Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reparatie Nikon 300mm ED 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reparatie Nikon 300mm ED 2.8

    Hoi,
    Heeft iemand ervaring met repareren van de autofocus van deze lens.
    Is er een alternatief i.p.v. Nikon, Prijzen e.d.
    Alle info is welkom.

  • #2
    Re: Reparatie Nikon 300mm ED 2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door fly Bekijk bericht
    ...
    Is er een alternatief i.p.v. Nikon, Prijzen e.d.
    Alle info is welkom.
    Sigma 300mm EX DG HSM f2.8
    Prijs: ca. 1990 €

    Comment


    • #3
      Re: Reparatie Nikon 300mm ED 2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door fly Bekijk bericht
      Hoi,
      Heeft iemand ervaring met repareren van de autofocus van deze lens.
      Is er een alternatief i.p.v. Nikon, Prijzen e.d.
      Alle info is welkom.
      Ken je wat meer specifiek zijn? Over welk versie heb je het?

      De AF 300mm f2.8 IF-ED?
      De AFI 300mm f2.8D IF-ED?
      De AFS 300mm f2.8D IF-ED?
      De AFS 300mm f2.8D IF-ED II?
      De AFS VR 300mm f2.8G IF-ED?

      Waarom vraag je het? Heb je één van de genoemde objectieven en wat is er precies mis?

      MVG,

      Comment


      • #4
        Re: Reparatie Nikon 300mm ED 2.8

        Hoi Frank,

        Het gaat om deze lens (ED 300mm f2.8 D AF-I) kan hem overnemen, maar zowel auto als de manual focus werken niet. Verder is hij in goede staat. Ik denk er over om hem te kopen maar heb geen benul wat de rep. gaat kosten.
        Misschien dat hier iemand ervaring heeft.
        Fly

        Comment


        • #5
          Re: Reparatie Nikon 300mm ED 2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door fly Bekijk bericht
          Hoi Frank,

          Het gaat om deze lens (ED 300mm f2.8 D AF-I) kan hem overnemen, maar zowel auto als de manual focus werken niet. Verder is hij in goede staat. Ik denk er over om hem te kopen maar heb geen benul wat de rep. gaat kosten.
          Misschien dat hier iemand ervaring heeft.
          Fly
          Oei oei, een objectief waar kosten aan zijn, zou ik zelf nooit of tenimmer overnemen Hoe goed de Nikon 300mm f2.8 reeks wel is (ik heb zelf de eerste AFS ), defekt is defekt Waarom laat de eerste eigenaar 'm zelf niet repareren? Heeft ie zelf moeite gedaan om te horen of ie wel gerepareerd KAN worden? Indien niet en met de wetenschap dat MF het ook niet doet is het objectief misschien klaar voor de schroothoop

          MVG,

          Comment


          • #6
            Re: Reparatie Nikon 300mm ED 2.8

            Indien het objectief je echt aanstaat en de prijs interessant is, vraag de eigenaar om deze binnen te geven bij een erkend Nikon verdeler in Nederland of Frankrijk (in België passet je via Procirep waarvan de administratie een puinhoop is, ze hebben mijn dossier weken verloren).
            Laat en bestek maken (dat je zelf betaald als je hem niet koopt) en beslist nadien.
            Je weet zo of de lens nog te maken is en heb na herstelling weer enkele maanden waarborg.
            Het oog en niet het toestel bepaalt de kwaliteit van een foto.

            Comment


            • #7
              Re: Reparatie Nikon 300mm ED 2.8

              Bedankt voor de adviezen, en Eddy dat is een goed plan. Ga ik de verkoper voorstellen.

              Comment


              • #8
                Re: Reparatie Nikon 300mm ED 2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door fly Bekijk bericht
                Hoi Frank,

                Het gaat om deze lens (ED 300mm f2.8 D AF-I) kan hem overnemen, maar zowel auto als de manual focus werken niet. Verder is hij in goede staat. Ik denk er over om hem te kopen maar heb geen benul wat de rep. gaat kosten.
                Misschien dat hier iemand ervaring heeft.
                Fly
                Dat de AF niet werkt kan ook aan je camera liggen. Dit is een professioneel objectief en veel camera's kunnen dat niet aan. Met de actuele camera's zul je nu geen problemen hebben.
                Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                Comment


                • #9
                  Re: Reparatie Nikon 300mm ED 2.8

                  Ik heb een S3 Pro, daar zou hij op moeten werken. Maar heb na informatie besloten met deze lens niet verder te gaan.

                  Comment

                  Working...
                  X