Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cartridges vervanger voor Canon IP5200 printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cartridges vervanger voor Canon IP5200 printer



    Op deze site las ik dat er vervangers zijn voor Canon printer IP 5200.
    In deze cardtridge zit een chip.
    Wie heeft ervaring met deze vervanger voor bovengenoemde printer.

    Alvast bedankt voor jullie serieuze inbreng.
    Ik hoop dat de adviezen gegeven worden door zij die praktische ervaring hebben.
    Ik vraag dus niet om reacties van doemdenkers.

    Voor mijn HP 930 printer gebruikte ik altijd de vervanger van Wecare,
    welke bij een officiele test zelfs beter waren dan de originele.

  • #2
    Re: Cartridges vervanger voor Canon IP5200 printer

    Oorspronkelijk geplaatst door aadg
    In deze cardtridge zit een chip.
    Als ik het goed begrepen heb, zit in die vervangpatronen géén chip. Die moet je uit een lege originele Canon inkvulling halen en monteren in de daarvoor voorziene plaats in de vervangcartridges. Volgens de site een eenvoudige handeling.
    FWIW en ter info.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Re: Cartridges vervanger voor Canon IP5200 printer

      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
      Als ik het goed begrepen heb, zit in die vervangpatronen géén chip. Die moet je uit een lege originele Canon inkvulling halen en monteren in de daarvoor voorziene plaats in de vervangcartridges. Volgens de site een eenvoudige handeling.
      FWIW en ter info.
      Dat klopt. Een goede vriend van mij heeft die printer ook en het verwijderen en op de vervangpatroon plakken van die chip is goed te doen volgens hem. De inkt is volgens hem net zo goed.
      Voor andere dan de originele cartridges kun je bij meerdere (zelfs nog goedkopere) zaken terecht. Zelf de online zaak waar ik mijn inkt koop is goedkoper en voor wat betreft de service ook zeer goed.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment


      • #4
        Re: Cartridges vervanger voor Canon IP5200 printer

        Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
        ... Een goede vriend van mij heeft die printer ook en het verwijderen en op de vervangpatroon plakken van die chip is goed te doen volgens hem...
        Het zou interessant zijn te weten hoe de chip uit de oude cartridge wordt verwijderd en terug geplaatst kan worden op de ersatz, waarbij de volledige functionaliteit van de originele behouden blijft...

        Kan je (via je kennis) mss. wat meer detail over deze procedure posten?

        Ik denk dat velen een beschrijving van deze praktijkervaring zullen waarderen.

        Thx

        Comment


        • #5
          Re: Cartridges vervanger voor Canon IP5200 printer

          Ik heb de procedure eens kunnen afhalen van een andere site, als ik vanavond thuis kom zal ik eens zien om die pdf online te zetten.
          't Komt erop neer dat je die chip gewoon op de vervangcartridge moet kleven zodat die herkent wordt als zijnde het correcte type, maar ...... de cartridge zal nog steeds aangeduid worden als zijnde leeg.
          Nu is het mogelijk om, per kleur, de printer de leeg-melding te doen negeren en alsnog (verder) af te drukken.
          Maar je moet dan wel zelf af en toe eens zien of de cartridge nog niet leeg is. (of anders, naar 't schijnt, zou je de nozzles kapot kunnen maken)

          Ter verduidelijking: 'k heb dit zelf nog niet geprobeerd, dus op eigen risico, dit schrijven hierboven is enkel wat ik online gelezen heb in de "manual" van zo'n vervangcartridge
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

          Comment


          • #6
            Re: Cartridges vervanger voor Canon IP5200 printer

            Wat Tedere tijger vertelt klopt, ik zou het niet beter kunnen vertellen.

            Je moet voorzichtig de chip eraf halen (kan je het beste laten doen door iemand die wat geduld voor dit soort dingen heeft) en die plak je er dan weer op dezelfde plek (waar de chip zat) bij de nieuwe cartridge. Het is niet moeilijk, je hebt alleen een beetje geduld nodig.
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

            Comment


            • #7
              Re: Cartridges vervanger voor Canon IP5200 printer

              Is het dan niet gemakkelijker om de cartridges gewoon te hervullen?
              Dat deed ik vroeger met een Canon S500 (en mijn broer gebruikt dezelfde printer en cartridges nog altijd, ik heb er een flinke voorraad inkt bijgegeven toen ik die printer verkocht).
              Er zit ergens bovenaan een plastieken bolletje in om het vulgat af te dichten. Dat haalde ik eruit, ik vulde het patroon, en daarna sloot ik dat gaatje weer af door er een klein inox-schroefje in te draaien met een O-ringetje ertussen. De volgende keer moest ik dan gewoon het schroefje eruit draaien om het inktpatroon weer te vullen.

              De inkt kocht ik bij www.janreus.nl . Daar kan je ook systemen kopen waarbij er inktflessen naast de printer staan, die verbonden worden met de inktpatronen door slangetjes. Dan hoef je niet zo dikwijls bij te vullen .

              Voor Epson-printers zou er een "Chip-Resetter" bestaan waardoor het hervulde patroon weer herkend wordt als nieuw...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment

              Working...
              X