Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200L f2.8+ Canon 1.4X extender voor spotprijs?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70-200L f2.8+ Canon 1.4X extender voor spotprijs?

    Ik heb vandaag aanbod gekregen in de fotoclub van iemand om een bijna niet gebruikte 70-200L f2.8 + 1.4extender te kopen voor het zachtprijsje van 800€. Inclusief koker, statiefring...

    Wat denken jullie heirvan. Momenteel zit ik met de 100-400L IS. Deze inruilen ervoor?
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

  • #2
    Re: 70-200L f2.8+ Canon 1.4X extender voor spotprijs?

    ik zou dat wel doen , heb zelf de 70-200 2.8 en gebruik een 2x extender
    zelfs met de 2x komt je focaal nog tot 4 alwaar de 100-400 daar al over zit

    ik denk dat het verschil f/IS in sluitertijd ongeveer overeen komt
    www.Klikkerdeklik.be
    Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

    Comment


    • #3
      Re: 70-200L f2.8+ Canon 1.4X extender voor spotprijs?

      go blazor, go!
      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: 70-200L f2.8+ Canon 1.4X extender voor spotprijs?

        Er van uitgaande dat het inderdaad geen IS-versie is ...

        Daar ga je heel snel spijt van krijgen denk ik. Die 2.8 weegt niet op tegen die IS.
        2.8 is goed om snel scherp te stellen maar een foto effectief nemen op 2.8 doe je weinig en dan haal je heel snel het voordeel van de IS er uit.

        Dit neemt niet weg dat het een heel goede lens is hé ...
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: 70-200L f2.8+ Canon 1.4X extender voor spotprijs?

          Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
          Ik heb vandaag aanbod gekregen in de fotoclub van iemand om een bijna niet gebruikte 70-200L f2.8 + 1.4extender te kopen voor het zachtprijsje van 800€. Inclusief koker, statiefring...

          Wat denken jullie heirvan. Momenteel zit ik met de 100-400L IS. Deze inruilen ervoor?
          Indien je zelf twijfelt of je hem wil of niet: ik wil hem wél
          Mijn voorstel: (als je hem zelf niet wil uiteraard) koop hem en verkoop hem door aan mij, ben bereid er meer voor te geven.

          Comment


          • #6
            Re: 70-200L f2.8+ Canon 1.4X extender voor spotprijs?

            Ik heb zelf een Sigma 70-200 f2,8 en een Canon 100-400 L IS, maar dat zijn lenzen die ik voor totaal verschillende doeleinden gebruik. De ene vervangt de andere niet (ook niet in combinatie met extenders), ze vullen elkaar aan .

            Een 100-400 inruilen voor een 70-200, dat zou ik dus nooit doen. De 70-200 f2,8 erbij nemen, dat wel .



            (Een statiefring en een koker zitten standaard bij een 70-200 f2,8 geleverd, die horen er dus altijd bij. Bij een 70-200 f4 moet je nog apart een statiefring kopen als je die wil.)
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: 70-200L f2.8+ Canon 1.4X extender voor spotprijs?

              Doen !!! :g
              Canon 40D + Lots of Glass

              Comment


              • #8
                Re: 70-200L f2.8+ Canon 1.4X extender voor spotprijs?

                Hoe zit dat met de AF met dien extender. Ik weet dat die werkt tot f5.6. Maar de snelheid????
                Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                http://www.racenews.be

                Comment


                • #9
                  Re: 70-200L f2.8+ Canon 1.4X extender voor spotprijs?

                  de AF gebruik ik niet met de extender
                  www.Klikkerdeklik.be
                  Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: 70-200L f2.8+ Canon 1.4X extender voor spotprijs?

                    AF werkt perfekt met de extender !!
                    Je verliest maar 1 stop, dus heb je een 280mm f/4 all the way !

                    Trouwens het kwaliteitsverlies dat je hebt met de 1.4 is heeeeel acceptabel ... wat je niet van de 2X externder kan zeggen .

                    Gewoon dooen, is een zeer goede prijs !

                    Als je niet overtuigd bent, wil ik die wel overnemen

                    gr,

                    Christophe
                    Canon 40D + Lots of Glass

                    Comment


                    • #11
                      Re: 70-200L f2.8+ Canon 1.4X extender voor spotprijs?

                      stel je neemt de 70-200 en je doet je 100-400 van de hand: dan heb ik wel interesse in de 100-400...

                      Comment


                      • #12
                        Re: 70-200L f2.8+ Canon 1.4X extender voor spotprijs?

                        gisteren nog de test gedaan op de 1d.. zelfde lens en op f8 (AF op snel en snlelheid ingeschakeld) gaat meer dan rap genoeg, kan 'm nie volge ze, denk da een 30d/20d nie veel moet onderdoen qua focus op f5.6 ter vergelijking

                        de enige reden waarom ik zou kunne profiteren van de IS versie is wanneer ik vanop afstand (200mm) iets in een club wil fotograferen zonder flits..(ja duh..)

                        maar dan gaat de iso een tikje omhoog(heb toch een laag ruisgehalte op de 1d) en 't dia een beetje toe(f3.5-4)) en kan ik evenzeer een trage sluiter nemen. met de 24-70 lukt 't toch perfect dus..

                        snap die IS politiek nimeer, alles moet maar met IS... dacht dat die dingen er waren om de man met de minder vaste hand een handje te helpen of om toch goed werk af te kunne leveren in extreme omstandigheden...
                        tegewoordig kan hier blijkbaar niemand meer een mooie foto maken zonder IS

                        Comment


                        • #13
                          Re: 70-200L f2.8+ Canon 1.4X extender voor spotprijs?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere Bekijk bericht
                          gisteren nog de test gedaan op de 1d.. zelfde lens en op f8 (AF op snel en snlelheid ingeschakeld) gaat meer dan rap genoeg,
                          Scherpstellen gebeurt wel op de laagste f-waarde dat de lens aan kan (verhoogd met eventueel verlies van extender).
                          Als u een f2.8 lens op f8 instelt dan gebeurt het scherpstellen aan f2.8 en het nemen van de foto aan f8.
                          de enige reden waarom ik zou kunne profiteren van de IS versie is wanneer ik vanop afstand (200mm) iets in een club wil fotograferen zonder flits..(ja duh..)
                          Als het dit is dat u van IS denkt, dan moet u het zekers niet kopen
                          IS doet wel meer dan dit en ook op kortere afstand.
                          snap die IS politiek nimeer, alles moet maar met IS...
                          Da's duidelijk
                          tegewoordig kan hier blijkbaar niemand meer een mooie foto maken zonder IS
                          Of misschien nog betere met IS zonder altijd met een statief te moeten rondlopen
                          Niet zeggen dat je altijd overal voldoende licht hebt om snelle sluitertijden te kunnen gebruiken hé ... of dat je die lens altijd op 2.8 gebruikt.
                          Last edited by VerSeg; 17 september 2006, 08:53.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: 70-200L f2.8+ Canon 1.4X extender voor spotprijs?

                            en als je beslist de 70-200 2.8 toch niet te kopen, mag je je de persoon uit de fotoclub altijd mijn adres geven en dan koop ik hem meteen want ik zit al een tijdje te zoeken naar deze lens
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: 70-200L f2.8+ Canon 1.4X extender voor spotprijs?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Scherpstellen gebeurt wel op de laagste f-waarde dat de lens aan kan (verhoogd met eventueel verlies van extender).
                              Als u een f2.8 lens op f8 instelt dan gebeurt het scherpstellen aan f2.8 en het nemen van de foto aan f8.
                              Als het dit is dat u van IS denkt, dan moet u het zekers niet kopen
                              IS doet wel meer dan dit en ook op kortere afstand.
                              Da's duidelijk
                              Of misschien nog betere met IS zonder altijd met een statief te moeten rondlopen
                              Niet zeggen dat je altijd overal voldoende licht hebt om snelle sluitertijden te kunnen gebruiken hé ... of dat je die lens altijd op 2.8 gebruikt.
                              snap IS wel zenne :-)

                              maar dat je nu geen normale foto meer kan maken zonder IS.. zo begint 't er toch op te lijken..

                              hoe lichtsterker de lens hoe sneller jah weet ik ook wel...

                              maar ik weet wel dat het met de gehurde 24-105 niet beter lukte om een bewegend item in het donker scherper op de foto te zetten tov mijn 24-70 2.8..
                              't enige voordeel wat ik 'r uithaalde is dat ik iets langere sluitertijden kon hanteren om het bewegen van jezelf te verhelpen...
                              vind 350€ meer geven aan IS wat teveel van 't goeie :-)

                              die gewone 70-200 is een pracht van een lens,of zen u IS heeft of nie..

                              Comment

                              Working...
                              X