Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar Canon lenzen testen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar Canon lenzen testen ?

    Je leest tegenwoordig zoveel over lenzen, reviews zijn er overvloedig, maar toch zou ik een paar lenzen eens willen proberen vooraleer ik tot een mogelijke aankoop zou overgaan. De look-and-feel zijn toch ook een even belangrijk, nietwaar ?

    Nu mijn vraag :

    Waar kan je onderstaande lenzen eens proberen ?

    Mijn interesse gaat voor Canon uit naar de 135L2.0, de 85 1.8, de 100 2.0, de 50 1.4, de 24-105L4 IS, de 17-85 IS en de 10-22

    (niet dat ik die lenzen allemaal wil kopen, hé, maar 't zijn kanshebbers )

    Groeten,
    Rudi


    2 jaar geleden was er een lenzendag in Antwerpen georganiseerd door Corné.
    Je kon daar op je gemak diverse lenzen (Canon, Sigma, Nikon) proberen en een leuke babbel maken met andere BD'ers en met Corné. Dat mag van mij nog wel eens opnieuw doorgaan.
    Fuji X - Less became more

  • #2
    Re: Waar Canon lenzen testen ?

    Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen Bekijk bericht
    Je leest tegenwoordig zoveel over lenzen, reviews zijn er overvloedig, maar toch zou ik een paar lenzen eens willen proberen vooraleer ik tot een mogelijke aankoop zou overgaan. De look-and-feel zijn toch ook een even belangrijk, nietwaar ?

    Nu mijn vraag :

    Waar kan je onderstaande lenzen eens proberen ?

    Mijn interesse gaat voor Canon uit naar de 135L2.0, de 85 1.8, de 100 2.0, de 50 1.4, de 24-105L4 IS, de 17-85 IS en de 10-22

    (niet dat ik die lenzen allemaal wil kopen, hé, maar 't zijn kanshebbers )
    Ieder zijn keuze he, maar dat vind ik wel een heel aparte werkwijze. Dus je laat van de look-and-feel afhangen of je bijv. een 10-22 koopt of een 135? Ik zou zelf eerst te raden gaan welke dingen ik graag zou willen fotograferen en in welk gebied (bijv. groothoek of juist tele) er dan lenzen aangeschaft moeten worden. Dan pas de juiste lens erbij zoeken. Je hebt nu wel een erg brede range voor ogen.

    Konijn in Nederland heeft bijna alle lenzen op voorraad en die mag je met een kop koffie uitproberen, ik weet niet of dat in Belge ook zo is. Bij Corne kun je ook een afspraak maken.

    Comment


    • #3
      Re: Waar Canon lenzen testen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Ieder zijn keuze he, maar dat vind ik wel een heel aparte werkwijze. Dus je laat van de look-and-feel afhangen of je bijv. een 10-22 koopt of een 135?
      Neen, het hangt niet af van de look-and-feel welke lens ik wil kopen, maar de lens eens 'proberen' geeft toch wel een indruk in hoeverre de vooropgestelde lenskeuze een juiste keuze is.

      Er zit toch wel een logica in de keuze van die lenzen, hoor.

      Ik zoek een lichtsterke (portret)lens om ook indoor-judo te fotograferen. Vandaar de 135L2, de 85 1.8 en eventueel de 100 2.0. De 50 1.4 zou misschien ook nog kunnen alhoewel ik daar twijfel aan het bereik (maar is de goedkoopste lichtsterke uit mijn lijstje). Ik vermoed dat voor dat doel deze eerste 3 lenzen alledrie kunnen(ondanks het verschil in mm).

      De 24-105 of de 17-85 IS zou ik eens willen proberen omdat die als standaard-wandellens zouden dienen. Dan heb ik dus mijn 17-40 niet meer als dusdanig nodig en zou op termijn de 10-22 eventueel in the picture komen. Ik fotografeer nu meestal met de 17-40 op m'n toestel en wissel dan (te) regelmatig met de 70-200.... met de 24-105 zou ik veel minder moeten wisselen omdat dat toch wel 70 à 80 % van m'n huidig gebruik in bereik geeft.

      Vandaar mijn interesse in deze set lenzen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Bij Corne kun je ook een afspraak maken.
      Bedankt voor de tip
      (heb daar al lenzen gekocht, maar ik wist niet dat je die daar ook eerst kon proberen.)
      Fuji X - Less became more

      Comment


      • #4
        Re: Waar Canon lenzen testen ?

        OK, dat maakt het een stuk duidelijker.

        Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen Bekijk bericht
        Bedankt voor de tip
        (heb daar al lenzen gekocht, maar ik wist niet dat je die daar ook eerst kon proberen.)
        Hij heeft echter niet alles altijd op voorraad, dus bel ruim van tevoren, dat hij eventueel nog wat kan bestellen.

        Comment

        Working...
        X