Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergrond materiaal [?]

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Achtergrond materiaal [?]


    Wat gebruiken jullie zoal als achtergrond
    En waar haal je het Waar moet je op letten
    Daarmee bedoel ik voornamelijk soorten canvassen, papier of ……..

    Ben benieuwd.


    Nikon D300s + Nikon AF-S VR 18-200mm + Nikon AF-S VR 105mm f/2.8G ED-IF Micro + en Speedlight SB-800;
    Lidnummer BD0066BE

  • #2
    Canvas is mooi spul, maar neemt veel plek in beslag, en zeker als je het verft (met latex) voor een leuke achtergrond heb je kans op barsten in de verflaag. Papier is duur, in ieder geval het papier wat ze in de studio gebruiken, en dan oa nog stof, goedkoop en makkelijk te bewaren. Maar misschien zijn er nog meer mensen met tips en ervaring
    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

    Comment


    • #3
      ik heb pvc buizen waar ik het stof opzet met dubbelzijdig plakband.
      als het vies is gooi ik het zo in de wasmachine.

      ik gebruik stof, meestal Lycra (elastisch) dat kreukt niet.
      is ook verkrijgbaar op 2.40 breed...

      mvg
      gabriella
      Canon 300D en 350D
      canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
      canon 20-35 usm

      Comment


      • #4
        In de studio maak ik gebruik van Lastolite canvas achtergronden, ze zijn niet echt goedkoop te noemen maar hebben het voordeel tegenover papier dat ze zeer sterk zijn en ze geven ook zeer goed op de foto. Ik het Antwerpse worden deze achtergronden verkocht door Servix & Partners in Aartselaar. Daar vindt je trouwens alle materiaal voor de studio. Papieren achtergrond heeft het voordeel dat het stukken goedkoper is dan canvas maar door zijn monochrome kleur kan er een kleurzweem van het papier overgaan naar het model. Ik heb verschillende rollen liggen maar ze worden nog eerder zelden gebruikt, het beste resultaat in papier krijg met een licht grijs dat neutraal werkt en geen kleurzweem geeft.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Bedankt allemaal voor de tips, nu ga ik opzoek naar wat bruikbaars.

          Groetjes,
          Nikon D300s + Nikon AF-S VR 18-200mm + Nikon AF-S VR 105mm f/2.8G ED-IF Micro + en Speedlight SB-800;
          Lidnummer BD0066BE

          Comment

          Working...
          X