Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 12-24.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 12-24.

    Daar ik een 24-105 ga aanschaffen en dus nog een breedthoeklens wil denk ik aan een tokina 12-24 iemand ervaring goed of niet. Alvast bedankt mvg duindistel

  • #2
    Re: Tokina 12-24.

    We vertrekken volgende week voor een dagje of 4 Barcelona en dit setje zal zeker in de tas belanden , Tokina 12-24 f4 , 24-105L f4 IS en waarschijnlijk de 70-200L f2.8 , wees gerust t’is zeker een goed lensje voor die prijs, ook qua bouw is dit een voorbeeldlens ! De mijne is wel merkbaar beter vanaf 14mm maar zeker bruikbaar op 12 , breedhoek zal immer een compromis blijven.
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: Tokina 12-24.

      Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
      Daar ik een 24-105 ga aanschaffen en dus nog een breedthoeklens wil denk ik aan een tokina 12-24 iemand ervaring goed of niet. Alvast bedankt mvg duindistel
      Deze test al gelezen? http://www.kenrockwell.com/tech/digi...comparison.htm


      Zeker onderaan 'What About Canon?' lezen

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Tokina 12-24.

        bezit zelf de canon 10-22 en vind deze super;
        is wel wat duurder maar met de canon Cash Back is dat weeral 100€uitgespaard en is het verschil niet zo groot.

        een Nikon D7000, glas, een Ixus 860 IS

        Comment


        • #5
          Re: Tokina 12-24.

          Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
          Daar ik een 24-105 ga aanschaffen en dus nog een breedthoeklens wil denk ik aan een tokina 12-24 iemand ervaring goed of niet. Alvast bedankt mvg duindistel
          kijk even wat Elsan er mee heeft gemaakt, ik ben overstag hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Tokina 12-24.

            ik ben zeer tevreden over die lens, en staat meestal op mijn body
            Last edited by sensor; 16 september 2006, 10:52.
            Groeten Sensor

            Comment


            • #7
              Re: Tokina 12-24.

              Prima lenske !
              Zorg er wel voor dat je de zonnekap er juist opvijst anders worden de randen zichtbaar op 12mm.

              Slim filter is niet nodig.
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Re: Tokina 12-24.

                Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                ik ben zeer tevreden over die lens, en staat meestal op mijn body.
                Op deze link zie je wat foto's die ik heb geplaatst met de tokina 12-24 http://www.masurfspot.be/phpBB2/viewtopic.php?t=396

                http://www.masurfspot.be/phpBB2/view...954dc85eca4b64
                Ja dat zijn wel overtuigende foto's, alvast bedankt

                Comment


                • #9
                  Re: Tokina 12-24.

                  Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                  ik ben zeer tevreden over die lens, en staat meestal op mijn body

                  ik heb de link inmiddels verwijderd in mijn quote, ik denk er nu aan dat dit misschien niet mag
                  Groeten Sensor

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tokina 12-24.

                    Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                    ik heb de link inmiddels verwijderd in mijn quote, ik denk er nu aan dat dit misschien niet mag
                    geen probleem hoor kheb het opgeslagen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tokina 12-24.

                      Voor de prijs moet je het zeker niet laten, een lensje van topkwaliteit die 12-24mm van Tokina
                      Maar vergeet ook de 10-20mm van Sigma niet, deze is nog iets breder wat in de praktijk nogal kan schelen
                      Last edited by jpjp; 16 september 2006, 19:35. Reden: 10-20mm ipv 10-22mm van Sigma

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tokina 12-24.

                        Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
                        Voor de prijs moet je het zeker niet laten, een lensje van topkwaliteit die 12-24mm van Tokina
                        Maar vergeet ook de 10-20mm van Sigma niet, deze is nog iets breder wat in de praktijk nogal kan schelen

                        die sigma is wel breder en dat kan voor binnenfotografie inderdaad wat schelen, maar volgens de kenners is de tokina beduidend beter, google maar eens.
                        Groeten Sensor

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tokina 12-24.

                          Prima lens hoor, meeste foto's op deze site zijn hoofdzakelijk met de 12-24 gemaakt.
                          Deze interieurs eveneens:

                          Het is alsof je in een grot binnentreedt, het schaarse licht komt van enkele kleine raampjes, hier en daar een verborgen lichtspeet. De doopfont is een grote schelp waarin continu druppels vallen, de schelp druppelt op zijn beurt over in het de spleet in de grond. Dit rustige 'ploink ploink' vult de hele ruimte. St Petri


                          Smt.
                          Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tokina 12-24.

                            Oorspronkelijk geplaatst door summit Bekijk bericht
                            Prima lens hoor, meeste foto's op deze site zijn hoofdzakelijk met de 12-24 gemaakt.
                            Deze interieurs eveneens:

                            Het is alsof je in een grot binnentreedt, het schaarse licht komt van enkele kleine raampjes, hier en daar een verborgen lichtspeet. De doopfont is een grote schelp waarin continu druppels vallen, de schelp druppelt op zijn beurt over in het de spleet in de grond. Dit rustige 'ploink ploink' vult de hele ruimte. St Petri


                            Smt.
                            Alvast iedereen bedankt voor de reactie mijn besluit staat vast ik ga ze halen die lens samen met de 24 105 IS van canon of mischien brengt de sint ze wel wie weet???? mvg duindistel

                            Comment

                            Working...
                            X