Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netvoeding voor Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Netvoeding voor Nikon D70

    Bij mijn toestel heb ik een Netvoeding (AC adapter EH-5) gekocht.
    Tot op heden nog maar weinig gebruikt, maar omdat de batterijen snel ontladen wanneer de camera aan een computer hangt, wil ik daar verandering in brengen. Ik vind echter nergens informatie als de adapter mag aangekoppeld worden , terwijl de batterijen in het toestel zitten.
    Kan iemand hierop antwoorden?
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Netvoeding voor Nikon D70

    denk dat hier een cardreader de oplossing is.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Netvoeding voor Nikon D70

      Ik heb hier eigenlijk helemaal niet over nagedacht. Je kan de batterijen erin laten zitten. Ik heb dat gedaan en mijn camera doet het nog steeds.

      Fried

      Comment


      • #4
        Re: Netvoeding voor Nikon D70

        Ik heb de vraag ook aan Nikon gesteld , maar nog geen antwoord gekregen,ik vermoed dat je misschien ook de batterijen zo kunt opladen, maar weet het niet zeker.
        De vraag kwam bij mij op omdat bij mijn canon S40, een netvoeding via aan batterij dummy in het toestel aangesloten wordt, dus daar kan de batterij niet blijven zitten, de handleiding van Nikon zegt er niets over.

        Wat betreft een kaartreader, hier is al veel over geschreven.
        Tot voor een paar maanden , haalde ik de kaartjes altijd uit mijn toestel om de foto's te downloaden ,maar ik heb wel reeds 2 defecte kaartjes, en één van 512MB waarvan de foto's er soms maar half op staan. Probleem is ook dat ik zelden een kaart vol schiet, maar telkens een 5 tal foto's , die ik dan op een PC wil bekijken.
        Ik heb nu een 2GB kaart, en die laat ik in het toestel. Ik vind de kontacten van de CF kaarten te teer, om continue uit en in het toestel te duwen.
        Zelfs op dit forum zijn defecte kaarten en steeds terugkerend onderwerp.
        Waarschijnlijk zijn SD kaartjes door minder en iets robusterer kontacten niet zo kritisch.
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

        Comment


        • #5
          Re: Netvoeding voor Nikon D70

          Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
          Ik vind de kontacten van de CF kaarten te teer, om continue uit en in het toestel te duwen..
          Als je even naar de geleiding kijkt van een CF kaart in camera kun je zien dat het "onmogelijk" is om de kaart scheef op de pinnen te krijgen, daar en tegen kun je bij de usb aansluiting met groot gemak wat fout doen.

          Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
          Zelfs op dit forum zijn defecte kaarten en steeds terugkerend onderwerp.
          Waarschijnlijk zijn SD kaartjes door minder en iets robusterer kontacten niet zo kritisch.
          Ik lees eigenlijk alleen over elektrische, niet meer lezen/herkennen, op dit forum.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Netvoeding voor Nikon D70

            Eigenlijk is dit een ander onderwerp, maar ik wil er toch even op doorgaan .Ik ben niet zozeer bezorgd om het mechanische van de CF kaart , maar om de electrisch contacten. Op de contacten zit een goudlaagje van een paar tienden van een µm (flash goud), onder dat goud zit nikkel, omdat goud niet op koper hecht. Nikkel (oxyde ) is een zeer slechte geleider , dus als het goud eraf is , is uw kaartje (of uw toestel) om zeep!.
            De kontacten van het kaartje en pennen van de camera schuren bij elke uit of inplug beurt over elkaar, er is dus een limit aan het aantal in en uitplug beurten. De dikte van de goudlaag op de pinnen in het toestel zal (hoop ik) wat hoger zijn dan de kaartjes, maar goud kost veel geld , dus ligt er het absolute minimum op...
            Eigenlijk zou men in de specificaties van de kaartje (en camera) , het gegarandeerde minimum aantal in&uitplug beurten moeten aangeven , zoals men bij professionele connectoren doet.
            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

            Comment


            • #7
              Re: Netvoeding voor Nikon D70

              Ik heb zojuist antwoord op mijn mail gekregen aan Nikon service: De batterij mag in het toestel blijven wanneer de net adapter is aangesloten, ondertussen zullen de batterijen opladen.
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

              Comment


              • #8
                Re: Netvoeding voor Nikon D70

                De contacten om uw camera aan uw pc te hangen, zien die er dan zoveel robuuster uit? Misschien keek ik erover, maar ik heb eigenlijk nog nooit van iemand gelezen dat zijn camera naar de vaantjes was omdat die geen enkele cf kaart meer kon lezen/schrijven.

                Comment


                • #9
                  Re: Netvoeding voor Nikon D70

                  Je mag verwachten dat het goud op de pin kontacten van de camera op een galvanische manier is aangebracht waardoor het dikker is en dus ook langer mee gaat. Met de prijsdruk op de CF kaartjes zou ik op de veren van de kaart eerder Flash goud verwachten , wat veel dunner is.(Flash goud wordt op een chemische manier aangebracht)
                  Hier zie je een foto van één van de 50 contacten van één van de "betere" CF kaarten

                  Het contact oppervlak is 500µm breed, een stofje of wat zweet kan al problemen geven.
                  De contacten van de mini USB zijn inderdaad een stuk robuster, er zijn er ook maar 5 ipv 50 , bij slecht kontact volstaat het meestal om gewoon de aansluitkabel te vervangen.
                  Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                  Comment

                  Working...
                  X