Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

combinatie Sigma 70-200 2.8 + extender 2x sigma of 1.4x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • combinatie Sigma 70-200 2.8 + extender 2x sigma of 1.4x

    Iemand ervaring met de sigma 70-200 2.8 in combinatie met de 2x extender of 1.4 van sigma?Hoe zit het met de AF?Kan je met f5.6 nog hoge sluitertijden gebruiken om uit de losse hand te kunnen werken?Kan je dit met de iso compenseren?

    Ik zou eventueel een 2x extender mee nemen op safari ipv een nieuwe Bigma te moeten kopen en die heeft ook maar f5.6 maar wel 500mm.


    mir
    Last edited by mir; 12 september 2006, 20:27.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: combinatie Sigma 70-200 2.8 + extender 2x sigma

    Een langere lens zonder extender is meestal scherper dan wanneer je met een kortere lens + extenter werkt om dezelfde lengte te krijgen.

    De Bigma zal dus zo goed als zeker beter presteren dan een 70-200 met 2x extender. Die combinatie (70-200 + 2x) heb ik ook geprobeerd, maar daarna heb ik de 2x extender al vrij snel weer verkocht. In combinatie met een 1,4x werkt de Sigma 70-200 f2,8 nog wel vrij goed.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: combinatie Sigma 70-200 2.8 + extender 2x sigma

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Een langere lens zonder extender is meestal scherper dan wanneer je met een kortere lens + extenter werkt om dezelfde lengte te krijgen.

      De Bigma zal dus zo goed als zeker beter presteren dan een 70-200 met 2x extender. Die combinatie (70-200 + 2x) heb ik ook geprobeerd, maar daarna heb ik de 2x extender al vrij snel weer verkocht. In combinatie met een 1,4x werkt de Sigma 70-200 f2,8 nog wel vrij goed.
      Ik kan dit alleen maar bijtreden en ik heb zowel de 70-200 als de 50-500 in gebruik met de beide EX converters.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: combinatie Sigma 70-200 2.8 + extender 2x sigma

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Een langere lens zonder extender is meestal scherper dan wanneer je met een kortere lens + extenter werkt om dezelfde lengte te krijgen.

        De Bigma zal dus zo goed als zeker beter presteren dan een 70-200 met 2x extender. Die combinatie (70-200 + 2x) heb ik ook geprobeerd, maar daarna heb ik de 2x extender al vrij snel weer verkocht. In combinatie met een 1,4x werkt de Sigma 70-200 f2,8 nog wel vrij goed.
        Wat was er dan niet goed aan de 2x op de 70-200?
        Zou voor mij de goedkopste oplossing zijn he de 70-200 heb ik al.Maar als de foto's niet aanvaardbaar meer zijn zal ik me op safari tot 200mm moeten beperken of voor de 1.4x gaan??
        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: combinatie Sigma 70-200 2.8 + extender 2x sigma

          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Wat was er dan niet goed aan de 2x op de 70-200?
          Zou voor mij de goedkopste oplossing zijn he de 70-200 heb ik al.Maar als de foto's niet aanvaardbaar meer zijn zal ik me op safari tot 200mm moeten beperken of voor de 1.4x gaan??
          mir
          Of de foto's met een 70-200 + 2x aanvaardbaar zijn, hangt vooral van je eigen verwachtingen af. Met 1.4x is de lens nog steeds even scherp en snel. Met een 2x wordt dat iets minder, maar voor mijn part nog steeds goed genoeg voor een afdruk op normaal formaat wat scherpte betreft.

          Mogelijk levert een 50-500 op 400 mm wel een scherper beeld af, maar de vraag is of je dat voor jezelf een vereiste vindt.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: combinatie Sigma 70-200 2.8 + extender 2x sigma

            Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
            Ik kan dit alleen maar bijtreden en ik heb zowel de 70-200 als de 50-500 in gebruik met de beide EX converters.
            Gebruik je die converters dus ook op de Bigma (en indien ja: met welk resultaat - heb je evt. voorbeeldfoto's) ?
            Wel geïnteresseerd in het antwoord aangezien ik de mijne normaal morgen kan gaan afhalen ...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: combinatie Sigma 70-200 2.8 + extender 2x sigma

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Gebruik je die converters dus ook op de Bigma (en indien ja: met welk resultaat - heb je evt. voorbeeldfoto's) ?
              Wel geïnteresseerd in het antwoord aangezien ik de mijne normaal morgen kan gaan afhalen ...
              Alleen de 1.4, met de 2.0 moet je manueel focussen bij F/13 en dat meestal over serieuze afstanden (anders heb je er toch geen behoefte aan). Ik vind het een beetje te omslachtig. Je bent verplicht een statief mee te sleuren en actieshots zitten er sowieso niet in, je onderwerp vasthouden is al een hele kunst, not my cup of tea. Bovendien op een camera met cropfactor 1.6 ben je eigenlijk bezig op 1600mm, dan kan ik evengoed terug gaan digiscopen.
              Last edited by elsan; 12 september 2006, 19:54.
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: combinatie Sigma 70-200 2.8 + extender 2x sigma

                Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                Alleen de 1.4, met de 2.0 moet je manueel focussen bij F/13 en dat meestal over serieuze afstanden (anders heb je er toch geen behoefte aan). Ik vind het een beetje te omslachtig. Je bent verplicht een statief mee te sleuren en actieshots zitten er sowieso niet in, je onderwerp vasthouden is al een hele kunst, not my cup of tea. Bovendien op een camera met cropfactor 1.6 ben je eigenlijk bezig op 1600mm, dan ik evengoed terug gaan digiscopen.
                Dat is wat ik al dacht. Het zou me verwonderd hebben als je gezegd had dat het nog vrij gemakkelijk werken is met een Bigma + 2x .
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: combinatie Sigma 70-200 2.8 + extender 2x sigma

                  Ale eens een search gedaan en alle topics gelezen!Veel tegenstijdige dingen gelezen.Ik denk dat een 1.4 nog net aanvaardbaar is voor mij.

                  Heeft iemand foto's van de 70-200 en 1.4 converter?

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: combinatie Sigma 70-200 2.8 + extender 2x sigma

                    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Ale eens een search gedaan en alle topics gelezen!Veel tegenstijdige dingen gelezen.Ik denk dat een 1.4 nog net aanvaardbaar is voor mij.

                    Heeft iemand foto's van de 70-200 en 1.4 converter?

                    mir
                    Als je je eisen niet al te hoog stelt is de 2.0 doenbaar. De 1.4 is gewoon goed.
                    Iemand die zegt dat de 70-200 met 1.4 converter geen goede beelden oplevert moet dringend zijn techniek eens bijschaven. Maar zoals al eerder hierboven gesteld : een 70-200 met 2.0 converter legt het in scherpte af tegen de 50-500 en niet alleen op 400 mm. Als ik morgen de tijd vind zal ik er eens paar maken met beide converters op de 70-200.
                    fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: combinatie Sigma 70-200 2.8 + extender 2x sigma

                      Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                      Als ik morgen de tijd vind zal ik er eens paar maken met beide converters op de 70-200.
                      tof
                      Bedankt!

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment

                      Working...
                      X