Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gestolen in brussel: Minolta Dynax 7D + lensen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gestolen in brussel: Minolta Dynax 7D + lensen

    hallo allemaal,

    er zijn beter manieren om deze community te leren kennen, maar ik zit meestal op dyxum.com, en daar werd naar deze site verwezen in mijn "gestolen" post...

    dus bij deze hallo, alhoewel ik voor het moment geen digtaal toestel meer bezit

    Gisteren gestolen (onder mijn neus vandaan bij wijze van spreken)

    Lowepro Slingshot 200 AW Bag containing:

    * Konika Minolta Dynax 7D - extra battery for 7d.
    * 1 gb CF Card - 2 gb CF Card
    * minolta 20 mm F2.8 - minolta 35-70 F4 - minolta 70-210 F3.5-4.5
    * 67mm B+W polarizer Filter - 55mm B+W polarizer Filter - 55mm Hayo R72 IR filter + various other UV and effect filters

    en nee geen serial nummers gewoon niet aan gedacht en heb alles nog niet zo lang... Al bij de pliesie langsgeweest maar dat zal wel niet veel uithalen.

    Kan een modje dit bij in de " Gestolen Fotomateriaal Informatietopic" topic zetten ? danke.

    Hetgeen ik nu zoek zijn in feite
    * adressen van Franstalige belgische 2de hands sites (zoals Kapazaa bvb)
    * adressen van 2 de hands winkels in het brusselse die ook fotomateriaal verkopen (zoals de "pelemele" voor boeken)

    Groet,
    Minolta 7D en 8mm tot 1000mm lenskes

  • #2
    Re: Gestolen in brussel: Minolta Dynax 7D + lensen

    serienummers? kijk op je garantie papieren/factuur!
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: Gestolen in brussel: Minolta Dynax 7D + lensen

      Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
      serienummers? kijk op je garantie papieren/factuur!
      Heb ik gedaan, op de factuur staat geen SN van de minolta body (enkel een artikel nummer van de "kit") en de lensen heb ik meestal 2de hands gekocht

      geloof me, heb ondertussen al alle papiertjes die ik heb van minolta elf en dertig keer bekeken

      tot zelfs al proberen uit te vissen of the SN niet in de exif data staat maar niks gevonden
      Minolta 7D en 8mm tot 1000mm lenskes

      Comment


      • #4
        Re: Gestolen in brussel: Minolta Dynax 7D + lensen

        bewijs dan maar eens dat het jouw gear is
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: Gestolen in brussel: Minolta Dynax 7D + lensen

          Oorspronkelijk geplaatst door polossatik Bekijk bericht
          Heb ik gedaan, op de factuur staat geen SN van de minolta body (enkel een artikel nummer van de "kit") en de lensen heb ik meestal 2de hands gekocht

          geloof me, heb ondertussen al alle papiertjes die ik heb van minolta elf en dertig keer bekeken

          tot zelfs al proberen uit te vissen of the SN niet in de exif data staat maar niks gevonden
          De verkoper van de kit zou tenminste moeten weten welke serienummers aan jou geleverd werden... Hoe kan hij anders op een correcte manier met garantieaanvragen omgaan ?

          Als je een serienummer van de body had, zou alvast een belangrijk element van je fototas te identificeren zijn.

          Veel succes !
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Gestolen in brussel: Minolta Dynax 7D + lensen

            Ali photo aan 't rouppe koopt geen materiaal meer aan dacht ik.

            Verder ken ik nog Campion (Rue st boniface).

            Ik vrees ervoor jong...

            Hoe is het gebeurd eigenlijk?
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Gestolen in brussel: Minolta Dynax 7D + lensen

              Oorspronkelijk geplaatst door polossatik Bekijk bericht
              Kan een modje dit bij in de " Gestolen Fotomateriaal Informatietopic" topic zetten ? danke.
              Done! Als je toch nog ergens de serienummers kan terugvinden, geef ze dan hier door aub. Heb je ook geen verpakking van het materiaal meer? Vaak staat daar ook een serienummer op.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: Gestolen in brussel: Minolta Dynax 7D + lensen

                Ik weet niet of het werk met KM, maar in de EXIF van mijn foto's staat het serienummer van mijn Canon body vermeld.

                Dave
                pixelpusher

                Comment


                • #9
                  Re: Gestolen in brussel: Minolta Dynax 7D + lensen

                  Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                  Ali photo aan 't rouppe koopt geen materiaal meer aan dacht ik.

                  Verder ken ik nog Campion (Rue st boniface).

                  Ik vrees ervoor jong...

                  Hoe is het gebeurd eigenlijk?
                  Ben vandaag langs geweest bij Ali en die ernaast, bij de photo-Union in anderlecht.
                  Morgen gaa'k langs bij Campoin. Maar ik denk niet dat ze daar gaan opduiken, verkopers hun identiteit word gelogd daar...

                  gewoon stomweg, op de autovrijzondag, met een hoop vrienden rendez-vous aan het AB Caffé, ik zat met mijn rug naar de inham rechts van de ingang (deur blokkeer doorgang dus je kan er niet achterdoor) zak hing aan linkerkant van mijn stoel weg van "het volk", links naast mij zat een vriend en daarnaast was de doorgang versperd door een oplaasbaar ding. Ik ben niet een van de smalsten dus de "doorgang" was echt achter mij dicht

                  Hoe ze zak zelf (aan de andere kant zaten nog 3 man "in mijn richting") gepikt hebben, geen idee... die gast(en) moeten cursus "opgaan in de omgeving" geven.

                  Had ik aan de straatkant gezeten had ik hem nooit afgedaan
                  zo zie je maar, je mag je nooit "veilig voelen" in brussel en mijn volgende zak haak ik aan een ketting aan mijn broek vast!

                  Ik heb de LU internetshop waar ie vandaan komt gemailt, maar ik vind echt geen SN... in de "makernotes" van de exif data zie ik een paar dingen die op een SN lijken maar ik heb geen manier om dat te checken. Mocht er hier Minolta mensen zijn, kunne jullie even kijken aub?
                  Minolta 7D en 8mm tot 1000mm lenskes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gestolen in brussel: Minolta Dynax 7D + lensen

                    Mijn nummer van de 5D is '97509398'
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gestolen in brussel: Minolta Dynax 7D + lensen

                      Hey,

                      Spijt mij te horen van deze diefstal. Is altijd weer kl***.
                      Misschien helpt dit toch om je serienummer terug te vinden:
                      mijne KM D7D is 00501858

                      Happyboedha
                      Sony A700

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gestolen in brussel: Minolta Dynax 7D + lensen

                        Oorspronkelijk geplaatst door polossatik Bekijk bericht

                        Hetgeen ik nu zoek zijn in feite
                        * adressen van Franstalige belgische 2de hands sites (zoals Kapazaa bvb)
                        * adressen van 2 de hands winkels in het brusselse die ook fotomateriaal verkopen (zoals de "pelemele" voor boeken)
                        Ben je van plan om al deze sites in de gaten te gaan houden of apparatuur te koop aangeboden wordt?
                        Plaats zelf ook advertenties dat je naar een 2ehands Dynax 7D op zoek bent!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gestolen in brussel: Minolta Dynax 7D + lensen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Happyboedha Bekijk bericht
                          Hey,

                          Spijt mij te horen van deze diefstal. Is altijd weer kl***.
                          Misschien helpt dit toch om je serienummer terug te vinden:
                          mijne KM D7D is 00501858

                          Happyboedha
                          nah niks dat in de buurt komt...

                          Oorspronkelijk geplaatst door jcqc Bekijk bericht
                          Ben je van plan om al deze sites in de gaten te gaan houden of apparatuur te koop aangeboden wordt?
                          Plaats zelf ook advertenties dat je naar een 2ehands Dynax 7D op zoek bent!
                          EXCELLENTE tip!!! danke!
                          Minolta 7D en 8mm tot 1000mm lenskes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gestolen in brussel: Minolta Dynax 7D + lensen

                            En in de EXIF van uw foto's ... daar geen serienummer te vinden?

                            Edit : Oeps ... al gezegd precies ... wel bijvoegen dat je het niet met alle programma's kan zien. ACDSEE geeft het o.a. wel weer.
                            Last edited by VerSeg; 19 september 2006, 20:23.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gestolen in brussel: Minolta Dynax 7D + lensen

                              Oorspronkelijk geplaatst door polossatik Bekijk bericht
                              * adressen van Franstalige belgische 2de hands sites (zoals Kapazaa bvb)
                              * adressen van 2 de hands winkels in het brusselse die ook fotomateriaal verkopen (zoals de "pelemele" voor boeken)
                              Dit is zeker geen slecht idee.. laten we verschillende sites hier samenzetten... (en niet alleen sites van rond het brusselse... ze kan allang in het buitenland zitten )

                              Oorspronkelijk geplaatst door jcqc Bekijk bericht
                              Ben je van plan om al deze sites in de gaten te gaan houden of apparatuur te koop aangeboden wordt?
                              Plaats zelf ook advertenties dat je naar een 2ehands Dynax 7D op zoek bent!
                              ik zou het niet zo specifiek zeggen... gewoon goed in het oog houden...

                              veel succes...

                              Lesley.
                              -=- Light is the key...

                              Comment

                              Working...
                              X