Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograferen voor dummies

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotograferen voor dummies

    Kan er iemand mij lektuur aanraden om te starten met fotografie en meer bepaald digitale fotografie. Zoiets in het genre van fotografie voor dummies
    Erwin
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

  • #2
    DE boek van Erik Mansvelders. Hij heet "Digitale Fotografie"

    alle aspecten, van camera-types, lenzensysteem, diafragma, sluiter enz.. worden uitgelegd en het gebruik ervan toegelicht. Dan wordt er ook nog bijzonder gekeken naar het digitale aspect en de nabewerking van je beelden.

    Je vindt hem bij de betere boekhandel.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3

      Ergens online te koop ? (Ik ben zoooo lui... )
      Niet bij Proxis. Totdaar mijn kennis van online-boekenwinkels.

      Thanks,
      Tom

      Comment


      • #4
        Het boek is te koop in het computerwinkeltje voor 49 euro.
        Kijk eens op www.hcw.be onder de rubriek "boeken" . De adressen zijn er tevens op te vinden.
        Erwin
        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

        Comment


        • #5
          Originally posted by unick
          Niet bij Proxis. Totdaar mijn kennis van online-boekenwinkels.
          Wel bij proxis. Zoek maar eens op "digital fotografie" NL Boeken. Of op ISBN nummer : 9039519838

          mvg,
          peter

          Comment


          • #6
            Bij ons in de Carrefour

            Comment


            • #7
              idd, in de Carrefour od Standaard boekhandel ligt HET boek van Erik Mansvelders.
              Goed voor leek en gevorderde digitale fotograaf.
              Ik heb het in één ruk uitgelezen en er zéér veel tips en truks in geleerd...

              Comment


              • #8

                Ah, dus toch Proxis. Had gezocht op auteur, maar dat leverde niks op.
                Nu nog een prijsvergelijking HCW / Proxis en dan bestellen zie!

                Thanks,
                Tom

                Comment


                • #9
                  En! Waar is het geworden ?
                  Erwin
                  Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                  http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                  Comment


                  • #10
                    50 EURO??????????
                    Het lijkt me wel leuk eens een boekje te lezen over digitale fotografie maar aan die prijs?? Dan ga ik liever via google wat info , tips en trucks gaan zoeken, soms in het engels maar dat neem ik erbij.
                    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                    Comment


                    • #11

                      Het is Proxis geworden, die leveren gratis.
                      Mvg,
                      Tom

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by fredericrom
                        50 EURO??????????
                        Het lijkt me wel leuk eens een boekje te lezen over digitale fotografie maar aan die prijs?? Dan ga ik liever via google wat info , tips en trucks gaan zoeken, soms in het engels maar dat neem ik erbij.
                        tja. als je een digitaal toestel kan betalen is 50 EUR een heleboel geld.
                        of zo iets.
                        www.vildaphoto.net

                        Comment


                        • #13
                          Vorige vrijdag zat Erik's boek ook in m'n brievenbus, was een weekje onderweg vanuit Vilvoorde (Proxis)
                          Ter vergelijking: CF-geheugen uit Australia was hier op 3 dagen

                          En als € 49 te veel is, moet je eens gaan neuzen in zo'n goedkope boekenwinkel, daar ligt een tamelijk deftig boek (er is ook een 2e deel) aan een zeer demokratische prijs...

                          Comment


                          • #14
                            tja. als je een digitaal toestel kan betalen is 50 EUR een heleboel geld.
                            of zo iets.
                            Dat is het hem juist, eerst zware aankoop digitaal toestel, daarbij nog wat geheugenkaartjes, statief, ... nu geen geld meer over
                            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                            Comment


                            • #15
                              [QUOTE] Originally posted by JeroenM
                              Originally posted by fredericrom
                              50 EURO??????????
                              Het lijkt me wel leuk eens een boekje te lezen over digitale fotografie maar aan die prijs?? Dan ga ik liever via google wat info , tips en trucks gaan zoeken, soms in het engels maar dat neem ik erbij.
                              Ja dat is natuurlijk grote onzin. Een goed boek kost nu eenmaal geld en je kunt nog zoveel vinden op internet, maar een mooi compleet naslagwerk wat je in je tas kan doen vind ik een stuk gemakkelijker.
                              Ik heb het boek van Erik niet omdat ik de National Geographic fotogids al heb en daar naar mijn weten ook alles perfect in staat en de tips die de proffs geven me ook erg aanspraken/helpen.
                              Dat boek wat ik heb kost iets onder de 30 Euro en kun je oa. bestellen op deze site http://www.nationalgeographic.be/wagen.php?id=52 of via je lokale boekhandel als je het ISBN nummer even doorgeeft. (ISBN 90-76963-11-8)

                              Het is een handig formaat die zo in je tas past. Wel vrij dik, maar dat is logisch, want alles staat er echt in.
                              Vb. Sluitertijden, diafragma, flitstechnieken, belichtingstechnieken, basisbegrippen en vuistregels, filtersystemen en wat ze doen, lens-types en lichtsterktes, converters en ook nog tips en uitleg voor portretfotografie, landschapfotografie enz. etc.
                              Teveel om alles op te noemen.

                              Maar dat zal zeker ook allemaal wel in het boek van Erik staan!

                              Nogmaals zou ik toch ten alle tijden een goed naslagwerk kopen. Leen het boek eerst even in de bibliotheek of leen hem van iemand anders en als je het dan een goed naslagwerk vind en er tevreden over bent schaf je het aan.

                              Comment

                              Working...
                              X