Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS - FD Adapter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS - FD Adapter

    Hi

    Heeft er iemand ervaring met een eos- FD adapter , welke toelaat om de 'oude' FD lenzen op een EOS body te gebruiken ?

    Ik zou op die manier een paar lenzen met vaste brandpuntafstand doch met F1.2 en 1.4 aan betaalbare prijs kunnen aankopen zodat ik niet constant op iso 1600 moet liggen kl**tviolen in bv flits-werende musea


    Benieuwd voor jullie ervaringen
    www.Klikkerdeklik.be
    Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

  • #2
    Re: EOS - FD Adapter

    Ik heb er nog een gehad maar het resultaat is niet schitterend .mvg duindistel

    Comment


    • #3
      Re: EOS - FD Adapter

      ben es benieuwd . heb een eos-fd adapter ring gekocht voor 25 euro en een 50mm 1.4 fd voor 20 euro ... zullen volgende week arriveren
      Mocht het tegenslaan is er geen ramp gebeurd .... doch mocht het meevallen zullen de 17 , 85 en 135 hier ook rap staan
      www.Klikkerdeklik.be
      Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

      Comment


      • #4
        Re: EOS - FD Adapter

        Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
        ben es benieuwd . heb een eos-fd adapter ring gekocht voor 25 euro en een 50mm 1.4 fd voor 20 euro ... zullen volgende week arriveren
        Mocht het tegenslaan is er geen ramp gebeurd .... doch mocht het meevallen zullen de 17 , 85 en 135 hier ook rap staan
        Je zult rap je AF missen.

        Comment


        • #5
          Re: EOS - FD Adapter

          awel ... ik gebruik da weinig , 80% van de tijd staan mijn lenzen in MF

          In mijn 300d's steken andere focus screens (ben voor de 20D nu nog op zoek)
          www.Klikkerdeklik.be
          Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

          Comment


          • #6
            Re: EOS - FD Adapter

            Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
            awel ... ik gebruik da weinig , 80% van de tijd staan mijn lenzen in MF

            In mijn 300d's steken andere focus screens (ben voor de 20D nu nog op zoek)
            Dan zul je voor weinig geld veel FD lenzen kunnen kopen

            Comment


            • #7
              Re: EOS - FD Adapter

              Ik heb er vroeger eentje gehad voor mijn 300D toen ik een aantal FD lenzen van mijn vader geërfd had (en nog geen geld had om andere te kopen).

              Ik heb deze voornamelijk gebruikt om mijn toestel te leren gebruiken en gewoon wat met die lenzen te spelen. Vrij vlug nadien heb ik dan andere lenzen gekocht.


              Heb deze een paar maand geleden verkocht aan DES dus hij kan je misschien wel een aantal voorbeeldfoto's tonen.

              In Engeland waren deze adapters eigenlijk nog goed te vinden en toch nog wel bij prijs.


              Mvg

              Steven
              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

              Comment


              • #8
                Re: EOS - FD Adapter

                Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                awel ... ik gebruik da weinig , 80% van de tijd staan mijn lenzen in MF
                In mijn 300d's steken andere focus screens (ben voor de 20D nu nog op zoek)
                Sorry voor de off-topic, maar welke focus screens ?
                Heb je dit zelf gedaan ?
                100% tevreden van het resultaat ?

                Grtz, Yuri
                Canon PowerShot A80 is back alive !!!

                Comment


                • #9
                  Re: EOS - FD Adapter

                  ik heb die focus screens 2 jaar geleden gekocht op ebay (weet nimmeer van wie) . ze passen in de 300d en de 10d camera's .

                  Plaatsen is makkelijk : lens eraf , boven de spiegel zit een clipsje (rond je focusscreen achter die zwarte mousse rand) gewoon in't midden indrukken en richting spiegel duwen . dan focusscreen eruit -> ander erin -> clips terug en klaar . duurt 1 minuut .

                  Uiteraard : je gaat veel stofdeeltjes zien door de zoeker als je constant die screens wisselt maar da maakt ni uit . belangrijkste is dat ik in het midden nu een cirkel heb die zwart blijft indien geen focus en beeld geeft indien focus . Zo kan je bij low-light conditions zeer snel en correct manueel focusseren
                  www.Klikkerdeklik.be
                  Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                  Comment

                  Working...
                  X