Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Axalp komt er weer aan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Axalp komt er weer aan

    Mijn eerste reactie toen ik de F-18s door het dal zal vliegen was en daarna

    's Morgensvroeg opstaan om 5 uur zodat je rond 6 uur aan het begin van de berg kunt zijn. Dan een 'helse' (tis te doen) klim van +-2 uur. (Iets meer tellen als je regelmatig rust).

    Dan ben je boven op de Axalp (een hoogte van 2242m).
    Als het gesneeuwd heeft heb je geluk en ongeluk, geluk voor de mooie achtergrond op de foto's en ongeluk voor de gladde klim die je moet maken. Wij hadden redelijk (niet echt superveel) wat sneeuw op de achtergrond en gelukkig weinig sneeuw op het te beklimmen pad.

    Als je op de berg staat en je kijkt achter je dan kijk je recht op de Briensersee, dit is een meer dat er pratcih uitziet vanop de Axalp! (kwestie van orientatie (bv google earth)

    Dit jaar wordt de demo gehouden op 11 en 12 oktober met als reservedag 13 oktober. Maar ook op maandag en dinsdag kun je de berg op want dan wordt er zowel voormiddag als namiddag volop geoefend!

    Wil je gaan maar twijfel je?
    Een woord: DOEN !!

    Ohja,
    400mm is perfect tijdens de demo! Ze vliegen echt onder je door, boven je en recht voor je ze komen langs alle kanten !

    Enkele foto's die een beetje de sfeer omschrijven tijdens het Axalp gebeuren.
    Meer foto's van vorig jaar vinden jullie op mijn website.

    Tot dan!!







    Grtzz Dirk
    ________________________________________________

  • #2
    Re: Axalp komt er weer aan

    heel maf die laatste opname.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Axalp komt er weer aan

      Goeie dag hoor. Nou staan de switsers hierom bekend maar toch, dat lukt mij in de sim FA18 niet eens
      Geweldig wat die mannen met een vliegtuig kunnen he. Absoluut top.
      ____________________________________________
      Met vriendelijke groet. Nico H
      Mijn vliegtuig foto site

      Comment


      • #4
        Re: Axalp komt er weer aan

        He Dirk,

        Laat hopen dat we zulk weer als vorig jaar hebben,maar dat is afwachten natuurlijk.De laatste opname vind ik dan ook zeer geslaagd en geeft een indruk hoe de Zwitsers door de bergen klieven.
        Het is dan ook bekend dat ze meesters zijn om door zulk terrein te vliegen.
        Ik kijk er al weer met veel plezier naar uit.

        Groetjes,
        DIRK

        Comment


        • #5
          Re: Axalp komt er weer aan

          Kan je wat info verschaffen voor het traject en logie?
          "Breng beweging in een stilstaand beeld"

          Comment


          • #6
            Re: Axalp komt er weer aan

            Mooie foto's. Zeker die 3de is wel apart met die bergen.
            Ik heb je site ook eens bekeken en daar staan ook zeer mooie foto's op van Axalp.

            Ik had nooit geweten dat de Axalp zo bekend was vanwege zijn F-18's. Ik ga daar al jaren op skivakantie, en dan zie je zo nu en dan ook wel eens een straaljager over vliegen en schieten. Maar ik had me nooit voorgesteld dat er mensen daar naar toe gingen om foto's te maken van straaljagers. Toch leuk om dat ook eens te zien
            Ik neem aan dat die foto's dan gemaakt zijn op het hoogste punt van de Axalp (dus nog 200 meter hoger dan de skilift), hoe kom je daar dan?
            Heb je misschien ook nog natuurfoto's gemaakt van de Axalp zelf?
            http://www.mtange.nl

            Comment


            • #7
              Re: Axalp komt er weer aan UPDATE

              Hoi,

              Wij hebben vorig jaar bij de basis van meiringen geslapen (Unterbach heet het dorpje), vraag me niet naar de naam van het hotel / zimmerfrei want dat had iemand anders geregeld.

              Kijk eens op deze link : http://map.search.ch/axalp?poi=- als je een beetje naar het zuid oosten gaat dan zie je de tschjingel. Als ik mij niet vergis is dat de berg van foto 1.


              Op deze kaart zie je de route. De lichtblauwe lijn is de skilift (die was enkel open op de showdagen van woensdag en donderdag vorig jaar) dus om eer te geraken zonder lift moet je de volledige rode route volgen.

              Natuurfoto's heb ik niet echt gemaakt enkel een paar wide angle shots waar vliegtuigen opstaan.



              Grtzz

              PS kijk eens naar mijn derde en vierde foto, dan kun je precies zien doorwelk spleetje deze F-18 vliegt!
              ________________________________________________

              Comment


              • #8
                Re: Axalp komt er weer aan

                Oorspronkelijk geplaatst door Air Defence Bekijk bericht
                Ja Dirk,

                ...en dan te bedenken dat sommigen onder ons (vier Belgen eigenlijk) reeds in 1996 dat bergske bedwongen om met hooguit 20 Zwitsers op + 2.000m te staan keuvelen terwijl de Staffel 10 AMIRs bijna onze haren kamden bij extreme low-level subsonic recce runs
                Alas, good times never last...

                Ach ja, wij hebben zo ook de Hunters en Vampires/Venoms gemist

                Mijn advies :
                trek er eens naartoe en have a piece of swiss air defence voordat ze die range ook sluiten onder politieke druk van 'de groenen'.
                :::: Canon :::: 1D MkII N
                :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

                Comment


                • #9
                  Re: Axalp komt er weer aan UPDATE

                  Dat moet dan nog een behoorlijke wandeling zijn geweest ja. Maar dat zal zeker wel beloond worden met een zeer mooi uitzicht.

                  Die laatste foto vind ik ook wel wat hebben, zeker door de natuur erbij.
                  http://www.mtange.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Axalp komt er weer aan

                    Meer info voor de 11ste & 12de Oktober

                    "Breng beweging in een stilstaand beeld"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Axalp komt er weer aan

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zuiderbuur Bekijk bericht
                      Ja Dirk,

                      ...en dan te bedenken dat sommigen onder ons (vier Belgen eigenlijk) reeds in 1996 dat bergske bedwongen om met hooguit 20 Zwitsers op + 2.000m te staan keuvelen terwijl de Staffel 10 AMIRs bijna onze haren kamden bij extreme low-level subsonic recce runs
                      Alas, good times never last...

                      Ach ja, wij hebben zo ook de Hunters en Vampires/Venoms gemist

                      Mijn advies :
                      trek er eens naartoe en have a piece of swiss air defence voordat ze die range ook sluiten onder politieke druk van 'de groenen'.
                      Hmmm, AMIRs

                      Filmpje Mirage's

                      Greetings,
                      Schanske

                      Comment

                      Working...
                      X