Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart reageert niet meer. HELP!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geheugenkaart reageert niet meer. HELP!!

    Dit weekend heel onverwacht een ballonvlucht mogen meemaken. Ik heb er heel veel foto's gemaakt. Terug op de grond geeft mijn Canon 300D ineens error 002 en kan ik geen kant meer uit. De kaart wil niet meer, in de computer wordt ze niet eens als kaart herkend. Ik wil zo heeeeeeel graag die foto's van het hele gebeuren.
    Wie weet hoe ze van die kaart te krijgen zijn of tot wie ik mij daarvoor kan wenden? Mijn man probeerde al een paar programma's die hier na een zoektocht als suggestie kwamen, maar zonder resultaat.
    Het is een kaartje van 512Mb van Dane-elec van 1 jaar oud en de foto's stonden erop, want ik heb ze na de landing nog bekeken op het schermpje. Heeft die firma ergens een help-desk?
    Het zou jammer zijn als de kaart onbruikbaar is maar de foto's zou ik heeeeel graag kunnen recupereren. Kan iemand helpen?

  • #2
    Re: Geheugenkaart reageert niet meer. HELP!!

    misschien eens proberen met een cartreader, bij mij komt het ook wel voor, dat de kaart rechtstreeks in de computer niet werk, maar via mijn cartreader dan weer wel.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Geheugenkaart reageert niet meer. HELP!!

      Heb je al geprobeerd door eens met luchtdruk in die contacten van de kaart te blazen?
      Soms is het voldoende dat een vuiltje 1 contact belet.
      Maar mits het probleem zich plots voor doet ... ik hoop dat het in orde komt.
      En niet werken noch in de camera en noch in de PC voorspelt echt niet veel goed ...
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Geheugenkaart reageert niet meer. HELP!!

        Al via meerdere aansluitingen geprobeerd en in meerdere toestellen. Het blijft een "geheugenkaart fout". Is er echt niemand die dit ook heeft meegemaakt en hoop op een "happy end" kan geven?

        Comment


        • #5
          Re: Geheugenkaart reageert niet meer. HELP!!

          Je zal het misschien heel bizar vinden...stop de kaart in een plastik zakje en leg het een kwartiertje in de freezer of koelvak van de ijskast. Uithalen en zorgen dat er geen condens op zit en dan in de cardreader plaatsen.
          De kaart moet niet tot -32 ingevroren worden maar gewoon heel koud zijn.
          Ik heb dit eens gelezen op een amerikaanse website of het waar is dat is een andere vraag. Maar ik denk niet dat het kwaad kan ook.

          Groeten
          Spogy
          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

          Comment


          • #6
            Re: Geheugenkaart reageert niet meer. HELP!!

            doe eens een search op recover en card en zo.
            er staan hier wel ergens links naar recover-programs.
            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: Geheugenkaart reageert niet meer. HELP!!

              Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              doe eens een search op recover en card en zo.
              er staan hier wel ergens links naar recover-programs.
              mm
              Maar die kunnen pas hun werk doen als de kaart door de computer (lees: OS) herkend wordt. Dat is hier nou net het probleem.

              En daarnaast:
              Oorspronkelijk geplaatst door jefken61 Bekijk bericht
              Mijn man probeerde al een paar programma's die hier na een zoektocht als suggestie kwamen, maar zonder resultaat.

              Comment


              • #8
                Re: Geheugenkaart reageert niet meer. HELP!!

                wacht eens, olympus? en met de kaart in de body kun je ze lezen?

                forum member lieve heeft dat onlangs ook meegemaakt.
                ook olympus.

                zal hier de link eens plaasten ... wacht

                zo, link

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #9
                  Re: Geheugenkaart reageert niet meer. HELP!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                  wacht eens, olympus? en met de kaart in de body kun je ze lezen?forum member lieve heeft dat onlangs ook meegemaakt.
                  ook olympus.
                  Je bent wel lekker bezig, he?
                  Oorspronkelijk geplaatst door jefken61 Bekijk bericht
                  Terug op de grond geeft mijn Canon 300D ineens error 002 en kan ik geen kant meer uit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geheugenkaart reageert niet meer. HELP!!

                    ik ga slapen,
                    tot morgen
                    mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geheugenkaart reageert niet meer. HELP!!

                      't Zal de spanning vanwege de lens zijn, zeker. (Slaap je nu nog niet? (16:21u))

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geheugenkaart reageert niet meer. HELP!!

                        De truuk met de diepvriezer was ook geen succes. (Wat een mens allemaal doet voor zijn foto's!) Er was geen verandering merkbaar. Iemand ervaring met bedrijven die voor jou je foto's proberen te recupereren? (vb. fotodokter.nl)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geheugenkaart reageert niet meer. HELP!!

                          hey

                          vandaag bij fotograaf geweest om mijn nieuw toestel;
                          en daar bij deze vraag gesteld aan hem.
                          hij wist me te vertellen dat sommige bedrijven dit deden.
                          vb had hij gegeven met sandisk (sorry reclame) hij had dit ooit eens voorgehad en heeft dan kaartje opgestuurd en een week nadien kreeg hij kaartje en foto's gebrand terug op cd.
                          dus ik weet niet over welk type kaartje dit gaat maar normaal gezien kan dit geen probleem zijn.

                          sorry hoor onder tussen aangepast kleine schrijffout
                          nu ?

                          groetjes dirk
                          Last edited by vidi; 13 september 2006, 22:55.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geheugenkaart reageert niet meer. HELP!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door vidi Bekijk bericht
                            scandisck (sorry reclame)
                            Niet als je het zo spelt hoor.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geheugenkaart reageert niet meer. HELP!!

                              Ik vermoed dat de oorzaak ESD is ( Electrostatic Discharge).
                              Door het zweven in de lucht kunt u en uw toestel aardig electrisch opgeladen zijn.(net zoals de electrische schok die u soms ondervind wanneer u uit een wagen stapt), u blijft nadien opgeladen, tot zolang je een geaard metalen voorwerp hebt aangeraakt. Micro electronica, en vooral Flash geheugens kunnen daar heel slecht tegen. In het foto toestel zijn een paar aardpennen die bij het plaatsen van het kaartje normaal eerst contact maken, zodat een eventuele electrische vonk op die pennen gebeurt, maar als u heel erg opgeladen bent kan het wel eens misgaan. Als ESD de oorzaak is , is uw kaartje reddeloos.
                              Hoe kun je dit vermijden?
                              Als u uw kaartje verwisselt of aanraakt , eerst uzelf ontladen door een groot metalen voorwerp , een waterkraan,..aan te raken. Terwijl u het kaartje uit uw toestel haalt, zorg ervoor dat u en uw toestel op hetzelfde potentiaal staat door een metalen aardkontact van uw toestel aan te raken (flash shoe of bevestigings schroef onderaan). Zoals gezegd, in normale omstandigheden is dit meestal niet nodig, maar in extreme condities van heel droge lucht, of geisoleerd van de grond,of als je toevalling dicht in de buurt van een monitor of TV scherm bent gekomen kun je problemen krijgen. Deze procedure wordt algemeen in de electronica toegepast, moet je trouwens ook doen als je in uw computer een kaart of geheugens aanraakt. ESD wordt dikwijls onderschat, maar het is één van de hoofdoorzaken van het defect gaan van microelectronica.
                              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                              Comment

                              Working...
                              X