel met er nog een groot copyright-teken in het midden van de foto. Dan moeten ze wel reageren als ze je foto's willen .
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: boertige "klanten"

                Wat je ook kan doen: een erotische fotosessie in de plaats vragen Je gaat ofwel geen werk meer hebben, ofwel plezant werk Ttz, er zijn nog wel een paar minder leuke variaties daarvan in te denken natuurlijk...

                In Londen, Picadilly Circus heb ik mijn tante en nonkel ooit door een fotograaf overgehaald gezien om zich te laten trekken, waarna zij 500Fr moesten geven en de foto zou opgestuurd worden. Natuurlijk nooit gebeurd. Ik snap nu hoe zo'n mensen ontstaan
                Last edited by maGuy; 19 september 2006, 22:54.

                Comment


                • #9
                  Re: boertige "klanten"

                  "merci" is er inderdaad vaak te veel aan tegenwoordig, en ik vraag me trouwens af of je foto's dan werkelijk ooit nog gebruikt worden. Voor diegene die het vraagt lijkt het simpel: "stuur maar eens door"...
                  Ik vind Tom zijn oplossing (dat ze je zelf moeten mailen) nog de beste: dan moeten ze zelf toch even de moeite nemen om je papiertje niet kwijt te raken en je adres in te tikken in hun computer.
                  't Is weer typisch "hoe meer mensen ik ken, hoe liever ik mijn kat zie ".
                  Trouwens geheel off topic: hoe komt het dat in Wallonië de meeste mensen "bonjour" zeggen en vriendelijk glimlachen als ze je pad kruisen, terwijl in "arm vlaanderen" de koppen naar de grond gaan en niemand nog iets zegt? Ik weet niet hoe dat bij de Noorderburen zit... maar je moet hier in Vlaanderen eens "goeiendag" zeggen tegen iemand die je passeert op het trottoir of met de fiets, ze bekijken je alsof je een vijs kwijt bent.

                  Comment


                  • #10
                    Re: boertige "klanten"

                    Het enige probleem met Tom zijn oplossing is: hoe weet je wie welke foto(s) wil hebben.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: boertige "klanten"

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Het enige probleem met Tom zijn oplossing is: hoe weet je wie welke foto(s) wil hebben.
                      Bij mij geven ze gewoon het fotonummer op. Om er zeker van te zijn dat alleen de gefotografeerde de foto krijgt vraag ik altijd nog om de exacte lokatie of iets anders waarmee ik kan verifieren.

                      U had made some pictures of my boyfriend and I last saturday on the dam.
                      My boyfriend was wearing a huge trunk on his back.
                      Im the girl with the short red hair.

                      Comment

                      Working...
                      X