Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlekjes op foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vlekjes op foto's

    Hallo iedereen,

    Ik krijg, vooral zichtbaar bij het fotograferen van blauwe lucht op een paar plaatsen vlekjes op mijn foto's.

    Is er toevallig iemand in de regio Limburg die me kan helpen dit te reinigen ? Ik heb al met een blaasbalgje de lens en spiegel schoongeblazen maar dit lijkt niet te helpen. Wat kan ik nog doen ?

    Alvast bedankt,
    Peter

  • #2
    Re: Vlekjes op foto's

    Oorspronkelijk geplaatst door platho Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

    Ik krijg, vooral zichtbaar bij het fotograferen van blauwe lucht op een paar plaatsen vlekjes op mijn foto's.

    Is er toevallig iemand in de regio Limburg die me kan helpen dit te reinigen ? Ik heb al met een blaasbalgje de lens en spiegel schoongeblazen maar dit lijkt niet te helpen. Wat kan ik nog doen ?

    Alvast bedankt,
    Peter
    't Is je sensor. Google eens op 'sensor cleaning' of 'sensor reinigen' of zoek op 'sensor kuisen' op dit forum.

    Comment


    • #3
      Re: Vlekjes op foto's

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      't Is je sensor. Google eens op 'sensor cleaning' of 'sensor reinigen' of zoek op 'sensor kuisen' op dit forum.
      Bedankt voor je reactie. De meningen omtrent al dan niet zelf reinigen zijn ook nogal uiteenlopend.

      Materiaal is toch relatief duur en het risico is ook niet gering.

      Mocht er iemand in de regio midden-Limburg (of ietske verder mag ook) het nodige materiaal hebben en me hiermee willen helpen - tegen betaling uiteraard - hoor ik het graag.

      Comment


      • #4
        Re: Vlekjes op foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door platho Bekijk bericht
        Materiaal is toch relatief duur en het risico is ook niet gering.
        Er komen wellicht wel reacties van Scotch-aanhangers.

        Comment


        • #5
          Re: Vlekjes op foto's

          De spiegel reinigen zal niet helpen aangezien het stof op de CCD zit. Je handleiding bevat ongetwijfeld instructies om de spiegel te laten opklappen en de sluiter te openen zodat je met je blaasbalg de CCD kan schoonblazen. Ik doe dat al twee jaar en heb tot nog toe zo alle stofjes weggekregen.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #6
            Re: Vlekjes op foto's

            Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
            De spiegel reinigen zal niet helpen aangezien het stof op de CCD zit. Je handleiding bevat ongetwijfeld instructies om de spiegel te laten opklappen en de sluiter te openen zodat je met je blaasbalg de CCD kan schoonblazen. Ik doe dat al twee jaar en heb tot nog toe zo alle stofjes weggekregen.

            Dit had ik intussen ook al geprobeerd, maar helaas lost dit het probleem niet op ... Nog suggesties ?

            Comment


            • #7
              Re: Vlekjes op foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Er komen wellicht wel reacties van Scotch-aanhangers.
              Jazeker ik gebruik altijd scotch tape. mvg duindistel

              Comment


              • #8
                Re: Vlekjes op foto's

                Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
                Jazeker ik gebruik altijd scotch tape. mvg duindistel
                Wel altijd een vers rolletje gebruiken, en zeker niet in volle zon...
                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                MySite - All your base are belong to us - What you say

                Comment

                Working...
                X