Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's beoordelen op plat scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's beoordelen op plat scherm

    Ik heb nu twee jaar een 15 inch "platte monitor" van HP (kweenie welk typenummer want ik zit nu op mijn werk) die bij de HP-desktop zat. Dit is mijn eerste "platte" .

    Wat mij toen direct opviel en wat een redelijke teleurstelling was (en dit hoe langer meer), is de moeilijkheid om foto's te beoordelen, omdat het kantelen van het scherm of het hoger of lager gaan zitten een enorme invloed heeft op de helderheid van je foto. Hoe lossen jullie dat op, zodat je foto niet te licht of te donker is? Moet ik op zoek naar een andere monitor (hebben nieuwere monitors daar geen last van???)

    thx
    Alpha male no more.
    Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
    FB: Joska Joska.

  • #2
    Re: foto's beoordelen op plat scherm

    de 'nieuwere' en 'betere' monitors hebben een grotere kijkhoek zowel verticaal als horizontaal

    en als je daarbij ook nog een 'betere' kleurweergave wilt, zal je ook meer betalen
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Re: foto's beoordelen op plat scherm

      Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
      de 'nieuwere' en 'betere' monitors hebben een grotere kijkhoek zowel verticaal als horizontaal

      en als je daarbij ook nog een 'betere' kleurweergave wilt, zal je ook meer betalen
      Enkele "aanraders"???
      Alpha male no more.
      Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
      FB: Joska Joska.

      Comment


      • #4
        Re: foto's beoordelen op plat scherm

        Oorspronkelijk geplaatst door Cadfael Bekijk bericht
        Enkele "aanraders"???
        heb hier sinds een paar maanden een HP-vs-17, machtig ding, vergeleken met de vorige.(zo,n groot dik ding).
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: foto's beoordelen op plat scherm

          Apple Cinema Display (20-inch flat-panel) voor 799 euro

          Comment

          Working...
          X